این ماده غذایی باعث بهبود ناباروری مردان می‌شود

کد خبر: 643360

طبق آخرین مطالعات پژوهشی آمریکا، مصرف منظم گردو در ایجاد تغییرات مناسب در تعداد و کیفیت اسپرم، به بهبود ناباروری مردان کمک شایانی می‌کند.

این ماده غذایی باعث بهبود ناباروری مردان می‌شود
سرویس بین‌الملل فردا: به گزارش «رأی الیوم»، دانشمندان آمریکایی طی جدیدترین پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف گردو می‌تواند با افزایش تعداد اسپرم‌ها، به بهبود ناباروری مردان کمک کند.
خواص بی نظیر گردو در درمان ناباروری مردان
ناباروری یکی از مسائل عمده‌ای است که ممکن است برخی مردان را از تحقق آرزوی پدر شدن، محروم ‌کند.
طبق آخرین مطالعات پژوهشی آمریکا، مصرف منظم گردو در ایجاد تغییرات مناسب در تعداد و کیفیت اسپرم، به بهبود ناباروری مردان کمک شایانی می‌کند.
روزنامه «دیلی میل»، طبق آخرین نتایج محققان تصریح کرده است که مصرف گردو در کاهش اکسیده شدن چربی که ممکن است باعث از بین رفتن اسپرم‌ها شود، کمک می‌کند. گفتنی است گردو تنها نوعی از تنقلات است که بخش اعظم آن از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. یک دانه گردو 29 گرمی، حاوی ۱۸ گرم چربی است که ۱۳ گرم این مقدار را، اسیدهای غیر اشباع شده تشکیل می‌دهد.
این تحقیق توسط پژوهشگران دانشگاه ایالت دیلاویر آمریکا، بر تعدادی از موش‌های نر که دارای مشکلات باروری بوده‌اند انجام شد و به این موش‌های تحت آزمایش، یک رژیم غذایی داده شد که 20% کالری آن از گردو تهیه می‌شد که این مقدار معادل مصرف روزانه ۷۱ گرم گردو، در مقیاس انسانی است.
پس از ادامه آزمایشات به مدت ۹ تا ۱۱ هفته، محققان دریافتند که موش‌هایی که بصورت منظم در این پرسه زمانی گردو مصرف کرده‌اند، مایع منی آنها از نظر حرکت و ساختار در مقایسه با موش‌هایی که این ماده خوراکی را مصرف نکرده اند، بطور چشمگیری بهبود یافته است.
از سوی دیگر، دکتر «پاتریشا مارتن دیلون»، سرپرست گروه مطالعاتی که این پژوهش را انجام داده‌اند، گفت: ما طی این تحقیق دریافتیم که گردو واقعاً با کاهش آسیب به سلول‌ اسپرم‌ها، در بهبود کیفیت آنها کمک بسزایی می‌کند. دیلون همچنین در ادامه تأکید داشت شناسایی بیشتر عناصر غذایی تشکیل دهنده گردو که باعث بهبودی چشمگیر اسپرم‌ها می‌شود، نیاز به تحقیق و مطالعات بیشتری دارد.
برای ناباروری مردان دلایل مختلفی وجود دارد که در این میان می‌توان به تعداد اندک اسپرم‌ها و بی‌کیفیتی آنها اشاره کرد. در برخی شرایط لازم است که برای درمان ناباروری، مردان با داروهای شیمیایی با عمل جراحی مورد معالجه قرار می‌گیرند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها