با سیم و یک تکه چوب درختچه تزیینی بسازید

کد خبر: 638436

برای چسباندن برگ‌ها، ابتدا جای هر برگ را انتخاب کنید و یک برگ آغشته به چسب را در آن قسمت قرار بدهید. سپس یک برگ دیگر پشت آن قرار بدهید تا سیم و چسب پوشانده بشوند.

با سیم و یک تکه چوب درختچه تزیینی بسازید
سرویس سبک زندگی: در مطلب زیر آموزش ساخت یک درختچه تزیینی را به نقل از سایت پرشین وی خواهیم دید.
گام اول : وسایل مورد نیاز
آموزش درست کردن درختچه تزیینی
سیم مخصوص جواهرسازی
یک تکه چوب به شکل دلخواه (اگر کمی‌بین وسایل خانگی خراب و بدون استفاده بگردید، حتماً یک پایه چوبی مناسب پیدا می‌کنید)
دریل
کاغذ کاغذی
قیچی یا پانچ طرحدار
چسب ماد پاج
قلم مو
چسب حرارتی
رنگ سیم، دستمال کاغذی و پایه چوبی را طوری انتخاب کنید که با هم تناسب داشته باشند. این عامل تاثیر زیادی در زیبایی درختچه تزیینی دارد.
گام دوم : پایه چوبی را سوراخ کنید
آموزش درست کردن درختچه تزیینی
سوراخ کردن پایه چوبی
برای ساخت تنه درخت باید پایه چوبی را سوراخ کنید تا بتوانید سیم‌ها را از آن رد کنید. برای اینکار پنج سوراخ (یا بیشتر) روی پایه چوبی دریل کنید. اندازه سوراخ‌ها باید طوری باشد که سیم براحتی از آن عبور کند. تعداد سوراخ‌ها هم به خودتان بستگی دارد. اگر می‌خواهید درختچه تنک باشد، تعداد شاخه‌ها را کمتر کنید. البته اندازه پایه چوبی هم در انتخاب تعداد سوراخ‌ها موثر است.
گام سوم : برگ‌ها را ببرید
آموزش درست کردن درختچه تزیینی
بریدن برگ‌ها
می‌توانید بجای بریدن برگ‌ها از دستمال کاغذی، از برگ‌های مصنوعی استفاده کنید. اگر می‌خواهید برگ‌ها را خودتان بسازید، باید از قیچی یا پانچ طرحدار استفاده کنید. فرقی نمی‌کند از چه ابزاری استفاده می‌کنید، دستمال را چندلا تا بزنید تا همزمان چند برگ را ببرید.
شکل و اندازه برگ‌ها را طوری انتخاب کنید که با اندازه درختچه تزیینی همخوانی داشته باشد.
گام چهارم : تنه درختچه را بسازید
آموزش درست کردن درختچه تزیینی
درست کردن تنه درختچه
چند سیم با اندازه‌های مختلف ببرید و سپس آنها را چندتا چندتا بهم بپیچید تا پنج دسته سیم داشته باشید. به این ترتیب سیم‌ها کلفت تر و محکم تر میشوند و در نتیجه شکل تنه درختچه ثابت میماند. این سیم‌ها را از سوراخ‌های روی پایه رد کنید و آنها را با چسب زیر پایه ثابت کنید.
حالا می‌توانید کار شکل دادن بدنه درختچه را شروع کنید. سیم‌ها را طوری خم کنید (به سمت داخل یا بیرون) که شبیه تنه یک درخت واقعی بشود.
گام پنجم: برگ‌ها را بچسبانید
آموزش درست کردن درختچه تزیینی
چسباندن برگ ها
بهتر است برای چسباندن برگ‌ها از مادپاج استفاده کنید تا بعد از خشک شدن اثر آنها باقی نماند. البته چون در هر قسمت دو برگ می‌چسبانیم، می‌توانید از چسب معمولی هم استفاده کنید.
برای چسباندن برگ‌ها، ابتدا جای هر برگ را انتخاب کنید و یک برگ آغشته به چسب را در آن قسمت قرار بدهید. سپس یک برگ دیگر پشت آن قرار بدهید تا سیم و چسب پوشانده بشوند. دستمال کاغذی بعدی از خشک شدن کمی‌ انحنا پیدا میکند و به همین خاطر درختچه را طبیعی‌تر میکند.
درختچه تزیینی آماده است
حالا فقط کافی است درختچه را در هوای آزاد بگذارید تا چسب‌ها کاملاً خشک بشوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها