شیرینی مرکبات؛ یک شیرینی شیک برای دید و بازدید نوروز

کد خبر: 639807

نصف خمیر را از یخچال خارج کنید و روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و بعد از ده دقیقه به کمک وردنه به ضخامت ۶ میلیمتر باز کنید و با کاتر گرد به قطر ۵ سانتیمتر قالب بزنید و روی سینی که کاغذ روغنی انداخته اید، قرار دهید. کل خمیر را به همین شکل قالب بزنید.

شیرینی مرکبات؛ یک شیرینی شیک برای دید و بازدید نوروز
سرويس سبک زندگی فردا: شیرینی‌های نوروزی انواع و مدل‌های متنوعی دارند. شما با این دستور می‌توانید یک شیرینی خوش‌طعم و عالی را به نقل از سيمرغ برای پذیرایی از میهمانان نوروزی‌تان درست کنید.
مواد لازم برای شیرینی نوروزی مرکبات

آرد : ۲ پیمانه بیکینگ پودر: ۱/۲ قاشق چایخوری نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری کره نرم شده (در دمای محیط): ۸ قاشق غذا خوری (۱۶۰ گرم) شکر دانه ریز: ۱ پیمانه تخم مرغ بزرگ: ۱ عدد رنده پوست لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

شکر رنگی: برای تزیین
شیرینی نوروزی : شیرینی مرکبات یک شیرینی شیک برای دید و بازدید نوروز
طرز تهیه شیرینی نوروزی مرکبات
آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. کره و شکر را با دور متوسط رو به تند همزن حدود ۳ دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. تخم مرغ و رنده پوست لیمو و آرد را نیز به ترتیب اضافه کنید. خمیر را نصف کنید و روی آن را با سلفون بپوشانید و به مدت ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا کمی سفت تر شود. فر را با دمای ۱۶۰ درجه روشن کنید. قالب زدن شیرینی نوروزی مرکبات نصف خمیر را از یخچال خارج کنید و روی سطح آرد پاشی شده قرار دهید و بعد از ده دقیقه به کمک وردنه به ضخامت ۶ میلیمتر باز کنید و با کاتر گرد به قطر ۵ سانتیمتر قالب بزنید و روی سینی که کاغذ روغنی انداخته اید، قرار دهید. کل خمیر را به همین شکل قالب بزنید. طرح دادن به شیرینی نوروزی مرکبات
به کمک یک قرقره تمیز با قطر حدود ۳.۷ سانتیمتر روی خمیرهای قالب خورده، طرح بیاندازید.
سینی را به مدت ۱۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
شکر رنگی را روی شیرینی‌ها بپاشید و به کمک یک برس یا قلمو اضافه‌های آن را تمیز کنید، بطوریکه شکر فقط در قسمت‌های فرو رفته شیرینی باقی بماند.
سینی را تقریبا به مدت ۱۴ دقیقه در فر قرار دهید تا لبه بیسکویت‌ها طلایی شود سپس از فر خارج کنید و بیسکویت‌ها را روی تور سیمی خنک کنید.
این شیرینی‌ها در ظرف در دار تا یک هفته ماندگاری دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها