در عید نوروز چه بخوریم تا وزن‌مان پایین بیاید؟!

کد خبر: 638159

خوراکی‌های زیادی هستند که می‌توانند وزن ما را کاهش دهند. اکنون که در آستانه فصل بهار هستیم و دغدغه کم کردن وزن و البته ثابت نگهداشتن آن برای همه افراد به ویژه بانوان وجود دارد.

در عید نوروز چه بخوریم تا وزن‌مان پایین بیاید؟!
سرویس سبک زندگی:

خوراکی‌های زیادی هستند که می‌توانند وزن ما را کاهش دهند. اکنون که در آستانه فصل بهار هستیم و دغدغه کم کردن وزن و البته ثابت نگهداشتن آن برای همه افراد به ویژه بانوان وجود دارد، بد نیست که گزارشی درباره خوراکی‌هایی که باید آنها را بخوریم تا وزن‌مان کم شود و البته گاهی هم ثابت بماند، داشته باشیم. مجله زندگی ایده‌آل این نکات را نوشته است که آنها را در ادامه می‌خوانید: چه جور گوشتی بخوریم؟

ساندویچ های کوچک درست و درون آن را با پروتئین‌های سالم و بدون سس پر کنید. از پروتئین‌های کم کالری برای وعده شام و نهارتان استفاده کنید. پروتئین‌هایی نظیر تخم مرغ، ماهی آبپز و البته فیله مرغ آبپز جزو خوراکی‌هایی هستند که می‌توان آنها را زیاد استفاده کرد. البته به شرطی که نمک، ادویه، سس مایونز و طعم دهنده غذا در آن نباشد.
گوشت
چه جور سبزی‌ای بخوریم؟

سالاد را پیش از غذا استفاده کنید، این کار باعث می‌شود که زودتر سیر شوید! تا می‌توانید فیبرهای خوراکی استفاده کنید، این فیبرها می‌توانند تا حد زیادی شما را سیر نگهدارند و فضاهای خالی معده شما را پر کنند.

کاهو بخورید! متخصصان تغذیه معتقدند که کاهو یکی از مهم‌ترین منابع دارای فیبر است.
سبزی
چه جور نانی بخوریم؟
سعی کنید که نان سبوس‌دار را فقط در هنگام صبحانه بخورید. برخی غذاها به تنهایی هم می‌توانند طعم لذیذ و منحصربه‌فردی داشته باشند، خوردن غذاها در کنار نان می‌تواند ورم میده ایجاد کند. تا حد امکان غذاهای نان در وعده نهار و صبحانه را بدون نان بخورید!
نان
چه جور میوه ای بخوریم؟ شام امشب با سالاد میوه‌ای فصل، بدون شکر و خامه اضافه! اگر می‌خواهید وزن‌تان متعادل بماند، باید کالری ورودی به بدن‌تان را در حد ثابت نگهدارید! خب این کار شدنی نیست، اما می‌توان به جای آن میزان کالری مصرف شده در هر وعده غذایی مان را کم کنیم. میوه‌ها اغلب کم کالری هستند، شاید بد نباشد برای بکبار شام از سالاد میوه استفاده کنیم. میوه ها اغلب کم کالری هستند، اما خب در عوض قند زیادی دارند! توجه به میزان قند موجود در میوه ها هم مفید است.
میوه
چه جور برنجی بخوریم؟
باور کنید برنج آبکش و بدون روغن زیاد هم مار را سیر نگه می‌دارد. برنج را نمی‌توانیم از لیست خوراکی‌های موجود در سفره ایرانی خط بزنیم. قصد هم نداریم چنین توصیه ای کنیم. مهم‌ترین راهکار برای استفاده از برنج و کم کردن میزان عذاب وجدان بعد از خوردن آن، این است که برنج را با حجم مختصر و دفعات بیشتر بخوریم.
برنج
چه جور شیرینی‌ای بخوریم؟ شیرینی‌های عیدتان را کم شیرین درست کنید و از خامه داخلی آن استفاده نکنید در خوردن شیرینی‌های عید، افراط به خرج ندهید. شیرینی، قاتلی لاغری است و حجم زیاد کالری موجود در خامه که ماده تشکیل‌دهنده بیشتر شیرینی‌هاست، خاصیت چاق‌کنندگی دارد. خودتان را تا حد ممکن از شر شیرینی‌های خامه‌ای دور نگه دارید!
چه جور فست‌فودی بخوریم؟ هفته‌ای چندبار فست‌فود نخورید! فست فودها سرشار ا کلسترول هستند، روغن موجود در غذاهای حاضری زیاد است. روغن مترادف است با کلسترول و کلسترول هم برابر است با چربی خون، فشار خون و... پس اگر نگران چاق شدن‌تان نیستید، لااقل به فکر سلامت بدن‌تان باشید!
فست فود
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها