۱۲ نکته برای کاهش وزن در ۱۲ هفته

کد خبر: 655866

اگر به دنبال این هستید که در ۱۲ هفته وزن خود را کم کنید یا می‌خواهید لاغر شوید این مطلب را بخوانید.

۱۲ نکته برای کاهش وزن در ۱۲ هفته
سرویس ترجمه فردا؛ طاها ربانی: در این مطلب به شما اطلاعاتی درباره کاهش وزن ، لاغر شدن می‌دهیم.
۱۲ نکته برای کاهش وزن در ۱۲ هفته
۱. صبحانه را کنار نگذارید
صبحانه‌نخوردن کمکی به کاهش وزن نمی‌کند. ممکن است مواد غذایی لازم به بدن‌تان نرسد و ممکن هم هست تمام روز مجبور باشید هله‌هوله بخورید تا بر حس گرسنگی غلبه کنید. صبحانه‌ی سالم بخورید.
۲. ناهار و شام را سر موقع بخورید
وقتی در طول روز سر موقع غذا بخورید، با سرعت بیشتری می‌توانید کالری بسوزانید. ضمن اینکه وسوسه‌ی خوردن هله‌هوله‌های پرچرب و شیرین هم کمتر می‌شود.
۳. میوه و سبزی زیاد بخورید
میوه‌ها و سبزیجات کالری و چربی کمی دارند و سرشار از فیبر هستند. این سه ویژگی برای موفقیت در کاهش وزن بسیار ضروری هستند. میوه‌ها و سبزیجات پر از مواد معدنی و ویتامین نیز هستند.
۴. بیشتر فعالیت بدنی داشته باشید
فعالیت بدنی کلید کاهش و پایین‌نگه‌داشتن وزن است. ورزش، به‌غیر از منافع زیادی که برای سلامتی دارد، باعث می‌شود از شر کالری‌هایی که با رژیم‌گرفتن تنها از بین نمی‌روند راحت شوید. فعالیت‌های ورزشی‌ای را دنبال کنید که ازشان لذت می‌برید و می‌توانید آن‌ها را در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید.
۱۲ نکته برای کاهش وزن در ۱۲ هفته
۵. زیاد آب بنوشید
گاهی وقت‌ها مردم تشنگی را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. شاید آن چیزی که الان بدن‌تان به آن نیاز دارد یک لیوان آب باشد، نه مصرف کالری‌های اضافی.
۶. غذا‌های پرفیبر بخورید
خوردنی‌هایی که فیبر زیادی دارند باعث می‌شوند بیشتر احساس سیری کنید، و احساس سیری داشتن برای کسانی که می‌خواهند وزن‌شان را کم کنند خیلی مهم است. فیبر فقط در مواد غذایی گیاهی وجود دارد، مثلاً در میوه‌ها و سبزیجات، بلغور جو، نان‌های تهیه‌شده از غلات کامل، پاستا و برنج قهوه‌ای، و لوبیا و عدس و نخود.
۱۲ نکته برای کاهش وزن در ۱۲ هفته
۷. برچسب خوراکی‌ها را بخوانید
اگر یاد بگیرید که چگونه برچسب روی مواد غذایی را بخوانید، راحت‌تر می‌توانید مواد غذایی سالم را انتخاب کنید. میزان کالری روی پاکت خوراکی‌ها را بخوانید تا بفهمید که در برنامه‌ی کاهش وزن‌تان چقدر از آن ماده را می‌توانید مصرف کنید.
۸. از بشقابی کوچکتر استفاده کنید
استفاده از بشقاب کوچکتر باعث کمترخوردن می‌شود. وقتی از کاسه و بشقاب کوچکتری استفاده می‌کنید، می‌توانید به‌تدریج مقدار غذای کمتری در هر وعده بخورید، بدون اینکه احساس گرسنگی به سراغ‌تان بیاید. حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا شکم به مغز علامت سیری را بفرستد، بنابراین یواش‌یواش غذا بخورید و قبل از پرشدن از خوردن دست بکشید.
۹. خودتان را از هیچ غذایی محروم نکنید
هیچ غذایی را از برنامه‌ی کاهش وزن‌تان حذف نکنید، به‌خصوص خوراکی‌های محبوب‌تان را. وقتی خودتان را از غذایی محروم می‌کنید، میل‌تان بیشتر به آن می‌کشد. هیچ دلیلی وجود ندارد که نتوانید هرازگاهی از خوراکی مورد علاقه‌تان بخورید، به‌شرط آنکه میزان کالری مصرفی‌تان از میزان مجاز فراتر نرود.
۱۲ نکته برای کاهش وزن در ۱۲ هفته
۱۰. در خانه هله‌هوله ذخیره نکنید
برای جلوگیری از وسوسه، خوراکی‌های کم‌ارزش را در خانه نگه ندارید، چیز‌هایی مثل شکلات، بیسکوییت، و نوشیدنی‌های شیرین. درعوض، خوراکی‌های سالم را دم دست داشته باشید، چیز‌هایی مثل میوه، کیک برنج بی‌نمک، کیک جو، پاپ‌کورن بی‌نمک و بی‌شکر، و آب میوه.
۱۱. الکل را ترک کنید
یک لیوان استاندارد شراب به‌اندازه‌ی یک تکه شکلات کالری دارد. در درازمدت، نوشیدن الکل می‌تواند منجر به اضافه‌وزن شود.
۱۲ نکته برای کاهش وزن در ۱۲ هفته
۱۲. برای وعده‌های غذایی‌تان برنامه داشته باشید
از قبل برای صبحانه و ناهار و شام، و همچنین میان‌وعده‌ها، برنامه داشته باشید، و حواس‌تان باشد که از میزان مجاز مصرف کالری فراتر نروید. می‌توانید برای کل هفته فهرست خرید تهیه کنید و همه‌ی مواد مورد نیازتان را یک‌باره بخرید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها