روشی برای راحت غذا خوردن چاق‌ها

کد خبر: 681119

عوارض اضافه وزن و تغذیه نامناسب روی سلامتی مسئله ای جدی است؛ چون باعث ایجاد مشکلاتی مانند افزایش خطرات بیماری های قلبی، دیابت نوع 2، سکته مغزی و مشکلات دیگر می شود.

میزان: اما شما می توانید با کمی تأمل، هر ماده غذایی چاق کننده را رژیمی و حتی سالم کنید .

سس ها: در منزل تهیه کنید

سس سالاد یا سس برای گوشت و سبزیجات را در منزل تهیه کنید. توصیه می کنیم از ماست یونانی به جای خامه استفاده شود. تا حد امکان از شیر و ماست کم چرب در ترکیب سس های سالاد استفاده کنید تا رقیق تر و کم چرب تر شود .

محصولات لبنی: کم چرب را انتخاب کنید

برای ایجاد تعادل توصیه می کنیم که به جای ماست و پنیر پرچرب انواع کم چرب آن ها را انتخاب کنید. چون با مصرف لبنیات کم چرب اسیدهای چرب کمتری جذب می شود و از طرفی بدن هم از خواص لبنیات محروم نمی ماند .

غذا را با لیموترش میل کنید

به سس های خانگی لیموترش بزنید و برای کاهش چربی غذایی که میل می کنید از لیموترش استفاده کنید .

پنیر گرویر به جای پارمزان

برای تهیه یک گراتین یا لازانیا و یا حتی پیتزای خوش طعم به جای پنیر پارمزان از پنیر گرویر و یا هر پنیر کم چرب دیگری استفاده کنید. چون حاوی چربی و اسیدهای چرب کمتری می باشند .

روغن گیاهی یا کره؟

بدون شک روغن گیاهی را توصیه می کنیم. با این کار میزان اسیدهای چرب دریافتی کاهش پیدا می کند .

ادویه ها به جای نمک و روغن زیاد

توصیه می کنیم به جای برخی چربی ها و همچنین نمک زیاد از ادویه ها استفاده کنید. در این صورت میزان کالری دریافتی کاهش پیدا می کند. ادویه ها به غذا طعم می دهند و آن ها را رژیمی می کنند .

شیرینی: نوع آن را درست انتخاب کنید

برای لذت بردن از طعم شیرین به جای شیرینی های خامه ای از شکلات استفاده کنید. شیرینی های خامه ای حاوی چربی و قند زیادی هستند؛ اما شکلات های آجیلی و یا شکلات سیاه گزینه های بهتری می باشند .

تنقلات: چیپس یا سبزیجات؟

چیپس ها و بیسکویت ها، اشتها آور، بسیار شور و پرکالری هستند. بهتر است به جای آن ها برش های هویج یا خیار را با سس های خانگی میل کنید. در این صورت تنقلات رژیمی مصرف کرده اید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها