بسته پیشنهادی نمایشگاه کتاب ویژه همه اعضای خانواده

کد خبر: 665862

اگر کتاب دلنشین «دختر شینا» را خوانده باشید و صفحات زیادی را با اشک و لبخند همراه قدم‌خیر در خاطراتش قدم زده باشید، نام راوی کتاب کافی است تا تصمیم بگیرید دوباره مهمان صفحه‌هایی از خاطرات یکی دیگر از همسران شهدا شوید. این بار بهناز ضرابی زاده به سراغ همسر شهید علی چیت سازان از سرداران بزرگ استان همدان رفته تا با قلم جذابش ما را به مهمانی یکی دیگر از شهدا ببرد.

بسته پیشنهادی نمایشگاه کتاب ویژه همه اعضای خانواده
سرویس سبک زندگی فردا؛ غزاله صباغیان طوسی: نمایشگاه کتاب بزرگترین اتفاق فرهنگی سال کشور است که از فراز دنیای خلاصه شده در تلگرام و اینستاگرام و شبکه‌های مجازی، دوباره کتاب‌ها را به یاد ما می‌آورد. وسوسه غرق شدن در دنیای کتاب‌ها و بوی خاطره انگیز کاغذ، دست از سرمان برنمی‌دارد و بالاخره راهی نمایشگاه می‌شویم تا بین کتاب‌ها قدم بزنیم و شاید دوباره با هم آشتی کنیم.
نمایشگاه کتاب
در بسته پیشنهادی نمایشگاه کتاب امسال سعی کردیم مناسب سلیقه و نیاز هر کدام از اعضای خانواده کتابی معرفی کنیم. فلسطین فلسطین از منظر آیت الله خامنه‌ای. نوشته سعید صلح میرزایی. انتشارات انقلاب اسلامی. چاپ اول ۱۳۹۰. کتاب «فلسطین» در سال نود منتشر شده است، اما چیزی که آن را در یکی دو سال اخیر دوباره مطرح کرد، اتفاقی بود که در سازمان ملل افتاد. وقتی نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، این کتاب را از پشت تریبیون به جمعیت نشان داد و ادعا کرد مسئولان ایرانی در این کتاب نقشه راه نابودی اسرائیل را مطرح کرده‌اند. همین ماجرا دوباره کتاب فلسطین را بر سر زبان‌ها انداخت. نتانیاهو از چه می‌ترسد؟ کتاب «فلسطین از منظر آیت الله خامنه‌ای» با مقدمه مفصلی از دکتر علی اکبر ولایتی شروع می‌شود و سپس نویسنده با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های گوناگون، در هشت بخش «کلیات»، «شکست‌ها و پیروزی‌ها»، «مسئولیت‌ها»، «جنایات»، «راه‌حل‌ها»، «قهرمانان»، «روشنگری» و «آینده‌ی روشن» به مرور بیانات ایشان پیرامون مسئله‌ی فلسطین پرداخته است.
نمایشگاه کتاب
گلستان یازدهم گلستان یازدهم(خاطرات زهرا پناهی روا)، نوشته بهناز ضرابی زاده، انتشارات سوره مهر. چاپ یازدهم ۱۳۹۵. اگر کتاب دلنشین «دختر شینا» را خوانده باشید و صفحات زیادی را با اشک و لبخند همراه قدم‌خیر در خاطراتش قدم زده باشید، نام راوی کتاب کافی است تا تصمیم بگیرید دوباره مهمان صفحه‌هایی از خاطرات یکی دیگر از همسران شهدا شوید. این بار بهناز ضرابی زاده به سراغ همسر شهید علی چیت سازان از سرداران بزرگ استان همدان رفته تا با قلم جذابش ما را به مهمانی یکی دیگر از شهدا ببرد. نیمه پنهان شخصیت مردی که شجاعتش در جبهه‌ها زبانزد بود و روایت زندگی یک سال و هشت ماهه او با همسرش. به همه اینها تمجید و تحسین رهبر انقلاب را هم درباره کتاب «گلستان یازدهم» اضافه کنید.
بسته پیشنهادی نمایشگاه کتاب ویژه همه اعضای خانواده
شادترین کودک محله روانشناسی تربیت کودکان نوپا از نه ماهگی تا چهارسالگی. نوشته هاروی کرپ و ترجمه طاهره یراقچی. انتشارات کتاب پنجره. چاپ سوم ۱۳۹۳. با وجود تعداد قابل توجه کتاب‌های ترجمه و تالیفی که به مباحث مربوط به روانشناسی و تربیت کودکان می‌پردازند، هنوز جای کتاب‌هایی که به طور اختصاصی چندسال اول زندگی را مورد توجه قرار دهند و برای مشکلات بی‌پایان والدین در این سال‌های مهم، راه حل‌های عملی و موثر ارائه کنند، در بازار کتاب خالی است. تنها وقتی با حجم کتاب‌های متنوع در این زمینه روبه رو می‌شویم که سال‌های اول گذشته و آثار تربیت درست یا نادرست ما در رفتارهای کودکان ریشه دوانده است. وقتی درست کردن همه چیز خیلی سخت‌تر است. کتاب «شادترین کودک محله» یکی از آن کتاب‌های کمیاب خوب است که سال‌های طلایی آغازین زندگی کودک را مورد توجه قرار داده و در چهار فصل کاربردی سعی دارد از ما والدین بهتری بسازد: «علت رفتار نوپایان و چرا تحمل آن ها برای والدین دشواراست»؛ «اصول برقراری ارتباط با نوپاها»؛ «اصول رفتاری برای تقویت رفتارهای خوب (چراغ سبز) و اجتناب از رفتارهای آزاردهنده (چراغ زرد) وایجاد مانع در برابر بروز رفتارهای غیرقابل قبول (چراغ قرمز)»؛ و در نهایت «چطور می توان از پس انجام این کار برآمد».
نمایشگاه کتاب
برج قحطی برج قحطی. هادی حکیمیان. انتشارات شهرستان ادب. چاپ اول ۱۳۹۴. در روزگاری که رمان خوب کمیاب شده و به زحمت می‌توان کتابی پیدا کرد که با اطمینان از جذابیت داستان و قلم نویسنده دل به داستانش داد، «برج قحطی» یک اتفاق خوب است. این رمان که برنده نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد است، داستانی است تاریخی که به روایت انقلاب در فضای بومی شهرستان یزد در سال‌های دهه پنجاه شمسی می‌پردازد. اما هنر نویسنده در بازگویی ماجراها اثری متفاوت آفریده که در مدت زمان کوتاهی پس از چاپ میان اهالی کتاب زبانزد شده است.
نمایشگاه کتاب
در سایه سار زینب سلام‌الله علیها در سایه سار زینب(س). جمعی از نویسندگان. نشر آرما. چاپ اول ۱۳۹۵. رزمندگان حزب الله برای مایی که آرمان‌های مقدس مشترک زیادی با آنها داریم، همیشه در هاله‌ای از تقدس و ابهام نورانی پوشیده شده‌اند. برادران دینی‌ای که تفاوت سرزمین و زبان، هیچ وقت ما را از آنها دور نساخته است. هدف‌های مشترک داریم و با همه دوری، دل‌های نزدیک به هم. شاید برای همین است که خاطرات شهدا و رزمندگان حزب الله به اندازه خاطرات شهدای دفاع مقدس برایمان جذاب و خواندنی‌اند. نشر آرما وظیفه انتشار این خاطرات را که توسط موسسه رسالات لبنان جمع آوری و تدوین شده به عهده گرفته و قرار است لابه لای این صفحات، از فرای سرزمین ها و مرزها ما را به زیارت رزمندگان نورانی حزب الله ببرد.
نمایشگاه کتاب تهران
آبنبات پسته‌ای آبنبات پسته‌ای. مهرداد صدقی. انتشارات چرخ و فلک. چاپ اول ۱۳۹۵. اگر کتاب شیرین و خواندنی «آبنبات هل دار» را خواننده باشید می‌دانید که ماجراهای پسر بازیگوش و پردردسری است که در بجنورد زندگی می‌کند و قصه‌هایش در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب رخ می‌دهد. کوچکترین فرزند یک خانواده تیپیکال ایرانی با مادری ساده و مهربان، پدری که سعی می‌کند کمتر خرج کند، خواهری بزرگتر با رفتارهای رئیس مآبانه، برادر مهربانی که رزمنده است و مادربزرگی بانمک با رفتارهای غیرمنتظره. به این جمع دوست داشتنی همسایه‌ها و هم کلاسی‌های محسن را هم اضافه کنید و ماجراهای کوچک و بزرگی که زبان طنز راوی کتاب، تمامشان را تبدیل به خاطره‌هایی شیرین می‌کند و گاهی از شدت خنده اشک بر چشمانتان می‌نشاند. کتاب «آبنبات پسته‌ای» ادامه ماجراهای محسن در سال‌های بعد است. وقتی که به قول نویسنده‌اش «بزرگتر شده ولی عاقل‌تر نشده!»
بسته پیشنهادی نمایشگاه کتاب ویژه همه اعضای خانواده
تحیر مجموعه شعر تحیر(مثنوی - غزل علوی). سروده سید حمیدرضا برقعی. انتشارات ثالث. چاپ اول ۱۳۹۶. سیدحمیدرضا برقعی یکی از شاعران جوان آیینی است که با مضمون‌های تازه و زبان سلیسی که دارد، طرفداران زیادی در علاقه مندان به شعر آیینی پیدا کرده است. چهارمین و جدیدترین اثر او مجموعه شعر تحیر است که اختصاصا به مدح امیرالمومنین(ع) می‌پردازد و امسال به همت نشر ثالث و موسسه رسانه آفتاب منتشر شده است.
نمایشگاه کتاب
۳۶۵ شیوه خلاق ۳۶۵شیوه خلاق در هنر و کاردستی با دورریختنی‌ها. نوشته فیونا وات ترجمه نازنین نجفیان. انتشارات قدیانی. چاپ دوم ۱۳۹۳. عصرهای بلند بهار و تابستان باید یک جوری بچه‌ها را سرگرم کرد. کاری که این روزها، با کاهش تعداد فرزندان هر خانواده و محصور شدن در آپارتمان‌های کوچک. مادرها به خوبی از عهده‌اش برنمی‌آیند. بچه‌هایی که جمله‌هایی مثل (حوصله م سر رفته) و (حالا چیکار کنم؟) خیلی زود وارد دایره اصطلاحاتشان شده و والدین راهی برای خلاصی از آن پیدا نمی‌کنند. کتاب «۳۶۵ شیوه خلاق» برای همین وقت‌های استیصال والدین و بی حوصلگی فرزندان طراحی شده است. پر از آموزش کاردستی‌های ساده اما خلاق که وسایل اولیه بی دردسری دارند که در همه خانه‌ها پیدا می‌شود و از دورریختنی‌ها تهیه شده. آموزش‌های کتاب تصویری و گام به گام است و گرافیک عالی‌اش هم آن را به کتابی پر از تصاویر و نقاشی‌های جذاب تبدیل کرده که پر از ایده‌های تازه برای سرگرم کردن بچه‌هاست.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها