۸ کاربرد جالب نمک در خانه‌داری که نمی‌دانید

کد خبر: 683212

هر زمان که خواستید شومینه و یا منقل‌تان را خاموش و تمیز کنید، روی شعله‌های آتش، کمی نمک بریزید. این کار باعث می‌شود که آتش سریع‌تر بسوزد و در عین حال بسیار کمتر دود کند.

۸ کاربرد جالب نمک در خانه‌داری که نمی‌دانید
سرویس سبک زندگی: نمک یکی از چاشنی های مورد علاقه انسان است و تقریبا همه غذاها با این چاشنی خوش طعم می‌شود. اما نمک تنها مصرف خوراکی ندارد و کاربردهای دیگری هم دارد که به چند مورد آن اشاره شده است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت زندگی آنلاین می‌خوانیم.
۸ کاربرد جالب نمک در خانه‌داری
۱. پاک کردن رسوبات گلدان
وقتی دسته گل موجود در گلدان خشک می‌شود، معمولا یکسری مواد معدنی و رسوبات به دیواره گلدان می‌چسبد که به راحتی با آب شسته نمی‌شود، بنابراین، محلولی از آب و نمک درست کرده و به وسیله برس، دیواره گلدان را به خوبی بشویید.
۲. تمیز کردن گل‌های مصنوعی
چه گل‌های مصنوعی‌تان از جنس ابریشم خالص باشد و چه از جنس پلاستیک، می توانید آنها را در یک پاکت حاوی یک چهارم فنجان نمک قرار داده و سپس پاکت را به آرامی تکان دهید. بدین ترتیب گل های مصنوعی به تمیزی روز اول شان می شوند.
۳. احیاء مبلمان حصیری
مبل‌های حصیری بر اثر گذر زمان و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، زرد رنگ شده و کهنه به نظر می آیند. برای رفع این مشکل، محلول آب گرم و نمک آماده کرده و با برس آغشته به این مواد، تمام قسمت های مبل را تمیز کنید و سپس اجازه دهید، خشک شود.
سالی یکبار این کار را انجام دهید و مبلمان حصیری تان نو باقی می‌ماند.
۴. طول عمر جارو
اگر می خواهید طول عمر جاروی چوبی تان را افزایش دهید، پس از هر بار استفاده آن را در یک سطل حاوی آب داغ و نمک به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس جارو را از سطل خارج کرده و بگذارید کاملا خشک شود.
۵. تمیز کردن شومینه یا منقل
هر زمان که خواستید شومینه و یا منقل‌تان را خاموش و تمیز کنید، روی شعله‌های آتش، کمی نمک بریزید. این کار باعث می‌شود که آتش سریع‌تر بسوزد و در عین حال بسیار کمتر دود کند.
نمک همچنین کمک می کند که خاکستر باقیمانده از آتش آسان تر جمع شود.
۶. تمیز کردن ظروف
برای تمیز کردن ظروف برنجی یا مسی، لازم نیست محصولات تمیزکننده بخرید. به جای آن به مقدار مساوی نمک، آرد و سرکه را با هم مخلوط کرده و با استفاده از این محلول و پارچه ای نرم، ظروف خود را تمیز کنید.
در انتها ظروف مورد نظر را با آب گرم و کف صابون کاملا بشویید.
۷. پاک کردن لکه‌های چربی روی فرش
یک پیمانه نمک را با ۴ پیمانه الکل سفید مخلوط کرده و با استفاده از یک دستمال، محلول را با فشار زیاد روی لکه های چربی در جهت خواب فرش بسایید. بدین ترتیب لکه ها پاک می شوند.
۸. لکه‌های روی میز چوبی
برای پاک کردن لکه‌های به جا مانده از لیوان و یا ظروف شیشه ای روی میزچوبی، یک قاشق چایخوری نمک را با چند قطره آب مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید.
سپس با استفاده از یک اسفنج و یا پارچه نرم، خمیر را روی لکه های به جا مانده روی میز، آنها را پاک کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها