۷ کاری که باعث ابتلا به موخوره می‌شود

کد خبر: 709711

موخوره زمانی رخ می‌دهد که لایه محافظ مو از بین می‌رود، از بین رفتن این لایه معمولا به دلایل مختلفی مثل شستشوی بیش از اندازه، شانه زدن نا صیحیح و با شدت و استفاده بیش از حد مواد شیمیایی به وجود می‌آید. همه این موارد باعث تضعیف مو و از بین رفتن کوتیکول می‌شود و لایه محافظ مو را از بین می‌برد در نتیجه موجب شکستن مو چندشاخه شدن مو یا موخوره می‌شود.

سرویس سبک زندگی فردا: بسیاری از خانم‎ها به دنبال راهی برای درمان موخوره مو‌های خود هستند. موخوره چیست؟ راه‎های درمان آن چیست؟ آیا درمان یا دارو‌های موثری برای جلوگیری یا متوقف کردن موخوره وجود دارد؟ برای جلوگیری از بروز این مشکل چه کار‌هایی انجام دهیم؟ به طور معمول موخوره در افرادی که دارای مو‌های خشک هستند معمول‌تر است.
موخوره زمانی رخ می‌دهد که لایه محافظ مو از بین می‌رود، از بین رفتن این لایه معمولا به دلایل مختلفی مثل شستشوی بیش از اندازه، شانه زدن نا صیحیح و با شدت و استفاده بیش از حد مواد شیمیایی به وجود می‌آید. همه این موارد باعث تضعیف مو و از بین رفتن کوتیکول می‌شود و لایه محافظ مو را از بین می‌برد در نتیجه موجب شکستن مو چندشاخه شدن مو یا موخوره می‌شود. متاسفانه بهبود و بازیابی مو‌های آسیب دیده و موخوره غیر ممکن است و تنها راه این است که آن‎ها را کوتاه کنید. کوتیکول چیست؟ کوتیکول درواقع غلاف خارجی مو است که نقش اصلی آن حفاظت از مو در برابر آسیب‎های خارجی و همچنین مرطوب نگه داشتن مو است. نکاتی برای جلوگیری از موخوره ۱- ماساژ مو در حمام به جای اینکه در زیر دوش مو‌های خود را بالای سرتان جمع کنید و چنگ بزنید و بشورید بهتر است مو‌های خود را با کمی ‎شامپو آرام ماساژ دهید. نگران نباشید بقیه مو‌های شما با کف ناشی از شامپو شسته خواهد شد. این ماساژ ملایم مو باعث جلوگیری از موخوره می‌شود. ۲- مو‌های خود را زیاد نشویید بعضی از خانم‎ها معمولا عادت دارند که هر روز مو‌های خود را بشویند. مطمعنن بهداشت مو مهم است، اما نظر کارشناسان در مورد شستشوی مو چیست؟ به عقیده آن‎ها شسشتوی بیش از حد و مکرر برای مو‌ها مضر است. چرا که باعث کاهش رطوبت مو و خشکی مو و در نتیجه موخوره می‌شود. مو‌های خود را در هفته تنها ۲ یا ۳ بار بشویید. ۳- استفاده از شامپو و مواد مخصوص مو با کیفیت هر شامپویی را استفاده نکنید! شامپویی را انتخاب کنید که با ماهیت و جنس موی شما همخوانی داشته باشد. شامپو‌های معمولی و ارزان قیمت معمولا باعث آسیب دیدگی و خشکی مو می‌شوند و به تشدید موخوره کمک می‌کنند. ۴- مو‌های مرطوب و خیس را شانه نکنید شانه کردن مو‌های مرطوب و خیس می‌تواند باعث شکنندگی و آسیب به مو‌های مرطوب شود. همچنین بهتر است از شانه‎های دندانه بزرگ برای شانه کردن مو‌های خود استفاده کنید. ۵- خشکی موی خود را از بین ببرید اگر مو‌های شما خشک است استفاده از یک شانه با دندانه‎های بزرگ بهترین راه برای شانه کردن موهاست. سعی کنید مو‌های خود را مرطوب نگه دارید. خشکی مو باعث موخوره می‌شود. ۶- در طول خواب مو‌ها دچار موخوره می‌شوند درطول خواب، مو‌ها به طور ناگهانی جابجا می‌شوند و همین امر موجب آسیب به مو‌ها می‌شود که این آسیب ممکن است باعث موخوره شود. برخی خانم‎ها معتقدند که خوابیدن روی بالشت ساتن و ابریشمی‌‎به این موضوع کمک می‌کند و باعث می‌شود مو‌ها کمتر آسیب ببیند و کمتر باعث کشش مو‌ها در هنگام خواب شود. ۷- مو‌های خود را در برابر حرارت محافظت کنید گرچه امروزه برای حالت دادن به مو‌ها از وسایل مختلفی مثل سشوار، حالت دهنده‎ها، دستگاه‎های فر فلزی زیاد استفاده می‌شود، اما استفاده مداوم از آن‌ها می‌تواند نتیجه بدی برای مو‌های شما داشته باشد. در مواقعی که نیاز به استفاده از این وسایل را دارید قبل از استفاده از آن از سرم یا اسپری محافظ مو استفاده کنید.
نویسنده: نسرین سمندری
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها