مادران باردار برای داشتن فرزند باهوش، زیاد میوه بخورند

کد خبر: 692062

مادرانی که در طول بارداری خود بیشتر از میوه‌ها استفاده کرده بودند، فرزندشان در سال اول زندگی دارای ضریب هوشی و رشد شناختی بیشتری بودند.

مادران باردار برای داشتن فرزند باهوش، زیاد میوه بخورند
سرویس سبک زندگی فردا : بر طبق بررسی‌های انجام شده، خوردن میوه زیاد در دوران بارداری می‌تواند منجر به بدنیا آمدن نوزاد با هوش شود، کودکی که دارای رشد شناختی بیشتر از بقیه باشد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت نیوز بخوانید.
برای داشتن نوزاد باهوش، در بارداری زیاد میوه بخورید
شاید همه ما شنیده باشیم که خوردن یک عدد سیب در روز می‌تواند مانع بسیاری بیماری‌ها از جمله سکته مغزی و حمله قلبی شود، اما اخیرا پزشکان و محققان به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن میوه در دوران بارداری می‌تواند رشد شناختی کودک را افزایش داده و در دوران یکسالگی یا سال اول زندگی به مراتب سطح هوشی، شناخت اجتماعی و عاطفی وی از دیگران ممتاز باشد. مادرانی که در طول بارداری خود بیشتر از میوه‌ها استفاده کرده بودند، فرزندشان در سال اول زندگی دارای ضریب هوشی و رشد شناختی بیشتری بودند. در این تحقیق میزان و میانگین هوشی کودک ۱۰۰ برآورد شده که دو سوم افراد دارای ضریب هوشی یا IQ ۱۵ الی ۸۵ می‌باشند. بر همین اساس مادرانی که در طول بارداری شش یا هفت وعده میوه و یا آبمیوه میل می‌کردند کودک آن‌ها دارای امتیاز بالاتر بود. یکی از اساتید دانشگاه می‌گوید میوه و آبمیوه تازه سابقه طولانی در یادگیری و تقویت حافظه دارد و کمبود آن ممکن است باعث عقب افتادگی ذهنی و اوتیسم گردد. هر چند پزشکان معتقدند که مادرانی که دارای دیابت بارداری هستند باید با پزشک خود مشورت کنند تا میزان مفید در خوردن میوه را رعایت نمایند. آن‌ها در ادامه می‌گویند، باید برنامه‌ای منظم و سازماندهی شده برای مادران تهیه شود که بتوانند فرزندانی با رشد شناختی و IQ بالاتر بدنیا آورند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها