۵ برنامه شبانه افراد موفق

کد خبر: 718158

با زود خوابیدن شروع کردم، موبایل و وسایل الکترونیک را خاموش کردم و کتاب خواندم، وعده‌های غذایی‌ام را تغییر دادم و صبح‌ها نوشیدنی‌های کافئین‌دار نخوردم. برنامه شبانه ساختار روزانه‌تان را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود به جای عقب نشینی وارد عمل شوید.

۵ برنامه شبانه افراد موفق
سرویس سبک زندگی فردا: اگر «برنامه‌های صبحگاهی» را در اینترنت جستجو کنید در عرض چند ثانیه هزاران نتیجه جستجو نمایش داده می‌شود. برنامه‌های صبحگاهی باعث می‌شوند روزهای سازنده‌تر و شادتری داشته باشیم. باعث می‌شوندمادرهای پرمشغله بتوانند به کارهای ضرب الاجل خود برسند و روسای بزرگ جلسات کاری را از دست ندهند و در آخر هر دو شام با خیال راحت در کنار خانواده هستند. در ادامه این مطلب را به نقل از بدونیم می‌خوانیم.
برنامه شبانه افراد موفق
اما برنامه صبحگاهی تنها نیمی از معادله را پر می‌کند و یک برنامه صبحگاهی قوی با یک برنامه شبانه قوی شروع می‌شود. بنجامین فرانکلین هر روز عصر از خودش میپرسد: چه کاری را امروز خوب انجام داده‌ام و چه کاری را باید خوب انجام بدهم؟ بنجامین با پرسیدن این سوال‌ها از خودش روی کارهایی که انجام داده و کارهایی که نتوانسته انجام بدهد تمرکز می‌کند. او با این کار موفقیت‌هایش را می‌بیند و برای موفقیت‌های صبح روز بعد خودش را آماده می‌کند.
در واقع ویژگی‌های یک برنامه شبانه قوی به شکل زیر است:
- تامل کردن و به اتمام رساندن روز
- نوشتن یک برنامه تکمیلی برای فردا
- این برنامه کمک می‌کند به نتایج مثبت تمرکز کنید و برنامه امروز را به اتمام برسانید. و در آخر موبایل و تمام وسایل الکترونیک را خاموش می‌کنید.
دیگر می‌دانید که برنامه فردا چیست بنابراین ذهن نیمه هشیارتان هنگام خواب برای مشکلات راه حل پیدا می‌کند.
برنامه شبانه انسان‌های موفق
وقتی به انسان‌های موفقی مثل بنجامین فرانکلین، آریانا هافینگتون یا حتی بتهوون نگاه می‌کنیم می بینیم که کلید موفقیت‌شان شب‌ها زود خوابیدن و صبح ها زود بیدار شدن است.
آن‌ها قبل از این که دنیا بیدار شود بیدار بودند و این به ذهنشون کمک میکنه که بهتر روی مسائل تمرکز کنن و در جهت اهدافشان قدم‌های بیشتری بردارند. و همین ثبات در برنامه هایشان بود که آن‌ها را به موفقیت می رساند.
آریانا هافینگتون چای می خورد، دوش می گیرد و شب‌ها هنگام خواب موبایل را به اتاقش راه نمی دهد. او در برنامه‌هایش بسیار منظم و قانونمند است. برنامه‌ای که به بدنش اجازه می‌دهد هنگام خواب کاملا خاموش شده و به خواب تمرکز کند.
بتهوون هر شب ساعت ۱۰ به رختخواب می رفت تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شده و روی هنرش کار کند.
تغییری بی‌نظیر با بهترین نتایج
برای ایجاد یک برنامه درست شبانه باید عادت ها را تغییر بدهید. هنگامی که یک برنامه شبانه را شروع کردم مجبور شدم بعضی از عادت های بد را کنار بگذارم. مثلا دیگر تا ساعت ۱۱ خواب نبودم. یا بستنی خوردن های شبانه به خاطر این که بچه ها خواب بودند و خیلی موارد دیگر… این تغییرات بزرگ بودند اما یک شبه اتفاق نیفتادند. در واقع ابتدا با تغییرات کم شروع کردم و به مرور زمان به آن ها اضافه کردم.
اغلب ما به دلیل این که لقمه‌های بزگتر از دهان بر می‌داریم نمی توانیم به اهدافمان برسیم. می‌دانستم که با تغییر دادن عادت هایم می توانم برای خودم یک برنامه شبانه بسازم. برنامه ای که من را به موفقیت می رساند.
با زود خوابیدن شروع کردم، موبایل و وسایل الکترونیک را خاموش کردم و کتاب خواندم، وعده‌های غذایی‌ام را تغییر دادم و صبح‌ها نوشیدنی‌های کافئین‌دار نخوردم. برنامه شبانه ساختار روزانه‌تان را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود به جای عقب نشینی وارد عمل شوید.
هر زمانی که خواستم به عادت‌های بد گذشته ام برگردم به فوایدی که از تغییرات بردم و به موفقیت‌های دیگران فکر کردم و یادآور شدم که برنامه‌های روزانه آن‌ها باعث موفقیت شان شده است.
با کمترین‌ها و ساده‌ترین‌ها شروع کنید
برنامه شبانه حتما نباید پیچیده و زیاد باشد. هر قدمی که در جهت مسیر درست بردارید شما را به موفقیت نزدیک تر می کند.
شاید شب زنده داری را دوست داشته باشید اما تحقیقات نشان داده است که موفقیت در زود خوابیدن است و البته این تنها دلیل نیست و کارهایی که هنگام غروب انجام می دهید نیز مهم هستند. به عنوان مثال کتاب خواندن، خاموش کردن موبایل و وقت گذراندن با خانواده.
اگر تصمیم گرفته‌اید یک برنامه شبانه درست داشته باشید و به موفقیت برسید گام‌های زیر را دنبال کنید:
شب ها زود بخوابید و روزها زود از خواب بیدار شوید.
حداقل یک ساعت قبل از خواب موبایل ها را خاموش کنید و در عوض کتاب بخوانید یا در کنار خانواده باشید.
هر شب روی کارهایی که انجام شده یا نشده فکر کنید.
برنامه فردا را بنویسید.
و در نهایت بخوابید.
این گام‌ها به شما کمک می‌کند عادت‌های بد را کنار گذاشته و وقت خوابتان تنظیم شود و در نتیجه ذهن ناخودآگاه تان در حالی که به خواب آرامی رفته‌اید روی برنامه‌های فردا تمرکز می‌کند.
برنامه شبانه باعث ایجاد عادت‌های خوب می‌شود و عادت‌های خوب هم باعث رسیدن به موفقیت می‌شوند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها