۱۰ فایده کاهو برای سلامتی و طرز تهیه خوراکی‌هایی با آن

کد خبر: 629356

کاهو دارای ماده آرام بخش "لاکتوکاریوم" است که به خواب راحت کمک می‌کند، لذا به اشخاصی که دچار کم خوابی هستند توصیه شده قبل از خواب چند برگ یا آب آن را مصرف کنند. در ادامه با ۱۰ فایده کاهو برای سلامتی و طرز تهیه خوراکی‌هایی با آن بیشتر آشنا می‌شویم.

سرویس سبک زندگی فردا: بر اساس تحقیقات جدید پژوهشگران، گزارشی که به تازگی درباره فواید کاهو منتشر شده است، باعث می‌شود همواره در سفره باشد. در ادامه با ۱۰ فایده کاهو برای سلامتی و طرز تهیه خوراکی‌هایی با آن بیشتر آشنا می‌شویم.
فواید شگفت انگیز کاهو ۱ - کاهو دارای کالری کم و بدون چربی است، می‌توان هنگام گرسنگی آن را بدون ترس از افزایش وزن یا مشکلات جسمانی تناول نمود، کاهو دارای مقدار زیادی الیاف و سلولوز است که احساس سیری به انسان می‌دهد، بنابراین از بهترین خوراکی‌ها برای کنترل وزن در بلند مدت است.
۲ - کاهو حاوی ویتامین و املاح مهمی مانند ویتامین کا، اسید فولیک، منگنز، پتاسیم، ویتامین "ج"، کلسیم و ویتامین "آ" است.
۳ - کاهو قند خون را افزایش نمی‌دهد و بیماران دیابتی می‌توانند آن را بدون نگرانی مصرف کنند به ویژه که باعث افزایش وزن نمی‌شود.
۴ - حتی اگر هر روز کاهو مصرف شود به خاطر طعم خوبش، انسان از آن زده نمی‌شود، همچنین باعث کاهش فشار خود می‌شود.
۵ - کاهو باعث تسهیل هم غذا و جلوگیری از افزایش کلسترول خون می‌شود.
۶ - کاهو به خاطر دارا بودن "کاروتن"، مانع اکسید شدن کلسترول و گرفتگی رگ شده و قلب را تقویت می‌کند.
۷ - کاهو دارای مقدار زیادی اومگا ۳ و اومگا ۶ است که به ویژه امگا ۳ مانع التهاب شده و به فعالیت مغز و دیگر اعضای بدن کمک می‌کند.
۸ - بیست درصد کالری کاهو حاوی پروتئین است به همین دلیل خوردن آن مقدار زیادی از نیاز بدن به این ماده را تامین می‌کند. ۹ - کاهو دارای ماده آرام بخش "لاکتوکاریوم" است که به خواب راحت کمک می‌کند، لذا به اشخاصی که دچار کم خوابی هستند توصیه شده قبل از خواب چند برگ یا آب آن را مصرف کنند.
۱۰ - کاهو املاحی دارد که باعث دفع سموم بدن می‌شود، خواص قلیایی آن مانع افزایش اسید خون شده و تاثیر مثبتی بر سلامتی انسان دارد.
تهیه کوکوی کاهو
خیلی از بچه‌ها در مورد یکسری از غذا‌ها بد خوراکی کرده واز خوردنشان امتناع می‌کنند و این در حالی است که خوردن این گروه از غذا‌ها برای آن‌ها به خصوص در مقطع خاصی از سنشان لارم است... خیلی از بچه‌ها در مورد یکسری از غذا‌ها بد خوراکی کرده و ازخوردنشان امتناع می‌کنند و این در حالی است که خوردن این گروه از غذا‌ها به خصوص درمقطع خاصی از سنشان لازم بوده و جزو ضروریات تغذیه‌ی آن‌ها به حساب می‌آید. یکی از این نوع موارد خوردن تخم مرغ و در بین سبزیجات مفید کاهوست که به نوعی بچه‌ها میانه‌ی خوبی با آن‌ها ندارند که البته تخم مرغ را به شکل‌های مختلف می‌توان در وعده‌های غذایی آن‌ها گنجاند، اما برای کاهو که تشخیص آن در سالاد راحت بوده و به تنهایی هم توسط بچه‌ها خورده نمی‌شود و در بهبود گوارش آن‌ها مفید می‌باشد، فکر بهتری می‌توان کرد: کوکوی کاهو: مواد لازم برای تهیه‌ی کوکوی کاهو: تخم مرغ: ۴ عدد کاهو: ۵ برگ سبز پهن اطراف جعفری تازه: ۵۰ گرم نمک وفلفل، ادویه: به میزان لازم روغن مایع: ۴ قاشق غذا خوری دارچین به دلخواه: نوک قاشق چایخوری
طرز تهیه:همانطور که گفته شد بهتر است از برگ‌های اطراف کاهو که سبزتر و کلفت ترند و اکثر اوقات ما به اشتباه آن‌ها را جدا کرده و دور می‌ریزیم برای این کوکو استفاده شود، زیرا این قسمت کاهو هم خاصیت بیشتری نسبت به مغز و ساقه‌ی کاهو داشته و هم از جهت رنگ، کوکو‌ی شما را خوشرنگ‌تر خواهد کرد. نا گفته نماند که میوه و سبزیجات هرچه رنگشان تیره‌تر باشد خاصیت بهتری خواهند داشت.
برگ‌های کاهو را خوب شسته و با آب نمک ضد عفونی کنید و سپس آن‌ها را با جعفری‌ها کاملا خورد کرده، کنار بگذارید. می‌توانید از جعفری خشک نیز استفاده کنید. تخم مرغ‌ها را در ظرفی جداگانه شکسته و با نمک، فلفل و ادویه خوب به هم بزنید و سپس آرام آرام کاهو و جعفری خورد شده را به آن‌ها اضافه کرده، خوب مخلوط نمایید. در تابه‌ای نچسب روغن ریخته و پس از داغ شدن کامل روغن مواد را در آن ریخته و درب آن را بگذارید و صبر کنید تا یکطرف آن خوب سرخ شود، سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شودبهتر است برای بچه‌ها مثل پیتزا مثلثی شکل برش داده و بگذارید آن را هر طور که دوست دارند، به تنهایی یا با نان امتحان کنند، حتما خوششان می‌آید.
مارگاریتای کاهو
مواد لازم برای تهیه مارگاریتای کاهو برای یک لیوان بزرگ یک نفره: کاهوی رسمی: ۶ برگ گشنیز: یک دسته کوچک، نصف شده لیموترش: یک عدد آناناس تازه: یک پیمانه، خرد شده قبل از مصرف کاهو به صورت خام یا پخته احتیاط کنید، زیرا کاهو یکی از سبزیجاتی است که بسیار مستعد آفت است بنابراین قبل از مصرف به طور کامل آن را با آب سرد بشویید. بعد از شستن کاهو‌ها ۶ برگ از آن را جدا کنید و سراغ گشنیز‌ها بروید. گشنیز‌ها را مانند کاهو‌ها به خوبی شسته و قسمت‌های تازه‌تر آن را جدا کنید. بعد از این مرحله آناناس‌های تازه را خرد کرده (فراموش نکنید آناناس کنسرو شده را جایگزین آناناس تازه نکنید) و تک تک مواد نام برده را داخل مخلوط کن بریزید، اما قبل از زدن دکمه آن یک لیموی تازه را به آن‌ها اضافه کنید، در آخر دکمه را فشار دهید. این معجون بیشتر برای افرادی که دچار مشکل افزایش وزن هستند، می‌تواند بسیار مفید باشد. چون هرکدام از مواد تشکیل دهنده آن نقشی در کاهش وزن دارند و به راحتی قابل هضم هستند. اگر بازهم نگران کالری این معجون سبزرنگ هستید، بهتر است بدانید که ارزش غذایی برای هر لیوان ۱۰۰ کالری عبارت است از: پروتئین سه گرم، کربوهیدرات ۳۲ گرم، فیبر یک گرم، شکر ۱۹ گرم، چربی نیم گرم و سدیم ۱۹ میلی گرم، پس با خیال راحت بنوشید.
منابع: مجله سیب سبز/ گروه سبک زندگی سیمرغ/ شبکه العالم
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها