در خواب هم لاغر شوید

کد خبر: 767610

میزان سوخت و ساز پایه (BMR) در بدن ما به سن، قد، جنسیت و وزن ما بستگی دارد و با عواملی نظیر استرس، بیماری و ترس دچار نوسان می‌شود. مثلاً یک خانم ۳۵ ساله با وزن ۷۰ کیوگرم که قد متوسطی دارد میانگین میزان سوخت و ساز پایه‌اش حدود ۱۴۷۰ کالری است.

در خواب هم لاغر شوید

سرویس سبک زندگی فردا: آیا می‌دانید با خوابیدن هم می‌توانید لاغر شوید؟ فکر می‌کنید با ورزش چند کالری در روز می‌سوزانید؟ بدون ورزش و فعالیت خاص بدنی چطور؟ مگر می‌شود وقتی خواب باشید هم کالری بسوزانید؟ اگر بشود با خوابیدن هم لاغر شد، پس این همه ورزش برای چیست؟به نقل از فوت و فن فرض کنید صبح خود را بدون ورزش و فعالیت خاص بدنی به شب رساندید. به نظر شما چه میزان کالری سوزانده‌اید؟ اصلاً آیا حتی به اندازه یک کالری هم خواهید سوزاند؟

در خواب هم لاغر شوید

ترکیبی از فعالیت‌های روزانه برای سوزاندن کالری به کار می‌رود؛ چه پشت میز کارتان مشغول چرخاندن اسپینر باشید یا وقتی رو به روی تلویزیون در حال تماشای یک فیلم کمدی هستید و از خنده شکمتان بالا و پایین می‌رود. شکی در این نیست که اگر یک روز را با کودکان خود در حیاط منزل بگذرانید یا به کار‌های باغبانی و مرتب کردن گل و گیاهان بپردازید، انرژی بیشتری نسبت به لم دادن روی کاناپه و تماشای تلویزیون مصرف خواهید کرد.

اگر برای انجام ۳۰ دقیقه ورزش پرتحرک برای سلامت قلب مانند دویدن یا بازی تنیس انگیزه یا وقت ندارید، بهتر است از این گفته ما خوشحال شوید که با خوابیدن هم کالری می‌سوزانید. میزان سوخت و ساز یا متابولیسم پایه ما در هر روز، که با واحد کالری اندازه‌گیری می‌شود، انرژی مورد نیاز بدن برای عملکرد آن است.

نتیجه

میزان سوخت و ساز پایه (BMR) در بدن ما به سن، قد، جنسیت و وزن ما بستگی دارد و با عواملی نظیر استرس، بیماری و ترس دچار نوسان می‌شود. مثلاً یک خانم ۳۵ ساله با وزن ۷۰ کیوگرم که قد متوسطی دارد میانگین میزان سوخت و ساز پایه‌اش حدود ۱۴۷۰ کالری است. سوزاندن ۱۸۴ کالری در خواب شبانه را هم که به آن بیفزایید ۱۶۵۴ کالری بدون ورزش کردن و صرف انرژی زیاد سوزانده است.

فعالیت‌های روزانه شما بدون افزودن ورزش یا تحرکات خاص به این رقم می‌افزاید. اما نه تا آنجا که خودتان را در رژیم غذایی رها کرده و هر چقدر از هر چه دلتان می‌خواهد نوش جان کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها