علائم و راه‌های پیشگیری حساسیت بهاره چیست؟

کد خبر: 655209

علائمی مانند آب ریزش بینی، عطسه‌های پشت سرهم، خارش شدید بینی و یا ممکن است که در یک عکس العمل خود را نشان بدهد به صورت سرفه، خس خس و حتی حمله‌های تنگی نفس.

علائم و راه‌های پیشگیری حساسیت بهاره چیست؟
سرویس سبک زندگی: دکتر صبا عرشی، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در خصوص آلرژی‌های فصلی افزود: آلرژی‌های فصلی همان طور که همه می دانند افرادی هستند که زمینه‌ی ارثی آلرژی را دارند و در یک فصل خاص که می‌تواند بهار، تابستان یا پاییز باشد، وقتی در معرض عوامل آلرژی زای محیطی که این‌ها اغلب گرده‌ی گیاهان هستند، قرار می‌گیرند واکنشی در بدنشان اتفاق می‌افتد که منجر به ایجاد علائمی در بدن می‌شود. در ادامه این مطلب را به نقل از رادیو سلامت می‌خوانیم.
علائم و راه های پیشگیری حساسیت بهاره چیست؟
وی در ادامه تاکید کرد: علائمی مانند آب ریزش بینی، عطسه‌های پشت سرهم، خارش شدید بینی و یا ممکن است که در یک عکس العمل خود را نشان بدهد به صورت سرفه، خس خس و حتی حمله‌های تنگی نفس.
این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی ادامه داد: بنابراین افرادی که دچار این مشکل هستند اولا باید در این فصل‌ها از خودشان مراقبت کنند و سعی کنند که در معرض این عوامل قرار نگیرند؛ یعنی اینکه باید ماسک داشته باشند و سعی کنند ساعاتی که باد شدیدی می‌وزد از خانه خارج نشوند و اگر مجبور هستند به بیرون بروند حتما از ماسک استفاده کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: از همه مهم‌تر این است که باید به متخصص آلرژی، کسی که فوق تخصص آلرژی دارد مراجعه کنند و متوجه شوند به چه ماده‌ی آلرژی زایی حساسیت دارند که اگر می‌توانند آن را حذف کنند و اگر نمی‌توانند، خود فوق تخصص آلرژی تصمیم می گیرد که آیا باید فرد واکسن آلرژی بزند یا خیر؟
این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در پایان اظهارداشت: مهم‌ترین مساله این است که در این فصل از خودشان مراقبت کنند و اگر لازم بود دارو مصرف کنند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها