چگونه پوره‌ زردآلو درست کنیم؟

کد خبر: 732416

اگر می‌خواهید برای کودک خود پوره زردآلو درست کنید و نمی‌دانید چطور این کار را کنید، این مطلب را بخوانید. همچنین به سوالات شما درباره طرز تهیه پوره میوه، تولید برگه زردآلو، خواص و فواید زردآلو و طرز تهیه پوره زردآلو پاسخ داده می‌شود.

چگونه پوره‌ زردآلو درست کنیم؟
سرویس ترجمه فردا؛ طاها ربانی: در این مطلب اطلاعاتی درباره طرز تهیه پوره زردآلود ، پوره میوه، انواع پوره‌ها، تولید برگه زردآلو، خواص زردآلو و اینگه چگونه در خانه برای بچه‌ها پوره زردآلو درست کنیم به شما می‌دهیم.
چگونه پوره‌ زردآلو درست کنیم؟
چشاندن غذای جدید به کودک همیشه یک گام بزرگ در زندگی او به‌حساب می‌آید. کودکان نیز، مثل بزرگسالان و نوجوان‌ها، برای اینکه سالم زندگی کنند و رشد کافی داشته باشند باید حداکثر موادمغذی مورد نیازشان را تامین کنند. ۱. آماده‌کردن زردآلو
۱. زردآلو‌ها را بشویید. ۱۲ تا ۱۴ زردآلو را زیر آب بگیرید تا هرچه گردوغبار روی آن است پاک شود. ۲. پوست و هسته‌شان را بگیرید. با پوست‌کن تمام پوست میوه را بگیرید. یادتان نرود که هسته‌ی آن‌ها را هم دربیاورید. ۳. زردآلو‌ها را قطعه‌قطعه کنید. هر زردآلو را به تکه‌های ۲.۵ سانتی‌متری خرد کنید. وقتی میوه‌ها خرد شده باشند، پختن و پوره‌کردن‌شان خیلی آسان‌تر می‌شود.
چگونه پوره‌ زردآلو درست کنیم؟
۲. بخارپزکردن و پوره‌کردن
۱. قابلمه را آماده کنید. حدود یک پیمانه آب را داخل قابلمه‌ای بزرگ بریزید. سبد بخارپزی که کاملاً اندازه‌ی قابلمه باشد روی آن بگذارید. ۲. زردآلو‌های خردشده را در سبد بریزید. حواس‌تان باشد که میوه‌ها در کل سبد متوازن پخش شده باشند و یک جا جمع نشده باشند. در قابلمه را بگذارید. ۳. زردآلو‌ها را بخارپز کنید. آب را به‌جوش بیاورید. بعد زیر شعله را کم کنید و اجازه دهید میوه‌ها به‌مدت ۵ دقیقه بپزند. آب را نگه دارید برای بعد که باید به پوره اضافه‌اش کنید. ۴. بگذارید زردآلو‌ها سرد شوند. قابلمه را از روی شعله بردارید و بگذارید ۵ دقیقه‌ی دیگر بماند. میوه‌ها وقتی درست بخارپز شده‌اند که بتوانید به‌راحتی با نوک چنگال له‌شان کنید. ۵. تکه‌های میوه و آب قابلمه را داخل غذاساز بریزید. برای اینکه پوره‌کردن میوه‌ها راحت‌تر شود، حدود ۲ تا ۴ قاشق غذاخوری از آب داخل قابلمه را نیز به آن اضافه کنید. ۶. زردآلو‌ها را پوره کنید. بگذارید مخلوط بافت کاملاً نرمی پیدا کند. در میانه‌ی کار، غذاساز را کاملاً متوقف کنید و خرده زردآلو‌هایی را که به کناره‌ها چسبیده‌اند به داخل ظرف بیندازید.
چگونه پوره‌ زردآلو درست کنیم؟
۳. فریزکردن و نگهداری
۱. مخلوط را داخل قالب یخ بریزید. با استفاده از قاشق غذاخوری، داخل هرکدام از قالب‌ها را به‌اندازه‌ای پر کنید که به لبه‌ی قالب نرسد. ۲. پوره را فریز کنید. قالب یخ را داخل فریزر بگذارید تا در طول شب یخ بزند. ۳. کیسه فریزر آماده کنید. با ماژیک پاک‌نشو روی هرکدام از کیسه‌ها بنویسید که داخل آن چه چیزی است و چه موقعی آن را تهیه کرده‌اید. ۴. تکه‌های یخ‌زده‌ی غذا را داخل کیسه بریزید. ۵. کیسه را داخل فریزر نگه دارید. غذای یخ‌زده‌ی کودک را می‌توان حدود دو ماه در فریزر نگه داشت. هر غذایی که یخ‌اش باز شده باشد در یخچال تا دو روز سالم می‌ماند، بنابراین غذا را تنها به‌اندازه‌ی مصرف از فریزر دربیاورید. ۶. تمام شد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها