۷ کلید برای تبدیل شدن به یک مدیر لایق/ کسب و کارتان به یک رقابت موفق تبدیل کنید

کد خبر: 696641

برای بسیاری از تجار آخرین چیزی که آنها را نگران می کند مدیریت بر افراد است. شاید شما، از آن دسته از افرادی باشید که دوست دارید با مشتریان زیادی ملاقات کرده و محصولاتی با کیفیت عالی تولید کنید و یا فرصت‌هایی جدید و هیجان انگیزی را تجربه کنید...

۷ کلید برای تبدیل شدن به یک مدیر لایق/ کسب و کارتان به یک رقابت موفق تبدیل کنید
۷ کلید برای تبدیل شدن به یک مدیر لایق
سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه: برای بسیاری از تجار آخرین چیزیی که آنها را نگران می کند مدیریت بر افراد است. شاید شما، از آن دسته از افرادی باشید که دوست دارید با مشتریان زیادی ملاقات کرده و محصولاتی با کیفیت عالی تولید کنید و یا فرصت‌هایی جدید و هیجان انگیزی را تجربه کنید، برای رسیدن به چنین هدف‌هایی سپردن مدیریت کارکنان به اشخاص دیگر کاری است، که شما را از اهدافتان دور می‌کند. این مطلب را دنبال کنید تا به‌ وسیله آن به مدیری تبدیل شوید که کسب و کارتان به یک رقابت موفق تبدیل شود.
شما می‌توانید با پیروی از نکاتی که در ادامه بحث عنوان می شود خیلی ساده و بطور کار‌آمد بر محیط کار خود مدیریت کرده و از تاثیرپذیری آن نهایت استفاده را ببرید.
1. اعتماد به نفس کارکنان را بالا ببرید
کلید موفقیت در مدیریت این است که یاد بگیریم برای کارمندان، تکلیفی مشخص و مقامی معلوم کنیم و خودمان بر آنها نظارت دقیق داشته باشیم. بسیاری از کارفرمایان بر این باورند هرکاری که کارکنانشان انجام می‌دهند باید زیر نظرشان باشد این‌ چنین طرز فکری واقعا فاجعه بار است. منظور از این مطلب این نیست که کارکنان را بحال خودشان رها کنید نه بلکه نوع نظارت را تغییر دهید به گونه‌ای که کارمند احساس نکند یکی با گرز بالای سرش ایستاده است. هنگامی که شما بخشی از مدیریت کارها را بین کارکنان تقسیم می‌کنید باعث می‌شوید تا اعتماد به نفس آنها بالا رود این کار راندمان و مهارت کاری کارکنان را افزایش می‌دهد.
2. اهداف پیش رو را تعیین کنید
هر کارمندی نیاز به هدف دارد، تا برای رسیدن به آن هدف تلاش کند. اهداف نه تنها انگیزه را برای کارکنان ایجاد می‌کنند بلکه این کار، به شما نیز اطمینان خاطر می‌دهد که کارمندان در راستای اهداف کلی سازمان کار می‌کنند. اهداف خاص را طوری برنامه ریزی کنید که قابل اندازه گیری باشد و سپس بطور منظم برای پیشرفت و دستیابی کارکنان به اهدافشان یاری‌شان کنید.
3. تعامل بیشتری با کارکنان خود داشته باشید
صاحبان مشاغل و مدیران اجرایی که با کارکنان خود ارتباط زیادی ندارند برای اینکه آخرین اخبار و رویدادهای سازمانی را در اختیارشان قرار دهند دچار مشکل می‌شوند. صرف نظر از این شما باید هر کاری برای بیشتر ارتباط برقرار کردن با مجموعه خود داشته باشید تا بتوانید اطلاعات و اخبار مورد نیاز را هرچه سریعتر در اختیار کارکنان خود قرار دهید.
4. وقت گذاشتن برای کارکنان
مهمترین بخش از یک مدیریت خوب و کار آمد، وقت گذاشتن برای کارمندان مجموعه است. شما باید از قبل زمان کافی برای کارمندانی که با شما کار دارند کنار گذاشته باشید. ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما برای کارمند خود ارزش قائل شده‌اید و وقتی را برایش کنار گذاشته اید. هنگامی که کارمندی با شما کار داشت با کمال احترام و تواضع برای چند لحظه کار خود را کنار بگذارید و از ور رفتن با گوشی هوشمند خود دست بردارید و متمرکز روی سخنان طرف مقابل خود شوید. این احترام بدون شک متقابل خواهد بود بیاد. داشته باشید که مجموعه‌ای که همه با هم صمیمیت داشته باشند بیشتر پیشرفت می‌کند تا درونش بغض و کینه باشد.
5. دستاوردهای مهم را تشخیص دهید
وقتی کارمندی کار خوبی برای پیشرفت مجموعه انجام می‌دهد انتظار دارد که کارفرمایش این کارش را در نظر بگیرد و آن را به رسمیت بشناسد. متاسفانه کارفرمایان برای چندین کار شاخص کارمند یک پاداش در نظر می گیرند و بعد، آن را به رسمیت می‌شناسند. نکته قابل تامل اینجاست کارمندی که چند کار شاخص انجام می‌دهد انتظار دارد برای هر کار شاخصش تشویق شود، شما با این کار باعث می شوید تا رغب برای کارهای بیشتر کم رنگ شود. توجه داشته باشید فقط چند دقیقه لازم دارید تا بتوانید تشخیص دهید که برای تشویق کردن کارمند مورد نظر چه چیزی واجب‌تر است؛ پول و یا هر وسیله دیگر، تا به عنوان تشویقی در اختیارش قرار دهید این توجه به نکات ریز نشانه زیرکی و علاقه‌ شما به کارمندانتان خواهد بود.
6. در مورد راه‌حل‌های پایدار فکر کنید
مهم نیست که مشکلات چقدر بزرگ باشند، همیشه یک راه حل سریع برای رفع مشکلات وجود دارد، مدیران وقتی راه حل هاییرا برای حل مشکلات ارائه می دهند شادتر می‌شوند و احساس غرور می کنند. مشکل اصلی این است که غرورتان برای رفع مشکل، از نظر و پیشنهاد هیچ کسی تابعیت نکند و تنها راه خودتان را از همه گزینه‌های ارائه شده بهتر بداند. ثابت شده است که پیشگیری بهتر و کم هزینه تر از درمان است. بجای اینکه تمام وقت خود را برای درمان مشکل خرج کنید کمی هم به دنبال علت مشکل باشید. تا دیگر تکرار نشود.
7. محیط کار را سرگرم کننده کنید
بدون شک اجرای یک شرکت و یا محیطی برای کسب و کار بسیار جدی است. محصولات باید فروخته و خدمات نیز تحویل داده شوند تا بتوانید برای ادامه کار پول بدست آورید. با وجود این همه مسئولیت‌های سنگین و جدی، یک کارفرمای موفق محیط کار را جوری طراحی می‌کند که برای کارکنان سرگرم کننده باشد، طوری نشود که کارکنان به دنبال هر بهانه‌ای از جمله بیماری یا کار شخصی و هر چیز دیگر از محیط کار فراری باشند. مدیرانی که امکانات رفاهی برای کارکنان خود در نظر می‌گیرند نه تنها پول خود را دور نریخته‌اند بلکه با این کار باعث می‌شوند تا کارکنان نسبت به کار خود وفادارتر و سخت کوش‌تر باشند، «مگر اینکه کارمندان آن بخش جنبه رفاه و سرگرمی در بین کار را نداشته باشند و باعث کاهش در راندمان کار شوند».
منبع: inc
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها