برای کاهش آسیب طلاق چه کنیم؟

کد خبر: 753882

هر چند طلاق به ذات اتفاق ناخوشایندی است، اما وقتی همه چیز به بن بست رسید و دیگر راهی برای ادامه وجود نداشت باید به طلاق فکر کرد؛ اما طلاقی که کمترین آسیب را داشته باشد.

برای کاهش آسیب طلاق چه کنیم؟

سرویس سبک زندگی فردا: کشمکش‌های زوجین در راه جدایی از یکدیگر می‌تواند از تلخ‌ترین روز‌های زندگی هر فردی باشد. در ادامه این مطلب را به نقل از سایت همشهری آنلاین می‌خوانیم.

چه راهی برای کاهش آسیب طلاق وجود دارد؟

گاهی زن و شوهری که با هزار و یک آرزو زندگی مشترک را آغاز کرده‌اند وقتی که به بن‌بست می‌رسند راهی جز طلاق نمی‌یابند. اما در این میان طلاق پروسه آسانی نیست و این ماجرا وقتی سخت‌تر می‌شود که زوجین در جدایی نیز با یکدیگر سازگاری نداشته باشند.

در پرونده‌ای که در آن مردی به‌خاطر طلاق غیابی همسرش را به قتل رساند چند نکته حائز اهمیت است. رفتار هیجانی این مرد بعد از اطلاع از طلاق گرفتن همسرش نشان می‌دهد که او اصلا فرد منطقی نیست. در چنین شرایطی زن جوان نیز با ارسال حکم طلاق از طریق تلگرام برای شوهرش او را تحریک کرده است.

به باور برخی طلاق هم خوب است و هم بد. هر چند طلاق به ذات اتفاق ناخوشایندی است، اما وقتی همه چیز به بن بست رسید و دیگر راهی برای ادامه وجود نداشت باید به طلاق فکر کرد؛ اما طلاقی که کمترین آسیب را داشته باشد. اما گاهی برخی طلاق‌ها مثل آنچه در خبر‌ها خواندیم هزینه و آسیب‌های زیادی دارد و هولناک است. حالا سؤال اینجاست که چه باید کرد که سرنوشت هولناک این زوج برای سایرین تکرار نشود؟ چنین افرادی اگر تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند هیچ وقت دست به چنین اقدامات هولناکی نمی‌زنند یا دست‌کم احتمال وقوع آن کمتر می‌شود.

جوانان باید با کمک مراکز مشاوره در نخستین گام انتخاب درستی داشته باشند و فردی را به‌عنوان شریک زندگی درنظر بگیرند که بیشترین میزان اشتراکات ممکن را با آن‌ها داشته باشند. نکته دیگر اینکه بیاموزند که چطور از انتخابی که کرده‌اند نگهداری کنند و اجازه ندهند که به زندگی مشترک‌شان آسیبی وارد شود. همچنین جوانان باید در مراکز مشاوره پیش از ازدواج آموزش ببینند که اگر در زندگی مشترک دچار اختلاف شدند چطور از سد مشکلات بگذرند و با همان عشق و علاقه اولیه به زندگی‌شان ادامه دهند.

متأسفانه در شرایط کنونی آسیب‌های زیادی گریبانگیر خانواده‌هاست و افراد تا زمانی که مشکلات‌شان به مرز بحران نرسد تمایلی به برطرف کردن آن ندارند. از سویی افراد کمتر تلاش می‌کنند تا از طریق مشاوره مشکلات‌شان را برطرف کنند. درحالی‌که مشاور مهارت‌های مقابله با بحران‌ها و طوفان‌های زندگی را می‌آموزد و افراد را آگاه می‌کند. در چنین شرایطی باید به فکر پیشگیری بود. همانطور که در سلامت جسم پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد در سلامت روانی نیز پیشگیری بهتر از درمان است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها