۵ ماسک طبیعی برای زیبایی دست‌ها

کد خبر: 770764

برای محافظت از دست‌ها به هنگام انجام کار‌های خانه باید از دستکش استفاده کرد. بدین ترتیب علاوه بر پوست دست، ناخن‌ها هم سالم و تمیز می‌مانند.

۵ ماسک طبیعی برای زیبایی دست‌ها

سرویس سبک زندگی فردا: خشکی و زبر شدن پوست دست‌ها یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها است. ماسک‌هایی که در این مطلب آموزش داده می‌شوند جهت نرم کردن ژوست دست بسیار موثر هستند.به نقل از سلامت نیوز ، پوست دست بسیار حساس و آسیب پذیر است و در اثر انجام کار زیاد، زیبایی و لطافتش را از دست می‌دهد و پرچین و چروک می‌شود، به طوری که بیشتر مواقع زنان جوانی را می‌بینیم که دست‌های زبر و خشنی دارند.

۵ ماسک طبیعی برای زیبایی دست‌ها

برای محافظت از دست‌ها به هنگام انجام کار‌های خانه باید از دستکش استفاده کرد. بدین ترتیب علاوه بر پوست دست، ناخن‌ها هم سالم و تمیز می‌مانند.

برای اینکه دست‌های نرم و لطیفی داشته باشید باید هربار پس از شستن دست ها، از کرم یا لوسیون دست استفاده کنید و ناخن‌ها را مرتب و تمیز نگهدارید.

چند ماسک عالی برای پوست

ماسک‌های زیر در نرم کردن پوست‌های زبر بسیار مفید هستند:

تخم مرغ و روغن بادام

این ماسک برای پوست‌های خیلی خشن، ایده آل است. ۲ عدد زرده تخم مرغ، ۲ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین، ۲۵ گرم گلاب را با یکدیگر مخلوط کرده و به شکل خمیر درآورید و شب، دست‌ها را با لایه‌ای نازک از آن بپوشانید.

سپس دستکش نخی بزرگ به دست کنید و صبح روز بعد دست‌ها را بشویید. این کار باعث می‌شود که پوست دست تان نرم و لطیف شود. این ماسک را یک تا دو بار در ماه می‌توانید استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ و عسل

۱ عدد سفیده تخم مرغ، یک قاشق چایخوری گلیسیرین، ۲۸ گرم عسل و مقداری پودر جو را با هم مخلوط کنید و به مدت یک تا دو ساعت روی دست‌ها بگذارید، سپس با آب ولرم بشویید.

این ماسک را هم می‌توانید یک یا دوبار در ماه استفاده کنید.

بادام

روش اول

بادام و روغن آن بسیار مفید است. شیره بادام را با کمی شیر مخلوط کنید و به دست‌ها بمالید. سپس دست‌ها را با دستکش نخی بپوشانید و پس از چند ساعت با آب ولرم بشویید.

روش دوم

روغن بادام و یک زرده تخم مرغ و چند قطره سرکه و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید و به دست‌ها بمالید. سپس دستکش نخی به دست کنید و چند ساعت بعد، دست هایتان را بشویید.

گلیسیرین و گلاب

۲ تا ۴ قاشق غذاخوری گلیسیرین را با نصف فنجان گلاب در ظرفی ریخته و هم بزنید. برای اینکه مخلوط تان غلیظ‌تر شود، گلیسیرین را قبل از استفاده، کمی حرارت دهید.

سپس دو قاشق آرد ذرت و مجددا نصف فنجان گلاب به آن بیفزایید تا به شکل کرم درآید و به دست‌ها بمالید و چند ساعت بعد، آن‌ها را بشویید.

جودوسر

جودوسر برای نرم و لطیف کردن پوست‌های خشن و یا سرخ به کار می‌رود. آرد جودوسر را با کمی آب به شکل خمیر درآورده و به مدت ۲۰ دقیقه روی دست‌ها بگذارید. پس از چند بار استفاده، پوست دست تان نرم و لطیف خواهد شد.

کره کاکائو

کره کاکائو پوست را نرم می‌کند. برای استفاده از آن می‌توانید به مقدار مساوی روغن بادام شیرین و کاکائو

را درظرفی ریخته و حرارت دهید. سپس بگذارید سرد شود و استفاده کنید. پس از مدتی، پوست دست تان نرم خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها