با وسایل ساده یک میز مدرن بسازید

کد خبر: 741416

تخته خرد کنی که من از آن استفاده کردم، دارای نقش و نگار لایه بندی چوب بر روی سطحش بود و من می‌خواستم این نقوش، خود را به خوبی نشان دهند. پس برای برجسته‌تر کردن طرح طبیعی آن، از اسپری جلا دهنده استفاده کردم.

با وسایل ساده یک میز مدرن بسازید

سرویس سبک زندگی فردا: ساختن این میز زیبا آنقدر ساده است که باورتان نمی‌شود! و آنقدر شیک و چشم گیر است که شگفت زده‌تان می‌کند! همین الان شروع کنید!به نقل از فوت و فن این میز برای قرار گرفتن در گوشه و کنار خانه عالی است و زندگی تازه‌ای به ۲ قلم از وسایل خانگی دور ریختنی‌تان خواهد داد؛ یک سبد لباس سیمی و یک تخته سبزی خورد کنی یا گوشت بری قدیمی! و در آخر هم چه میز عالی خواهد شد. حتما نمونه این میز را در مغازه‌های مبلمان و وسایل خانگی دیده اید که قیمیت بالایی هم داشته، اما با این وسایل ساده می‌توانید خودتان یکی از آن‌ها را بسازید! به جای سبد لباس از سطل آشغال هم می‌توانید استفاده کنید. البته به جای سبد و تخته خرد کن (برش)، از هر چیز دیگری که به این دو شبیه باشد هم می‌توانید استفاده کنید. مثلا به جای تخته خرد کن خودتان یک تکه چوب را به صورت گرد یا هر شکل دیگری که می‌خواهید ببرید و یا اگر سبد سیمی در خانه ندارید، می‌توانید آن را از فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کنید. خب مقدمه چینی بس است، دست به کار شویم!

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

به چه وسایلی نیاز داریم؟

- سبد سیمی فلزی یا سطل سیمی

- تخته چوبی گرد یا به هر شکل دیگری

- انبر دست، سیم چین یا اره

- سمباده (دستی یا الکتریک)

- پارچه کتانی

- اسپری جلا دهنده

- دریل

- بست فلزی

- پیچ

شروع کنیم!

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

مرحله اول

اگر سبدی که تهیه کرده‌اید دارای دسته، پایه و یا چرخ است، آن‌ها را به وسیله انبر دست یا سیم چین جدا کنید و یا اگر به کار جوش خورده اند، به کمک اره ببریدشان. معمولا سبد‌های سیمی حداقل یکی از این اضافات را دارند، اما اگر از سطل آشغال‌های سیمی استفاده کرده باشید، احتمالا با این مشکل مواجه نخواهید بود. سبدی که من انتخاب کرده بودم دسته داشت که آن را به راحتی جدا کردم!

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

مرحله دوم

تخته خرد کن یا تخته ساده‌ای که انتخاب کرده اید را به وسیله سمباده دستی یا سمباده الکتریک خوب سمباده بکشید تا هر گونه خط و خش و ناهمواری چوب را صاف کنید. چون من می‌خواستم تخته‌ام ظاهر طبیعی تری داشته باشد، همه خراش‌های ریز آن را نگرفتم. اگر شما به دنبال سطحی صاف و صیغلی هستید، بهتر است از سمباده برقی استفاده کنید و سطح کار را به خوبی صاف کنید. می‌توانید لبه‌ها را هم اندکی سمباده بکشید تا ظاهر بهتری بگیرند.

بعد از اتمام کار به وسیله پارچه‌ای کتانی تمام گرد و خاک‌های تخته را پاک کنید.

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

مرحله سوم

تخته خرد کنی که من از آن استفاده کردم، دارای نقش و نگار لایه بندی چوب بر روی سطحش بود و من می‌خواستم این نقوش، خود را به خوبی نشان دهند. پس برای برجسته‌تر کردن طرح طبیعی آن، از اسپری جلا دهنده استفاده کردم. اگر می‌خواهید از این اسپری استفاده کنید، حتما به بیرون از خانه بروید و کار را در آنجا انجام دهید. اگر تخته چوبی شما، تخته ساده‌ای است، باز هم از اسپری جلا برای براق کردن سطح کار استفاده کنید. من برای رسیدن به براقیت دلخواهم، تخته را ۳ نوبت اسپری پاشی کردم.

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

مرحله چهارم

تخته را برعکس روی سطحی که می‌خواهید روی آن کار کنید قرار دهید و سبد فلزی را هم مانند شکل رویش بگذارید. چند بست فلزی را مانند شکل روی میله‌های سبد و تخته قرار دهید؛ و به وسیله دریل چند پیچ را در سوراخ بست‌ها ببندید تا سبد به تخته متصل شود. همانطور که می‌بینید پیدا کردن بست‌هایی هم اندازه با قطر سیم‌های سبد بسیار مهم است، چون در غیر این صورت تخته روی پایه لق میزند و تکان می‌خورد.

مرحله پنجم

سبد را برعکس کنید و … تمام! میزتان آماده است!

با وسایل ساده، میزی مدرن بسازید

با انجام این چند مرحله ساده و سریع، میزی زیبا برای هر گوشه‌ای از خانه بسازید و از صرف چای عصرگاهی بر رویش لذت ببرید!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها