۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد

کد خبر: 771961

اگر می‌خواهید یک یخچال خوب بخرید که عمر زیادی کند یا بدانید که راهنمای خرید یخچال فریزر چیست و دچار پنج اشتباه رایج در هنگام خرید یخچال نشوید با ما همراه شوید.

۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد
به گزارش فردا اگر می‌خواهید یک یخچال خوب بخرید که عمر زیادی کند یا بدانید که راهنمای خرید یخچال فریزر چیست و دچار پنج اشتباه رایج در هنگام خرید یخچال نشوید با ما همراه شوید.
۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد
یخچال، یک کالای بزرگ و گران قیمت است. این کالا را به دقت خریداری کنید و سال‌ها از خریدتان رضایت داشته باشید. در خرید این کالا دقت کافی را به خرج ندهید و یک تصمیم نادرست بگیرید و تا مدت‌ها به انتخاب‌تان لعنت بفرستید. لازم نیست برای این تصمیم استرس داشته باشید. قطعا خرید لوازم بزرگ در یک روز انجام نمی‌شود. این نوشتار در مورد اشتباهات افراد در زمان خرید یخچال، به زبان ساده نوشته شده است.
همان‌طور که مشخص است، نقایص زیادی در این مورد وجود دارد. اولین مورد، انتخاب سبک نادرست و نامناسب بودن آن برای دکور خانه‌تان است. مورد بعد فکر نکردن به حجم و نیاز شما به فضای نگهداری مواد خوراکی است. کنار آمدن با طبقات داخلی بدقلق و سفت کار آسانی نیست. آیا این بخش‌ها برای خوراکی‌های سرد، پنیر و لبنیات است؟ شاید برای‌تان مهم نباشد، ولی حداقل قبل از خرید، آن‌ها را بررسی کنید.
برخی امکانات اضافی مانند یخ‌ساز، آبسردکن، و پارچ آب خودکار نیز از فاکتورهای کلیدی یک یخچال هستند. تمام این موارد از جمله امکانات ضروری هستند که باید در یک یخچال وجود داشته باشند. پرداخت هزینه بابت موارد دیگر، پول هدر دادن است. بزرگترین اشتباهاتی که می‌توانید در زمان خرید یخچال مرتکب شوید به این شرح هستند.
۱. خرید سبک اشتباه
یخچال‌ها با اندازه‌ها، شکل‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. هر سبک نقاط قوت و ضعف مخصوص به خودش را دارد. برخی انواع یخچال‌ها بهای کمتری دارند ولی امکانات خاصی در اختیارتان قرار نمی‌دهند. برخی دیگر از انواع یخچال‌ها تمام تکنولوژی‌ها و امکانات جدید را در خود جای داده‌اند و قیمت زیاد و اندازه‌ی بزرگی دارند. خرید سبک اشتباه در لوازم خانگی ممکن است به معنای شنیدن خبرهای بد باشد. ممکن است با یک صورتحساب تپل (!) مواجه شوید، این سبک کالا غیرضروری و بدون توجیه باشد، یا در جایی که می‌خواهید قرار نگیرد. در این‌جا سبک‌های اصلی یخچال که در بازار با آن‌ها برخورد خواهید کرد، آمده است.
۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد
الف. فریزر در بالا
طرح کلاسیک یخچال است که فریزر در قسمت بالای یخچال قرار گرفته است و سال‌ها است در بازار وجود دارد. این نوع یخچال‌ها یک بخش خنک کننده‌ی اصلی برای خوراکی‌های تازه و یک بخش فریزر کوچک در بالای آن دارند. اگر برای نگهداری اقلام یخ‌زده به فضا نیاز دارید، این سبک یخچال برای شما ایده‌آل نیست. این مدل یخچال از جمله لوازم خانگی اصلی هستند و امکانات مضاعفی همچون آب سرد کن و یخ‌ساز ندارند. نکته‌ی مثبت این مدل یخچال این است که قیمت مناسبی دارند و نسبت به دیگر انواع یخچال‌ها جمع‌و‌جورتر هستند.
بخرید: اگر می‌خواهید مبلغی ذخیره کنید، به امکانات اضافی نیاز ندارید، و یک آشپزخانه‌ی کوچک دارید.
نخرید: اگر یک سبک خوب می‌خواهید، به فضای زیادی برای نگهداری خوراکی نیاز دارید و امکانات لوکس می‌خواهید.
ب. فریزر در پایین
به‌طور میانگین این نوع یخچال‌ها کمی بزرگتر از یخچال‌هایی هستند که فریزر در آن‌ها در قسمت بالا قرار دارد. ساختاربندی آن‌ها برعکس است و بخش فریزر آن‌ها در پایین بزرگتر است. بخش خنک کننده برای نگهداری خوراکی‌های تازه در بالای آن قرار می‌گیرد. با وجود این‌که در مدل‌های فریزر در پایین دسترسی بهتری به مواد تازه را فراهم می‌کند، ولی دسترسی به خوراکی‌های یخ‌زده دشوارتر است. هرچند درب‌های فریزر به صورت کشویی نصب شده‌اند، ولی برای دسترسی به خوراکی‌هایی که لازم دارید، باید خم شوید.
بخرید: اگر برای نگهداری خوراکی‌های یخ‌زده به فضای بیشتری از فریزر بالا نیاز دارید و خواهان دسترسی ساده‌تر به اقلام تازه هستید.
نخرید: اگر نمی‌توانید یا تحمل ندارید برای دسترسی به خوراکی‌های یخ‌زده خم شوید.
۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد
پ. ساید بای ساید
نکته‌ی مهم در مورد این نوع یخچال‌ها سازگار بودن و برآوردن تمام نیازهای افراد است. مدل‌های ساید بای ساید بین جمع و جور بودن و ارائه‌ی امکانات اضافی، تعادل برقرار کرده‌اند. یخچال‌های ساید بای ساید از وسط با دو درب به دو قسمت تقسیم شده‌اند، فریزر در قسمت چپ و یخچال در قسمت راست. درب‌های این نوع یخچال نسبتا باریک هستند چرا که زیاد باز نمی‌شوند. انتظار نداشته باشید کشوهای خاصی برای دسترسی سریع به نوشیدنی‌ها یا دسترسی سریع به میان وعده‌های کودکان در آن تعبیه شده باشد. فضای فریزر و یخچال در یخچال‌های ساید بای ساید زیاد است. برخی مدل‌ها نیز با چند گزینه‌ی فانتزی عرضه می‌شوند، مانندیخ‌ساز روی درب، آبسردکن و صفحه کنترل لمسی.
بخرید: اگر فضای حداکثری می‌خواهید، خواهان امکانات مدرن هستید و آشپزخانه‌ی باریکی دارید.
نخرید: اگر به دنبال محفظه‌های اضافی برای دسترسی سریع به نوشیدنی‌ها و میان‌وعده‌ها و همچنین استفاده راحت برای کودکان هستید.
ت. درب فرانسوی
ترکیبی از یخچال های ساید بای ساید و فریزر در پایین است. یخچال های درب فرانسوی تمام آن‌چه می‌خواهید را یکجا در اختیارتان قرار می‌دهند. آن‌ها معمولا امکانات پیشرفته‌ای دارند، ازجمله این که هوشمند هستند، عملکرد به هم پیوسته‌ای دارند . کشوهای ویژه دارد. مدل‌های درب فرانسوی از محبوب‌ترین انواع یخچال است به همین دلیل است که در رنگ‌ها و گزینه‌های مختلفی در دسترس است. در نتیجه، بهای زیادی بابت آن پرداخت می‌کنید.
بخرید: اگر تمام امکانات موجود را می‌خواهید و بودجه‌ی زیادی دارید.
نخرید: اگر به‌دنبال قیمت‌های تخفیف خورده هستید.
۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد
یخچال‌ها بزرگ و سنگین هستند، پس حتما ابتدا اطمینان حاصل کنید در جایی‌که می‌خواهید به درستی جای می‌گیرد.
۲. فراموش کردن بررسی اندازه‌ی یخچال
فرقی نمی‌کند چه سبک یخچالی را انتخاب کنید، یکی از گام‌های اشتباه این است که اندازه‌ی یخچال را بررسی نکنید. اطمینان حاصل کنید یخچالی که قصد خریدش را دارید در همان جایی که برایش در نظر گرفته‌اید به درستی جای می‌گیرد. این کار را با اندازه‌گیری ابعاد یخچال قبلی‌تان انجام دهید. سپس این ابعاد را با یخچالی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید. حالت ایده‌آل این است که لوازم خانگی جایگزینی که خریداری می‌کنید هم اندازه یا کوچک‌تر از مدل فعلی مورد استفاده‌تان باشد. به‌ویژه اگر یخچال فعلی‌تان در یک فضای محصور بین کابینت‌ها قرار می‌گیرد.
اندازه‌گیری عمق یخچال نیز به همین اندازه حائز اهمیت است. برخی یخچال‌ها ممکن است خیلی عمیق‌تر از کابینت‌های شما باشند و وارد فضای آشپزخانه شوند. اگر در آشپزخانه‌تان از جزیره استفاده می‌کند، حتما از میزان فضایی که برای باز کردن درب یخچال یا حرکت در آن فضا، لازم دارید نیز اطمینان حاصل کنید.
فراموش نکنید فضاهای ورودی را نیز اندازه بگیرید، مثلا درب ورودی منزل، راهروها، درب ورودی ساختمان، و غیره. مسیری را پیش بینی کنید که فرد تحویل دهنده‌ی کالا باید برای جلوگیری از بروز مسائل و مشکلات غیرمنتظره از آن‌جا عبور کند.
۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد درباره‌ی میزان فضای لازم برای نگهداری اقلام خوراکی تصمیم‌گیری کنید.
۳. محاسبه نکردن میزان فضای نگهداری خوراکی‌ها و حجم داخلی یخچال
نیازهای افراد و انتظارات‌شان از یخچال متفاوت است. یخچالی را انتخاب کنید که با نیازهای‌تان برای نگهداری مواد غذایی سازگار باشد. می‌خواهید اقلام زیادی را برای دوره‌های طولان یمدت به‌صورت یخ‌زده نگهداری کنید؟ حتما یخچالی را انتخاب کنید که فضای فریزر زیادی داشته باشد. در این مورد، احتمالا یک یخچال ساید بای ساید بهترین گزینه است. اگر نیازتان برعکس این مورد است، یک یخچال با درب فرانسوی بزرگ نیازهای‌تان را برآورده می‌کند.
البته ممکن است خرید آتی شما یک یخچال کمکی (دوم) باشد. این اتفاق معمولا در آپارتمان‌های کوچک، منزل دوم، و آشپزخانه‌های واقع در زیر زمین رخ می‌دهد. همچنین اگر یک یخچال یا فریزر جداگانه داشته باشید، در مقایسه با فضای نگهداری خوراکی‌ها، قیمت از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد انتخاب رنگ یخچال می‌تواند دکور آشپزخانه‌تان را بهبود ببخشد یا آن را خراب کند.
۴. بی اهمیت درنظر گرفتن رنگ یخچال
ظاهر یخچالی که در نهایت انتخاب می‌کنید موضوع بی‌اهمیتی نیست. جدا از عملکردها و امکانات یک یخچال، ظاهر بیرونی یخچال می‌تواند تأثیر بزرگی بر دکور فضا داشته باشد.انتخاب نادرستی انجام دهید تا با محیطز اطراف با تعارض مواجه شوید و ظاهر نازیبایی به آشپزخانه‌تان دهید.
بسته به نمایی که به دنبالش هستید، ممکن است تصمیم بگیرید یخچال جدیدتان از نظر رنگ (و بافت) با دیگر لوازم خانگی اطرافش همخوانی داشته باشد. می‌توانید برعکس این کار را نیز انجام دهید و یخچالی انتخاب کنید که رنگ متضاد یا طرح خاصی داشته باشد. تا زمانی‌که دیگر اقلام موجود در فضای آشپزخانه رنگ خنثی داشته باشند، لوازم خانگی بزرگ به کانون اثرگذار آشپزخانه‌تان تبدیل می‌شوند.
۵ اشتباه که باید در زمان خرید یخچال از آن‌ها اجتناب کرد جزئیات کوچکی مانند آسان (یا سخت) باز شدن کشوهای داخلی بسیار مهم هستند.
۵. ساده گذشتن از چیزهای کوچک
یکی دیگر از تله‌هایی که ممکن است در زمان خرید یک یخچال جدید به آن گرفتار شوید این است که فاکتورهای کوچک را درنظر نگیرید. به‌عنوان مثال، نادیده گرفتن جزئیات داخلی یخچال. کشوها تا چه اندازه آسان باز و بسته می‌شوند؟ آیا این یخچال لبه‌ی تیز دارد که بخواهد به ساعد یا دیگر بخش‌های بدن آسیب وارد کند. بعضی اوقات، یخچال‌ها برای گوشت، اقلام یخ‌زده، لبنیات، یا پنیر فضای جداگانه‌ای ندارند. اگر می‌خواهید از یخ‌ساز، آبسردکن، یا پارچ آب استفاده کنید، حتما از لوله‌کشی آب در آن نزدیکی اطمینان حاصل کنید. بهتر است پیش از خرید کالا، این اطلاعات را درنظر بگیرید.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها