دلایلی که ما را مجاب به خوردن فلفل دلمه‌ای می‌کند

کد خبر: 673800

فلفل دلمه ای علاوه بر افزایش طعم غذا خواص زیادی دارد. این سبزیجات پرخاصیت رنگ‌های مختلفی دارند. بنابراین می توانید به بهانه تزیین و زیبا کردن غذاها از خواص بی نظیر آن‌ها نیز استفاده کنید. به هر بهانه ای که می توانید از انواع فلفل دلمه ای استفاده نمایید.

تبیان: یک فنجان فلفل دلمه ای به اندازه مرکبات ویتامین C دارد. بنابراین گفته می شود که فلفل دلمه ای ها غنی از ویتامین C هستند. یک عدد فلفل دلمه ای سبز متوسط بیش از 100 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند. فلفل دلمه ای سبز همچنین غنی از بتاکاروتن است.
اما میزان این آنتی اکسیدان در فلفل دلمه ای قرمز چندین برابر می باشد. لازم به ذکر است که مصرف فلفل دلمه ای ها راهی برای افزایش ویتامین B6 و اسیدفولیک بدن است .

فلفل دلمه ای ها برای کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های دیگر

فلفل دلمه ای های رنگی غنی از بیوفلاونوئیدها هستند.

این رنگدانه ها به پیشگیری از سرطان کمک می کنند. فلفل دلمه ای ها همچنین میزان زیادی اسیدفنولیک دارند که از تشکیل نیتروزآمین های سرطان زا ممانعت می کنند. هر چه فلفل دلمه ای رنگی تر باشد به این معنا است که میزان استرول گیاهی آن بالاست. این ترکیبات نیز پیش ساز ویتامین D می باشند که از بروز سرطان پیشگیری می کند.

این مواد غذایی تأمین کننده لوتئین و زئاکسانتین نیز هستند. این آنتی اکسیدان ها نیز به کاهش خطر دژنراسیون ماکولای چشم کمک می کنند .

فلفل دلمه ای ها منبع رنگ و طعم

شما در بازار انواع رنگ‌های مختلف فلفل دلمه ای از سبز تا زرد و قرمز را دیده اید. فلفل دلمه ای های کاملاً نرسیده سبز رنگ هستند و هر چه رسیده تر شوند به زرد و قرمز تبدیل می شوند. فلفل دلمه ای ها به مرور که رسیده تر می شوند شیرین تر نیز می شوند. به همین دلیل فلفل دلمه ای قرمز شیرین تر از زردها و زردها نیز شیرین تر از سبزها هستند. این مواد غذایی انواع دیگری نیز دارند که شامل فلفل های موزی هستند. البته فلفل دلمه ای نارنجی رنگ نیز زیاد هست .

فلفل دلمه ای ها چندکاره هستند

می توانید فلفل دلمه ای ها را به صورت بخارپز، تفت داده، دلمه، در فر و همچنین به صورت خام در سالادها استفاده کنید. ترکیب این مواد غذایی با سبزیجات دیگر خوشمزه می شود. فلفل دلمه ای ها چربی بسیار اندکی دارند. بخارپز کردن و همچنین تفت دادن آن‌ها باعث کاهش زیاد ویتامین های آن‌ها نمی شود. بنابراین توصیه می شود این مواد غذایی را به هر روشی که دوست دارید تهیه و میل کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها