چرا ذرت‌ خانگی پف نمی‌کند؟

کد خبر: 728184

برای پف کردن ویژگی‌های مهم دیگری لازم است. اول اینکه مقدار آب درون دانه باید واقعا نزدیک به ۱۳. ۵ درصد باشد. آب کم بخار و فشار لازم را تولید نمی‌کند. آب خیلی زیاد هم باعث می‌شود دانه‌ها بترکند و به کره‌های سختی تبدیل شوند و دیگر نرم و لذیذ و رویایی نباشند. علاوه بر این دانه‌ها نباید ترک خورده یا صدمه دیده باشند. حتی یک شکاف کوچک باعث فرار بخار می‌شود.

چرا ذرت‌ خانگی پف نمی‌کند؟
سرویس سبک زندگی فردا: ذرت مثل تمام دانه‌ها، حاوی آب است. حدود ۱۳. ۵ تا ۱۴ درصد هر دانه ذرت از آب تشکیل شده است؛ بنابراین وقتی دانه ذرت را در دمایی بالای دمای جوش آب حرارت می‌دهیم، این آب به بخار تبدیل می‌شود. این بخار باعث ایجاد فشار درون دانه می‌شود و آخر دانه را وادار می‌کند تا پوست بترکاند و پف کند. در ادامه این مطلب را به نقل از مشروح بخوانید.
چرا ذرت پف نمی‌کند؟
اما اگر آب درون ذرت چنین کاری می‌کند، چرا دانه‌های دیگر نکنند؟ گندم و برنج هم حاوی آب هستند پس چرا با یک عالمه پفیلای گندم یا مرغ منتظر شروع فیلم سینمایی نمی‌نشینیم؟ پاسخ در تفاوت پوسته این دانه‌ها نهفته است. دانه ذرت (به خصوص ذرت مخصوص پاپ کورن که آب بیشتری دارد) بر خلاف گندم و برنج پوسته‌ای بدون منفذ و سوراخ دارد که می‌تواند بخار را درون خودش گیر بیندازد، اما در سایر دانه‌ها وجود تخلخل‌ها، باعث فرار بخار می‌شود و فشاری هم پدید نمی‌آید. این دانه‌ها ممکن است خشک بشوند، اما هیچ وقت پف نمی‌کنند. اما حتی ذرات پاپ کورن با پوسته مخصوصش همیشه پف نمی‌کند. برای پف کردن ویژگی‌های مهم دیگری لازم است. اول اینکه مقدار آب درون دانه باید واقعا نزدیک به ۱۳. ۵ درصد باشد. آب کم بخار و فشار لازم را تولید نمی‌کند. آب خیلی زیاد هم باعث می‌شود دانه‌ها بترکند و به کره‌های سختی تبدیل شوند و دیگر نرم و لذیذ و رویایی نباشند. علاوه بر این دانه‌ها نباید ترک خورده یا صدمه دیده باشند. حتی یک شکاف کوچک باعث فرار بخار می‌شود.
طرز صحیح تهیه پاپ کورن
مواد لازم ۳ قاشق غذاخوری روغن سرخ کردنی (یا هر روغن دیگری با نقطه دود بالا بنا به سلیقه خودتان) یک سوم فنجان دانه ذرت خشک شده ۲ قاشق چایخوری روغن نخل قرمز یک و نیم قاشق غذاخوری بذر کتان بو داده (کوبیده) یک چهارم قاشق غذاخوری نمک دریایی ماهیتابه گود دردار با گنجایش دو و نیم لیتر طرز تهیه مقداری روغن و نمک و دیگر مواد اولیه‌ی ذکر شده را در یک قابلمه در دار بریزید و وقتی داغ شد ذرت را به آن اضافه کنید و هر از گاهی قابلمه را تکان بدهید تا شروع به پف کردن کند همین، ولی شاید خیلی از افراد طرز تهیه پاپ کورن‌های طعم دار را بلد نباشند در ادامه طرز تهیه پاپ کورن‌های طعم دار را هم آموزش می‌دهیم. پاپ کورن کره‌ای برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. بعد مقداری کره را روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.
پاپ کورن لیمویی
بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن‌ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.
پاپ کورن پنیری
برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان را ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورن‌هایتان آماده شد آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و پنیر را به همراه مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بگذارید داخل فر داغ! همین!
پاپ کورن سرکه‌ای
بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن‌ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.
پاپ کورن شکلاتی
مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
پاپ کورن گوجه‌ای
برای تهیه این پاپ کورن یا می‌توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می‌توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود (در هوای آزاد هم با درپوش می‌شود آن را خشک کرد) بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی‌ها داخل آن شکلات میریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن ۱. برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید وگرنه پف نمی‌کند. ۲. ذرتتان نباید نم دار باشد، بهتر است ذرت را در جای خشک نگهدارید. ۳. همینطور ذرت نباید خیلی کهنه باشد. ۴. اصلا ذرت‌های بسته بندی را پیشنهاد نمی‌کنم و به نظرم بهتر است از عطاریهای آشنا ذرت را بخرید. ۵. حرارت نباید خیلی کم باشد، چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می‌شود و پاپ کورن‌ها خوب پف نمی‌کند و خیس می‌شود. ۶. می‌توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیاید بیرون، ولی من این کار را نمی‌کنم.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها