رژیمی برای کربوهیدرات زدایی از بدن!

کد خبر: 705458

سم‌زدایی بدن می‌تواند شیوه مفیدی برای استراحت دادن به بدن و از بین بردن مواد و خوراکی‌های ناسالم و سمی باشد که خیلی معمولی و عادی از طریق غذا خوردن وارد بدن ما شده‌اند.

رژیمی برای کربوهیدرات زدایی از بدن!
سرویس سبک زندگی فردا: اگر تا کنون برنامه غذایی مناسبی نداشتید یا رژیم‌های سفت و سخت زیادی گرفته‌اید که خیلی هم مناسب نبوده‌اند، بهترین راه پالایش بدن است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت فوت و فن می‌خوانیم.
رژیمی برای کربوهیدرات زدایی بدن!
سم‌زدایی بدن می‌تواند شیوه مفیدی برای استراحت دادن به بدن و از بین بردن مواد و خوراکی‌های ناسالم و سمی باشد که خیلی معمولی و عادی از طریق غذا خوردن وارد بدن ما شده‌اند.
این طور که گفته می‌شود سم‌زدایی می‌تواند اختلالات گوارشی را برطرف کند، پوست را جلا داده و انرژی فرد را تقویت کند. یکی از این برنامه‌های سم‌زدایی رایج و پرطرفدار سم‌زدایی پنج روزه از کربوهیدرات است.
چیزهایی که لازم دارید:
مواد غذایی به اندازه ۵ روز
آب
گیاه خار مریم (اختیاری)
مرحله اول
به اندازه پنج روزتان از فروشگاه مواد غذایی خرید کنید. فقط هم مواد غذایی ارگانیک بخرید. هیچ کدام از انواع مواد غذایی برای این رژیم مناسب نیستند. به دنبال غذاهایی باشید که میزان کربوهیدرات آنها پایین و پروتئین آنها بالا باشد؛ چیزهایی مثل سیب، پرتقال، انگور، هویج، نخودفرنگی، مغزهای خوراکی (آجیل)، و گوشت لخم بدون چربی. شما به آبمیوه ارگانیک هم نیاز خواهید داشت. همه سبزیجات طبیعی و آبمیوه‌های تازه بهترین خوراکی‌ها هستند. شکر و قند فروآوری‌شده هم در این رژیم ممنوع است!
مرحله دوم
از غذاهایی که کربوهیدرات دارند، غذاهای سرخ‌شده و غذاهای ناسالم دوری کنید. این غذاها چیزهایی هستند که بدن و سیستم گوارشی شما سعی دارد از دستشان خلاص شود. غذاهایی که کربوهیدرات بالایی دارند شامل سیب‌زمینی، پاستا یا ماکارونی، نان، گندم و محصولات سبوس هستند.
مرحله سوم
یکی از همین غذاهای سالم را برای صبحانه انتخاب کنید. هر چه می‌خواهید بخورید تا سیر شوید اما پرخوری نکنید. یک وعده غذا به معنی همه استفاده از میوه‌ها نیست. باید یک میوه باشد. همراه با این میوه هم باید حدود ۲۵۰ میلی‌لیتر (به اندازه یک بطری نوشابه کوچک) آب بنوشید.
مرحله چهارم
یک آبمیوه را به عنوان میان‌وعده انتخاب کنید. حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلی‌لیتر آبمیوه هم می‌توانید به عنوان میان‌وعده بین غذاهای اصلی بخورید. این غذاهای سالم برای این هستند که جایگزین سموم در بدن شما شوند. آبمیوه تازه و سالم سموم را از بدن می‌شوید. فقط یک نوع آبمیوه بخورید و از ۷۰۰ میلی‌لیتر هم تجاوز نکنید.
مرحله پنجم
برای ناهار هم یکی از مواد غذایی سالم را بخورید. مثلاً کمی طالبی یا هویج بخورید. هر چقدر که دوست دارید بخورید تا سیر شوید و بعد از آن حداقل ۲۵۰ میلی‌لیتر آب بنوشید.
مرحله ششم
باز هم یکی از مواد غذایی سالم و ارگانیک را برای شام انتخاب کنید. کمی گوشت لخم و بدون چربی را انتخاب کنید. حواستان باشد که گوشت تازه و بدون مواد نگهدارنده باشد. همان قانون قبلی در اینجا هم صدق می‌کند: تا جایی خورید که سیر شوید و سپس آب فراوان بنوشید.
مرحله هفتم
مرحله سوم تا هفتم را تا ۴ روز بعد دنبال کنید. میان‌وعده‌ها و غذاهای اصلی را عوض کنید (به جای آبمیوه، مواد غذایی جامد بخورید) تا از این رژیم خسته نشوید. تنوع کلید اصلی این رژیم غذایی برای سم‌زدایی بدن از کربوهیدرات است.
چند نکته و هشدار:
انرژی شما قبل از اینکه افزایش پیدا کند به طرز چشمگیری افت می‌کند. بنابراین، رژیم سم‌زدایی را زودتر از زمانی که بدن شما نیاز پیدا می‌کند شروع کنید.
برای اینکه بدن خود را بهتر تمیز کنید، از نوشیدن کافئئین در طی فرایند سم‌زدایی پرهیز کنید.
برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که از گیاه خار مریم استفاده کنید تا بهترین نتیجه سم‌زدایی عایدتان شود.
با این که رژیم سم‌زدایی بدن می‌تواند فرایند خیلی مفیدی باشد اما ممکن است خطرناک هم باشد. هرگز عوارض جانبی این رژیم را نادیده نگیرید.
به شما توصیه می‌کنیم که حتماً با یک کارشناس تغذیه حرفه‌ای یا پزشک در این مورد مشورت کنید تا اشتباه نکنید.
در کل، قبل از شروع هر رژیم یا برنامه غذایی با یک پزشک حاذق یا مشاور تغذیه مشورت کنید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها