یک کیک شکلاتی فوری و کم کالری درست کنید

کد خبر: 638574

در ظرفی مناسب تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب بزنید تا کف کند سپس شکر و کره آب شده را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و در آخر مخلوط آرد و کاکائو را کم کم اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

یک کیک شکلاتی فوری و کم کالری درست کنید
سرویس سبک زندگی فردا: در این مطلب طرز تهیه کیکی شکلاتی را به شما آموزش می‌دهیم که هم سریع آماده می‌شود و هم نسبت به کیک‌های دیگر از کالری کمتری برخوردار است. در ادامه این مطلب را به نقل از سوران بخوانید.
یک کیک فوری و کم کالری درست کنید
مواد لازم: - پودر کاکائو یک چهارم لیوان - کره ۶۰ گرم - گردو خرد شده یک چهارم لیوان - شکر ۲ قاشق غذاخوری - تخم مرغ ۲ عدد - آرد یک لیوان - بکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری - نمک نصف قاشق چایخوری - شکلات آب کرده و تلخ مقداری - عسل مقداری طرز تهیه ۱. ابتدا پودر کاکائو، آرد، بکینگ پودر و نمک را مخلوط کرده و ۲ بار الک کنید تا خوب هواخورده و سبک شوند. ۲. در ظرفی مناسب تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب بزنید تا کف کند سپس شکر و کره آب شده را اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید و در آخر مخلوط آرد و کاکائو را کم کم اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. ۳. پس از اینکه مایه کیک یکدست شد گردوهای خرد شده را اضافه کنید، قالب را با کره چرب کنید و مایه کیک شکلاتی را در قالب بریزید و داخل فری که از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده‌اید و گرم شده است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. ۴. مقداری شکلات تخته‌ای تلخ را آب کرده و با عسل مخلوط کنید و بعد از آنکه کیک کمی خنک شد روی کیک بریزید. نکات: ۱. در صورت تمایل به جای شکر از ۳ عدد قرص ساخارین استفاده کنید. ۲. می‌توانید داخل کیک هم به جای شکر عسل بریزید. ۳. در صورت تمایل از مقداری خامه کم چرب هم برای تزیین کیک استفاده کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها