بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو

کد خبر: 713625

اگر درباره درمان ریزش مو سوالاتی دارید و می‌خواهید از درمان ریزش مو در طب سنتی و با داروهای گیاهی، درمان ریزش مو در زنان و راه‌های جلوگیری از ریزش مو در زنان و مردان باخبر باشید با ما همراه باشید.

بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
سرویس ترجمه فردا؛ طاها ربانی: در این مطلب اطلاعاتی درباره ریزش مو، بهترین درمان‌های طبیعی برای ریزش مو، درمان ریزش مو با داروهای گیاهی، درمان ریزش مو در طب سنتی، درمان ریزش مو زنان، درمان ریزش مو مردان و راه‌های جلوگیری از ریزش مو در مردان می‌خوانید.
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
هیچ شکی نیست که همه می‌خواهند سری پر از موهایی زیبا و چشم‌نواز داشته باشند. ریزش مو بیشتر مشکلی مردانه به‌حساب می‌آید، اما زنان نیز به آن دچار می‌شوند؛ و متاسفانه، در جامعه‌ی امروز، ریزش مو در زنان خیلی کمتر از ریزش موی مردان مورد پذیرش قرار می‌گیرد. طبق گفته‌ی انجمن ریزش موی آمریکا، زنان ۴۰درصد از مبتلایان به ریزش مو را در آمریکا تشکیل می‌دهند. با توجه به عمومیت این مشکل میان مردان و زنان، عجیب نیست که خیلی از مردم به‌دنبال درمان ریزش مو باشند.
آیا این روزها، موقع شانه‌کردن، برس‌تان پر از مو می‌شود؟ آیا موهای‌تان دسته‌دسته می‌ریزد؟ آیا وقتی به آینه نگاه می‌کنید، در جاهایی که قبلاً مو می‌دیدید، اکنون فقط پوست سرتان را می‌بینید؟ ازدست‌دادن ۵۰ تا ۱۵۰ عدد مو در هر روز عادی است و جای نگرانی ندارد، اما ریزش بیش از این مقدار یعنی که دچار مشکلی شده‌اید. دلیل این ریزش‌ها چیست؟ چطور می‌توانید علت را، و نه فقط نشانه‌ها را، درمان کنید؟
یکی از راه‌های معمول برای کسانی که دچار طاسی سر می‌شوند این است که جراحی ترمیم مو انجام دهند یا از محصولات درمانی موضعی استفاده کنند، به این امید که سر پرموی خود را باز به دست آورند، یا حداقل بخشی از آنچه روزگاری سری پرمو بوده است. اما آیا این بهترین کاری است که از دست ما برمی‌آید؟ وقتی با مشکلی برخورد می‌کنید، قدم اول در حل آن این است که سراغ ریشه‌ی مشکل بروید. بیایید درباره‌ی علت اصلی ریزش مو و کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا به‌صورت طبیعی جلوی ریزش مو را بگیرید حرف بزنیم. برای تازه‌کارها انواع خوراکی‌ها و ویتامین‌های مناسب رشد مو وجود دارد که خریدشان نه‌تنها باعث ورشکستگی نمی‌شود، که با مصرف‌شان تفاوت قابل ملاحظه‌ای با قبل پیدا می‌کنید. درمان‌های طبیعی دیگری هم برای ریزش مو وجود دارد، مثل روغن رزماری، که ثابت شده به‌اندازه‌ی محصولات درمانی موضعی معمولی جواب می‌دهند.
درمان‌های طبیعی ریزش مو
خبر خوب این است که با تغییر سبک زندگی و کاهش استرس و بهبود تغذیه و استفاده از دیگر درمان‌های طبیعی می‌توانید رشد موها را سرعت ببخشید.
برترین درمان‌های ریزش مو: خوراکی‌ها
رژیمی که حاوی غذاهای کامل و پر از مواد مغذی باشد برای رشد سالم موها بسیار لازم است. غذاهای زیادی هست که به شما در برابر ریزش مو کمک می‌کند، اما من اینجا به معرفی چند تا از آن‌ها بسنده کرده‌ام:
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
• خوراکی‌های ارگانیک: این خوراکی‌ها از مواد شیمیایی عاری هستند. مواد شیمیایی می‌تواند باعث مشکل در غدد درون‌ریز شود و در رشد موها اختلال ایجاد کند.
• تخمه کدو: تخمه کدو یکی از خوراکی‌هایی است که بیشترین مقدار روی را دارند. روی برای سلامت موها بسیار لازم است. تحقیقات نشان داده که کمبود روی با کم‌کاری تیروئید و ریزش مو ارتباط دارد.
• ماهی شکارشده: ماهی‌هایی غیرپرورشی، مثل ماهی سالمون، سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند. امگا۳ التهاب را کاهش می‌دهد و باعث رشد موها و ضخیم‌شدن آن‌ها می‌شود.
• چای سبز: چای سبز بدن را سم‌زدایی می‌کند و حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که رشد موها را افزایش می‌دهند. همچنین جلوی تبدیل تستوسترون به DHT را می‌گیرد.
• سوپر تخمه‌ها: دانه‌ی چیا، کتان و شاهدانه سرشار از فیبر و چربی‌های سالم هستند که باعث رشد موها می‌شوند.
• آبگوشت استخوان: سرشار از پروتئین، کولاژن و آمینواسید است. آبگوشت استخوان بهترین غذا برای رشد سالم موها است.
• کافئین: البته، این یکی نوشیدنی است، نه خوراکی، اما به‌هرحال، میله‌های مو را برمی‌انگیزد و باعث می‌شود رشد سریع‌تری داشته باشند. کافئین تاثیرات DHT، ماده‌ای بدنام و موثر در کاهش رشد مو، را کاهش می‌دهد.
برترین درمان‌های ریزش مو: غذاهایی که نباید بخورید
برای درمان ریزش مو باید یک سری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف کنید:
• اسیدهای چرب ترانس: ثابت شده است چربی‌های ناسالم، ازجمله اسیدهای چرب ترانس، التهاب و تولید DHT را افزایش می‌دهد، که منجر به افزایش ریزش مو می‌شود. از روغن‌های هیدروژنه، مثل روغن ذرت و سویا، دوری کنید، چون پر از چربی‌های ترانس هستند.
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
• شکر: شکر در عدم‌تعادل هورمون‌ها نقش موثری دارد، باعث مقاومت بدن به انسولین می‌شود، DHT را افزایش می‌دهد، و التهاب ایجاد می‌کند. همه‌ی این‌ها منجر به ریزش مو می‌شود.
• غذاهای فرآوری‌شده: غذاهایی که فراوری زیادی روی آن‌ها انجام شده باشد معمولاً پر از چربی‌های ناسالم، شکر، و سدیم هستند. به‌همین‌خاطر، به‌شدت برای رشد سالم موها ضرر دارند.
• الکل: الکل می‌تواند التهاب را افزایش دهد و باعث مسمومیت کبد شود، که این خود منجر به ریزش مو می‌شود. نوشیدن زیاد الکل و همچنین سیگارکشیدن با افزایش احتمال ریزش مو ارتباط دارند.
• کافئین: صبر کنید! مگر من در قسمت قبل کافئین را جزو مواد مفید طبقه‌بندی نکرده بودم؟ چرا. قهوه و چای ارگانیک، اگر به‌مقدار کم مصرف شود، می‌تواند برای سلامتی مو مفید باشد. اما نباید در خوردن آن زیاده‌روی کنید، چون مصرف بیش از اندازه‌ی کافئین می‌تواند باعث آب‌زدایی از بدن، عدم تعادل در هورمون‌ها، و حتی تولید DHT شود.
برترین درمان‌های ریزش مو: مکمل‌ها
۱. پودر پروتئین تولیدشده از آبگوشت استخوان (برحسب وزن و نیازهای شخصی، بین ۱ تا ۴ وعده در هر روز): می‌توانید دوز روزانه‌ی خود از آبگوشت استخوان را با پودر پروتئین تامین کنید. پودر آبگوشت استخوان سرشار از پروتئین، کولاژن، ژلاتین، گلوکوزامین، کندروئیتین، و مواد معدنی مهمی است که معمولاً در رژیم‌های متوسط غایب است. این مواد مغذی حیاتی رشد موها را تقویت می‌کند و همچنین منافع زیاد دیگری برای سلامتی دارد.
۲. عصاره‌ی نخل اره‌ای (روزانه ۳۲۰ میلی‌گرم): یک ماده‌ی طبیعی ضدDHT که رشد موها را به‌شدت تقویت می‌کند.
۳. پیجیوم (دو بار در روز، هر بار ۱۰۰ میلی‌گرم): علت ریزش مو را درمان می‌کند و محل‌های اتصال DHT را قفل می‌کند و سلامت پروستات را افزایش می‌دهد.
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
۴. روغن تخمه کدو (روزانه ۸ گرم یا یک قرص): جلوی شکل‌گیری DHT را در بدن می‌گیرد و حاوی اسیدهای چربی است که باعث ضخامت مو می‌شوند.
۵. روغن ماهی (روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم): روغن ماهی التهاب را کاهش می‌دهد و مو را ضخیم می‌کند.
۶. شربت آلوئه‌ورا (دوبار در روز، هر بار نیم فنجان. همچنین به‌صورت شامپو): شربت آلوئه‌ورا می‌تواند به‌صورت طبیعی موها را ضخیم کند.
۷. گیلاس زمستانی (۵۰۰ میلی‌گرم روزانه): خانواده‌ی آداپتوژن، از جمله گیلاس زمستانی، به بدن کمک می‌کنند تا با استرس مقابله کند، هورمون‌ها را متعادل کند، و میزان کورتیزول را کاهش دهد (کورتیزول را به نام هورمون سن نیز می‌شناسند). همه‌ی این‌ها مشوق رشد سالم مو هستند.
۸. رودیولا (روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم): یکی دیگر از اعضای خانواده‌ی آداپتوژن که استرس را دور می‌کند و رشد موها را تقویت می‌کند.
۹. ویتامین بی‌کامپلکس (روزانه یک قرص): ویتامین‌های بی به مدیریت استرس کمک می‌کنند. بیوتین یا ویتامین بی۷ باعث می‌شود موهای شما به‌صورت طبیعی ضخیم‌تر شوند. ویتامین بی۵ (اسید پانتوتنیک) غده‌ی آدرنال را تقویت می‌کند.
۱۰. روی (روزانه ۸ میلی‌گرم برای زنان و ۱۱ میلی‌گرم برای مردان): یکی از نشانه‌های کمبود روی در بدن ریزش مو است. روی همچنین سیستم ایمنی را تقویت می‌کند و باعث می‌شود روده‌ها عملکردشان بهبود پیدا کند.
برترین درمان‌های ریزش مو: روغن‌هایی که باعث تحریک مو و رشد آن‌ها می‌شود
می‌خواهید بدانید چگونه می‌شود موها را به‌صورت طبیعی بازتولید کرد؟ روغن‌های اساسی بهترین درمان موضعی برای ریزش مو هستند.
• روغن رزماری یکی از روغن‌های اساسی برای افزایش ضخامت و رشد مو است. اعتقاد بر این است که روغن رزماری می‌تواند سوخت‌وساز سلولی را افزایش دهد و باعث تحریک مو و رشد شود. در تحقیقی که در سال ۲۱۰۵ منتشر شد معلوم شد که روغن رزماری به‌اندازه‌ی مینوکسیدیل موثر است (مینوکسیدیل یکی از عمومی‌ترین درمان‌های موضعی برای ریزش مو است.)
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
• روغن سنبل هندی: به‌خاطر توانایی‌اش در افزایش رشد مو و کاهش فرایند سفیدشدن مو شناخته می‌شود. در مطالعه‌ای بر روی حیوانات در سال ۲۰۱۱، روغن سنبل هندی اثرات مثبتی بر رشد موها نشان داد. در آزمایش بر روی موش‌ها، هنگامی که از عصاره‌ی سنبل هندی استفاده می‌شد، رشد دوباره‌ی موها ۳۰درصد زمان کمتری می‌گرفت. این عدد جای امیدواری زیادی برای انسان‌ها فراهم می‌کند.
• اسطوخودوس، آویشن، چوب سدر، مریم گلی، و نعناع فلفلی گزینه‌های دیگری هستند که می‌توانند جریان خون را در پوست سر افزایش دهند. یکی از توصیه‌هایی که برای برانگیختن رشد موها می‌توان کرد این است که سه تا چهار قطره از نعناع فلفلی، رزماری، و مریم گلی را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید (می‌توانید از روغن نارگیل یا روغن جوجوبا استفاده کنید.) بعد، روزی یک یا دو بار، نقاط مورد نظر را با این ترکیب به‌آرامی ماساژ دهید. اگر خواستید می‌توانید از ترکیب رزماری، چوب سدر، و مریم‌گلی من نیز برای ضخیم‌شدن موها استفاده کنید.
استرس‌های احساسی را کاهش دهید
فشارهای احساسی نیز یکی از عوامل موثر در ریزش مو است. به‌اندازه‌ی کافی بخوابید، و در هفته زمان‌هایی را برای استراحت و تفریح در نظر بگیرید. اگر بتوانید ماساژدرمانی را هم به برنامه‌های خود اضافه کنید، و همچنین از دیگر استرس‌زداهای طبیعی استفاده کنید خیلی به سلامتی خود کمک کرده‌اید. ماساژ نه‌تنها استرس کلی را کم می‌کند، گردش خون بدن را هم افزایش می‌دهد، که نتیجه‌اش جریان بیشتر خون در پوست سر است. افزایش جریان خون در پوست سر به رشد بیشتر موها می‌انجامد. نکته‌ی اضافی: اگر بتوانید از شوره‌ی مو خلاص شوید، رشد موهای‌تان نیز بهبود پیدا می‌کند. شوره با افزایش خطر ریزش مو ارتباط دارد، بنابراین، حل مساله‌ی شوره‌ی سر می‌تواند تاثیر مثبتی بر روشد موها داشته باشد. خداراشکر، انواع و اقسام درمان طبیعی برای شوره‌ی سر وجود دارد.
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
علل ریزش مو
علل ریزش مو را به چهار دسته می‌توان تقسیم کرد: • وراثت • تغییرات هورمونی • بیماری • دارو
واژه‌ی پزشکی برای ریزش مو آلوپسی است. آلوپسی دو نوع دارد. یکی، آلوپسیا آریه‌تا یا طاسی منطقه‌ای است که وقتی اتفاق می‌افتد که سیستم ایمنی بدن به فولیکل‌های مو حمله می‌کند و در نتیجه‌ی آن موها می‌ریزد. نوع دوم آندروژنتیک آلوپسیا یا طاسی طبق الگوی مردانه است. در این نوع دوم، ریزش موها ارثی است؛ موها نازک می‌شوند و درنهایت می‌ریزند.
هم در بدن مردان و هم در بدن زنان، هورمون‌ها مسئول بسیاری از فرایندها هستند. نوبت به مو که می‌رسد، هورمون‌ها نقش اصلی را بازی می‌کنند. هورمون‌ها یکی از عوامل موثر در شکل رویش موهای سر و همچنین بقیه‌ی بدن هستند. تغییرات و عدم تعادل هورمونی می‌تواند ناشی از حاملگی، زایمان، یائسگی و همچنین مشکل تیروئید باشد. خبر خوب اینکه ریزش موی هورمونی معمولاً موقتی است، و وقتی تعادل هورمون‌ها دوباره به‌دست آمد رشد موها به‌حالت عادی برمی‌گردد.
اگر مادر هستید، حتماً یادتان می‌آید که در دوران حاملگی چقدر موهای‌تان پرپشت شده بود. بسیاری از زنان می‌گویند وقتی حامله هستند موهای‌شان در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. و بی‌شک ماه‌های سخت بعد از آن را هم به یاد می‌آورید. همه‌ی موهایی که قبلاً دانه‌به‌دانه می‌ریختند، اکنون دسته‌دسته می‌ریزند و در مدت کوتاهی مقدار زیادی از موهای‌تان را از دست می‌دهید. به این نوع ریزش مو تلوژن افلوویوم می‌گویند. این اتفاق برای ۴۰ تا ۵۰ درصد از زنان می‌افتد، و دلیل‌اش هم تغییرات هورمونی در دوره‌ی حاملگی است. خوشبختانه این ریزش مو نیز موقتی است.
هورمون‌هایی که درباره‌اش داریم صحبت می‌کنیم و به ریزش موها ارتباط دارند گروهی هستند به نام آندروژن‌ها. سه دسته‌ی آندروژن‌ها عبارت‌اند از تستوسترون، آندروستِنِدیون و دی‌هیدروتستوسترون، که این آخری را بیشتر با مخفف DHT می‌شناسند. همه‌ی ما نام تستوسترون را شنیده‌ایم و احتمالاً آن را هورمونی مردانه می‌دانیم که گردن‌کلفت‌ها از آن بهره‌ی زیادی می‌برند. واقعیت این است که هم بدن مردان و هم بدن زنان از هر سه هورمون بالا مقادیری دارد و عدم تعادل در هرکدام از آن‌ها می‌تواند در هر دو جنس باعث ریزش مو شود.
ریزش موی مردانه، ریزش موی زنانه
۶۶درصد از مردان آمریکایی وقتی به ۳۵سالگی می‌رسند موهای‌شان به‌اندازه‌ای که به چشم بیاید ریخته است. درصد بالایی است. طبق گفته‌ی انجمن ریزش موی آمریکا، حدود ۸۵درصد از مردان تا ۵۰سالگی موهای‌شان تا حد چشمگیری نازک می‌شود. علت ریزش مو در مردان این است که فولیکل‌های مو به DHT (5α-Dihydrotestosterone) حساس‌اند. هورمون DHT هورمون آندروژن مردانه‌ای است که باعث می‌شود فولیکول‌ها کوچک شوند، درنتیجه‌ی طول عمرشان کاهش می‌یابد و تولید مو کم می‌شود. به‌صورت عادی، وقتی مویی می‌ریزد، موی دیگری از همان فولیکل رشد می‌کند، اما اگر میزان DHT زیاد باشد، رشد مو کاهش پیدا می‌کند. ریزش مو با الگوی مردانه (آندروژنتیک آلوپسیا در مردان) به‌تدریج خط رویش مو را عقب می‌برد تا شکل M به خود بگیرد، بعد این وضعیت ادامه پیدا می‌کند تا اینکه خط رویش مو شکل U بگیرد.
مشخصه‌ی ریزش مو با الگوی زنانه (آندروژنتیک آلوپسیا در زنان) نازک‌شدن موها روی سر یا در مرکز سر است. ریزش مو در زنان عموماً به‌خاطر استرس زیاد، عدم تعادل هورمونی، مشکل تیروئید، و مسمومیت است. درواقع، احتمال بیشتری دارد که زنان موهای خود را به‌خاطر هورمون‌ها از دست بدهند. حاملگی، یائسگی، قرص‌های ضدآبستنی، و دیگر تغییرات هورمونی چیزهایی است که زنان با آن مواجه هستند. یکی دیگر از مشکلات مربوط به سلامتی که ممکن است باعث ریزش مو در پوست سر شود (و درعوض، رشد موها را در جاهایی که نمی‌خواهید افزایش می‌دهد) ابتلا به سندروم تخمدان پلی‌کیستیک است.
در تحقیقات مشخص شده که در مردان نیز چیزی معادل سندروم تخمدان پلی‌کیستیک وجود دارد و باعث ریزش مو می‌شود. در یکی از تحقیقات این نتیجه به‌دست آمد که مردانی که پیش از موعد مبتلا به طاسی طبق الگوی مردانه می‌شوند دارای نمایه‌ی هورمونی‌ای شبیه به زنان مبتلا به تخمدان پلی‌کیستیک هستند و، همچنین، مقاومت بیشتری در برابر انسولین دارند. این یافته نشان می‌دهد تعادل هورمونی در مردان نیز برای سلامتی، و به‌خصوص سلامت موها، اهمیت زیادی دارد.
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
درمان‌های متداول ریزش مو
گزینه‌های فراوانی برای درمان ریزش مو به‌روش‌های مرسوم وجود دارد. همه‌ی این روش‌ها عوارض جانبی قابل توجهی دارند، البته به‌جز روش استفاده از کلاه‌گیس و اکستنشن مو. معمول‌ترین درمان‌ها عبارت‌اند از استفاده از مینوکسیدیل موضعی، فیناستراید خوراکی، هورمون‌ها و استروئیدهای موضعی و خوراکی، کاشت مو، و جراحی بازیابی مو.
یکی از عمومی‌ترین و مرسوم‌ترین درمان‌های موضعی استفاده از مینوکسیدیل است. محصولاتی را که دارای این ترکیب هستند می‌توان بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کرد و هم مردان و هم زنان می‌توانند از آن استفاده کنند. فیناستراید برای درمان موی مردان کاربرد دارد و برای تهیه‌ی آن باید نسخه داشته باشید. نه مینوکسیدیل و نه فیناستراید مشکل ریزش مو را به‌صورت ریشه‌ای حل نمی‌کنند و فقط تا زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید باعث رشد مو می‌شوند. اگر مصرف آن‌ها را کنار بگذارید، رشد مو (اگر اساساً رشدی وجود داشته باشد) متوقف می‌شود.
جراحی یکی دیگر از گزینه‌های متداول است که هزینه‌ی بیشتری دارد و تهاجمی است [یعنی بدن در معرض تیغ جراح قرار می‌گیرد.] یکی از این جراحی‌ها عمل پیوند مو است. در این روش، مو را از قسمتی از پوست سر که مو در آنجا خوب می‌روید برمی‌دارند و آن را در قسمت طاس‌شده یا نازک‌شده می‌کارند. این جراحی بیش از همه برای طاسی با الگوی مردانه انجام می‌شود. گفته می‌شود تنها ۵درصد از زنان مبتلا به ریزش مو کاندیدای مناسبی برای عمل پیوند مو هستند. این به این خاطر است که برخلاف مردان که در قسمت‌های خاصی موهای‌شان می‌ریزد، موی زنان در همه‌ی قسمت‌های سر می‌ریزد.
یکی دیگر از درمان‌های متداول جراحی بازیابی مو است که به چند روش می‌توان آن را انجام داد. یک راه این است که پوست قسمت طاس‌شده را جدا کنند و قسمت‌های مودار را به هم نزدیک‌تر کنند تا سطح طاسی کمتر شود. در یک روش دیگر، در زیر پوست به‌طور موقت دستگاه‌هایی می‌گذارند که قسمت‌هایی را که هنوز مو تولید می‌کنند بکشد و منطقه‌ی طاسی را کاهش دهد. جراحی فلپ هم هست که در آن قسمتی از پوست سر را که مو تولید می‌کند جدا می‌کنند و در جاهایی که درحال طاس‌شدن است قرار می‌دهند.
یکی از روش‌هایی که اخیراً متداول شده لیزردرمانی است. در این روش از نور و گرما برای درمان ریزش ژنتیک مو (آندروژنتیک آلوپسیا) در مردان و زنان استفاده می‌شود. هنوز بر سر این روش میان پزشکان بحث وجود دارد و بعضی از آن‌ها به‌کلی این روش را رد می‌کنند.
هشدارهایی درباره‌ی درمان ریزش مو
پیش از اینکه سراغ درمان‌های متداول ریزش مو بروید، لازم است که از عوارض جانبی هرکدام از آن‌ها آگاه شوید. حتماً این هشدارها را با دقت بخوانید و آن‌ها را جدی بگیرید، چون خیلی از این عوارض جدی هستند. مثلاً، از جمله عوارض جانبی محصولات دارای مینوکسیدیل می‌توان به رشد مو در قسمت‌های ناخواسته‌ی صورت و بدن، سرگیجه، ضربان قلب تند و نامنظم، غش، درد در سینه، عرق‌کردن دست و پا، افزایش وزن غیرعادی، خستگی، و تنفس سخت اشاره کرد.
عوارض جانبی فیناستراید عبارت‌اند از ناتوانی جنسی، بی‌علاقگی به روابط جنسی، ناتوانی در نعوظ، انزال غیرعادی، عرق‌کردن دست و پا، احساس غش، سردرد، آبریزش بینی، و خارش پوست اشاره کرد.
برای جراحی پیوند مو، باید بدانید که این عمل فوراً سری پرمو به شما نمی‌دهد. ریزش موهای پیوندی درست بعد از عمل اتفاقی عادی است، و بعد از ریزش تا سه ماه موی جدید درنمی‌آید. از عوارض جانبی و مشکلات احتمالی عمل پیوند و جایگزینی مو می‌تواند به درد، بی‌حسی یا سفتی موقتی، خون‌ریزی، عفونت، عرق‌کردن صورت، زخم، رشد ضعیف موهای پیوندی، و ظاهر غیرطبیعی موهای پیوندی اشاره کرد.
اگر حامله‌اید، به نوزاد شیر می‌دهید، یا مشکل سلامتی دیگری دارید، حتماً قبل از انتخاب هرگونه درمان طبیعی یا متداول با پزشک مشورت کنید. همچنین مطمئن شوید که گزینه‌ای که برای درمان انتخاب می‌کنید با دیگر درمان‌ها یا مکمل‌های مصرفی شما تداخلی نداشته باشد. به‌علاوه، ترکیب درمان‌های طبیعی با درمان‌های متداول (مثلاً ترکیب مینوکسیدیل با روغن‌های طبیعی) ممکن است منجر به عوارض جانبی ناخواسته‌ای شود.
بهترین درمان‌های طبیعی ریزش مو
آخرین تاملات درباره‌ درمان ریزش مو
ریزش مو معمولاً فراتر از مشکلی آزاردهنده و ظاهری است. خیلی از کسانی که دچار ریزش مو می‌شوند، واقعاً هر روز آزار می‌بینند و به‌صورت‌های مختلف تحت فشار قرار می‌گیرند. تحقیقات نشان داده که ریزش مو می‌تواند «باعث بروز احساسات شدید و نابودکننده‌ای در مریض شود، به‌طوری‌که عزت نفس، تصویرشان از خود، و اعتمادبه‌نفس‌شان آسیب می‌بیند.»
ریزش مو شاید باعث شود تصویر ایده‌آلی از خود نداشته باشید، پس حواس‌تان به چشم‌انداز پیش روی‌تان باشد، چون مشکلات روانی و احساسی بر مشکل ریزش مو اضافه می‌شود. هیچ شکی نیست که پایین‌آوردن استرس وضعیت مو (و زندگی) را بهبود می‌بخشد، بنابراین تلاش کنید با خودتان گفتگوهای منفی نداشته باشید.
اگر زن هستید، خوب است که آزمایش تیروئید بگیرید تا مبادا مبتلا به تیروئید پرکار یا کم‌کار نباشید، چون این دو بیماری از دلایل ریزش مو هستند. متخصصان در این نکته متفق هستند که موی سر نشانه‌ی سلامت کل بدن است، پس هرکاری که برای سلامت کلی بدن‌تان انجام می‌دهید می‌تواند بر موهای‌تان هم تاثیر مثبتی داشته باشد.
می‌دانم ازدست‌دادن مو آزارنده است، اما امیدتان را از دست ندهید. اگر زندگی و رژیمی سالم در پیش بگیرید و به‌طور مداوم از درمان‌های طبیعی استفاده کنید و کمی هم صبر داشته باشید، کاملاً احتمالش هست که موهای‌تان در آینده‌ای نزدیک دوباره رشد کند و ضخیم‌تر شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها