خورشید در خانه پرورش دهید

کد خبر: 754752

مواظب باشید هنگامی که رشد جدید را در خورشیدی مشاهده کردید، گیاه را بیش از اندازه مورد نیازش آبیاری نکنید، و سپس بعد از اینکه چند وقتی از رشد جدید گیاه گذشت و خورشیدی‌تان به خوبی در جایش مستقر شد، آبیاری را افزایش دهید. از خیس نگه داشتن خاک خورشیدی پرهیز کنید.

خورشید در خانه پرورش دهید

سرویس سبک زندگی فردا: برگ‌هایی به رنگ سبز پر رنگ، براق و همیشه سبز، گل‌هایی خاص به رنگ‌های نارنجی، قرمز و صورتی و در کل گیاهی باشکوه از قلب آفریقای جنوبی! به نقل از فوت و فن اگر شما هم همه موارد گفته شده در بالا را می‌خواهید، پس خورشیدی پرورش دهید!

خورشید آفریقای جنوبی

این گیاه زیبا در نگاه اول ممکن است سخت گیر به نظر آید. اگرچه که خورشیدی برای بهترین عملکرد و تولید گل‌هایی شاداب به دما و آبیاری خاصی نیاز دارد، اما ارزش اندکی زحمت بیشتر را دارد! همه چیز این گیاه بی‌نظیر است از ریشه‌های ضخیم و گره دارش گرفته تا گل‌هایی که در اواخر زمستان بر گیاه ظاهر می‌شوند و تا آخر بهار می‌مانند. قانون‌های نگهداری از این گیاه سخت نیستند: اجازه دهید خورشیدی در طول ماه‌های زمستان مقداری هوای سرد دریافت کند و خاکش خشک بماند و سپس در اواخر زمستان شروع به آبیاری دوباره گیاه کنید و گل‌های زیبا و خوشه‌ای خورشیدی را نظاره گر باشید!

شرایط نگهداری

- نور

اگر خورشیدی را به صورت گیاهی نیمه بیرونی و نیمه خانگی پرورش دهید، عملکرد گیاه بهتر خواهد بود. به این صورت که گیاه را در طول فصل تابستان در بیرون از خانه در مکانی سایه دار و بدون نور مستقیم قرار دهید، و سپس با فرا رسیدن زمستان خورشیدی را به درون خانه بیاورید و در جایی روشن، اما خنک بگذارید تا دوره استراحتش را طی کند.

- آبیاری

در طول فصل زمستان آبیاری گیاه را کاهش دهید و در اواخر زمستان و یا اوایل بهار، آبیاری را مجددا از سر بگیرید. مواظب باشید هنگامی که رشد جدید را در خورشیدی مشاهده کردید، گیاه را بیش از اندازه مورد نیازش آبیاری نکنید، و سپس بعد از اینکه چند وقتی از رشد جدید گیاه گذشت و خورشیدی‌تان به خوبی در جایش مستقر شد، آبیاری را افزایش دهید. از خیس نگه داشتن خاک خورشیدی پرهیز کنید.

- خاک

خاک گلدان‌های معمولی که در بازار موجود است، برای نگهداری خورشیدی هم مناسب است.

- کود دهی

گیاه را در طول فصل رشد با کود‌های مایع ضعیفی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، به صورت هفتگی، کود دهی کنید. همچنین می‌توانید از کود‌های قرص مانندی که مواد غذایی را به تدریج در خاک آزاد می‌کنند و در اختیار گیاه قرار می‌دهند هم استفاده کنید. خورشیدی گیاهی نسبتا پر خور است و برگ‌های زرد رنگ یا کم رنگ شده و عدم تولید گیاهچه توسط گیاه به معنی تغذیه کم است. البته این حالات در گیاهانی که به مدت طولانی تعویض گلدان نشوند هم دیده می‌شود. پس بعد از دیدن این نشانه‌ها در خورشیدی، با توجه به شرایط گیاه‌تان، به آن کود بدهید و یا گلدان آن را تعویض کنید.

تکثیر

گیاهانی که بزرگ می‌شوند و به خوبی رشد می‌کنند، بعد از مدتی شروع به تولید گیاهچه می‌کنند. برای تکثیر گیاه از طریق کاشت گیاهچه‌ها ابتدا اجازه دهید گیاهچه‌های تولیدی گیاه به خوبی رشد کنند و حداقل ۴ برگ تشکیل دهند. سپس با استفاده از تیغ یا چاقویی تیز و تمیز گیاهچه‌ها را با احتیاط از گیاه مادری جدا کنید و در گلدان کوچکی که از قبل با خاک تازه پر کرده بودید، بکارید.

پرورش دهندگان حرفه‌ای، خورشیدی را از طریق کاشت دانه تکثیر می‌کنند. اما من این روش را به پرورش دهندگان خانگی توصیه نمی‌کنم.

تعویض گلدان.

چون این گیاه به صورت فصلی رشد می‌کند، تنها هر ۳ سال یک بار نیاز به تعویض گلدان دارد.

برای تعویض گلدان، زمانی که به نظرتان رسید گیاه به اندازه کافی رشد کرده است وارد عمل شوید. به کف و دیواره‌های گلدان چند ضربه آهسته وارد کنید، خواهید دید که گیاه به راحتی از داخل گلدان خارج می‌شود. حالا گلدانی تنها یک سایز بزرگ‌تر از گلدان قبلی گیاه تهیه کنید و گیاه را در آن قرار دهید و سپس گلدان را با خاک تازه پر کنید. این نکته را فراموش نکنید که گلدانی که تهیه می‌کنید باید به اندازه کافی سنگین باشد تا از واژگون شدن گیاه جلوگیری کند. در هنگام تعویض گلدان می‌توانید گیاه را تقسیم بوته کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها