چیکن بروکلی را با تکنیک استیر-فرایینگ تهیه کنید

کد خبر: 764787

در یک کاسه متوسط، مرغ را با قسمت‌های سفید پیازچه، نیمی از سیر و زنجبیل، سویا سس، شکر، یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت، یک قاشق چایخوری نمک و روغن کنجد با هم مخلوط کنید.

چیکن بروکلی را با تکنیک استیر-فرایینگ تهیه کنید

سرویس سبک زندگی فردا: استیر-فرایینگ نوعی تکنیک چینی است که گوشت یا سبزیجات را داخل ووک (تابه عمیق با دیواره‌های بلند) با حرارت زیاد تفت می‌دهند. به نقل از فوت و فن این غذا نیز به همان سبک پخته می‌شود.

چیکن بروکلی را با تکنیک چینی تهیه کنید

تعداد: ۴ نفر زمان تهیه: ۵ دقیقه زمان استراحت: ۱۵ دقیقه زمان پخت: ۱۰ دقیقه

مواد لازم

۴۵۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان سه ساقه پیازچه خرد شده دو حبه سیر رنده شده ۳ سانتی‌متر زنجبیل رنده شده یک قاشق غذاخوری سس سویا دو قاشق غذاخوری شکر یک قاشق غذاخوری+ یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت ۱، ¼ قاشق چایخوری نمک یک قاشق غذاخوری روغن کنجد ۱/۳ پیمانه آب ۳ قاشق غذاخوری روغن گیاهی ۵ تا ۶ پیمانه بروکلی یک قاشق چایخوری فلفل قرمز خشک یک قاشق غذاخوری سس فلفل کنجد برای تزیین

طرز تهیه

۱- در یک کاسه متوسط، مرغ را با قسمت‌های سفید پیازچه، نیمی از سیر و زنجبیل، سویا سس، شکر، یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت، یک قاشق چایخوری نمک و روغن کنجد با هم مخلوط کنید. آن‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا بمانند و مواد به خورد مرغ‌ها بروند.

۲- باقی مانده نشاسته ذرت را با آب مخلوط کنید و کنار بگذارید.

۳- تابه بزرگی را روی حرارت ملایم گرم کنید. یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی بریزید. بروکلی‌ها را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید. سپس شیر، زنجبیل، دو قاشق غذاخوری آب و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و حدود دو دقیقه تفت دهید.

۴- مواد را از تابه خارج کنید. دو قاشق غذاخوری روغن بریزید و مرغ‌ها و فلفل قرمز خشک را به تابه اضافه کنید و حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها سفید شود. سس فلفل و بروکلی‌ها را به مرغ اضافه کنید. آب و نشاسته را نیز اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا سس آن غلیظ شود. در صورت نیاز، به آن آب اضافه کنید.

۵- این غذا را می‌توانید با برنج سرو کنید.

ارزش غذایی

کالری: ۴۳۱ چربی: ۱۶ گرم کلسترول: ۶۶ میلی‌گرم کربوهیدرات: ۴۰ گرم فیبر: ۴ گرم پروتئین: ۳۲ گرم سدیم: ۱۰۹۷ میلی‌گرم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها