۶ خاصیت خوردن لبو برای بدن

کد خبر: 749895

لبو دارای مقادیر مناسبی از فولات، فیبر، فسفر و ویتامین C. است. از این‌رو، مصرف منظم آن علاوه بر کاهش فشارخون، به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر هم کمک می‌کند.

۶ خاصیت خوردن لبو برای بدن

سرویس سبک زندگی فردا: یکی از خوراکی‌های پرمصرف که از قدیم تاکنون میان ایرانیان و در فصول سرد سال، طرفداران زیادی داشته، چغندر پخته یا همان لبو است. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت سلامتی می‌خوانیم.

۶ خاصیت خوردن لبو برای بدن

لبو به‌شرطی که شکر اضافی روی آن ریخته نشود، یکی از خوراکی‌های دارای ارزش تغذیه‌ای بسیار بالاست، مثلا ما می‌توانیم مقادیر مناسبی از ویتامین‌های گروه B، آهن، منگنز، مس، منیزیم و پتاسیم را با خوردن لبو دریافت کنیم. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین خواص لبو اشاره می‌کنم.

۱. لبو دارای ترکیبی است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می‌شود و عروق خونی را منبسط می‌کند. به همین دلیل هم مصرف این ماده غذایی، می‌تواند به پیشگیری از مبتلا شدن به فشارخون بالا و همچنین بهبود گردش خون در بدن و کاهش فشارخون کمک کند.

۲. مصرف منظم لبو به دلیل وجود بتائین، باعث کاهش تجمع چربی در کبد می‌شود و بار کبد را برای سم‌زدایی از بدن سبک‌تر می‌کند. از این‌رو، یکی از گزینه‌های غذایی پیشنهادی به افراد مبتلا به کبد چرب، استفاده از لبو است.

۳. لبو، حجم بالایی از نوعی آنتی‌اکسیدان به‌نام بتالائین را هم در خود جا داده که این آنتی‌اکسیدان می‌تواند با رادیکال‌های آزاد و التهاب در بدن مبارزه کند. این مبارزه، به نفع پیشگیری از بیماری‌های قلبی، چاقی و برخی سرطان‌ها تمام خواهد شد.

۴. لبو دارای مقادیر مناسبی از فولات، فیبر، فسفر و ویتامین C. است. از این‌رو، مصرف منظم آن علاوه بر کاهش فشارخون، به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند زوال عقل و آلزایمر هم کمک می‌کند.

۵. لبو حجم بالایی از فیبر‌های غذایی را هم در خود جا داده است و از این‌رو می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه گوارش در بدن کمک کند. افراد مبتلا به یبوست یا بیماری‌های گوارشی می‌توانند بدون دغدغه از لبو در رژیم غذایی خود کمک بگیرند.

۶. لبوی بدون شکر، به‌دلیل فیبر بالا و کالری پایین و آب فراوانی که در خود جا داده، گزینه مناسبی برای افرادی که رژیم لاغری دارند هم محسوب می‌شود. از این رو، می‌توانید آن را به‌صورت خام روی سالادتان رنده کرده و میل کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها