۱۵ گل زیبا برای هدیه به افرادی که آلرژی دارند

کد خبر: 777599

گل‌های زیبای گیاه گل کاغذی، در واقع براکته‌های رنگی هستند که اطراف گل را گرفته اند. گل حقیقی قسمت کوچک سفید یا زرد داخل براکته‌های رنگی است که گرده کمی هم تولید می‌کند.

۱۵ گل زیبا برای هدیه به افرادی که آلرژی دارند

سرویس سبک زندگی فردا: با فرا رسیدن هر فصلی گل‌هایی وجود دارد که افراد مبتلا به آلرژی را کلافه کند! به نقل از فوت و فن اما در عین حال گل‌هایی هم وجود دارند که در افراد ایجاد آلرژی نمی‌کنند. آن‌ها را در باغچه‌تان بکارید.

۱۵ گل زیبا برای هدیه به افرادی که آلرژی دارند

مثلا گل‌های خانواده آستر و یا گل‌هایی که با باد گرده افشانی انجام می‌دهند همیشه باعث بروز آلرژی در افراد حساس می‌شوند. اما همانطور که گفتیم گل‌های زیبایی هم وجود دارند که می‌توان آن‌ها را در باغچه با خیال راحت کاشت.

گل‌هایی با بو‌های زیاد و شدید از نظر ما مشکوک به ایجاد آلرژی هستند، اما گل‌های زیادی با این مشخصه وجود دارند که اصلا ایجاد حساسیت نمی‌کنند. گل‌هایی مانند کاملیا، رز و سوسن گرده‌هاشان را در باد رها نمی‌کنند و معمولا آلرژی ندارند.

چند عدد از انتخاب‌های خوب برای چشم و بینی افراد مبتلا به آلرژی عبارت اند از:

۱- آزالیا

آزالیا‌ها به وسیله حشرات گرده افشانی می‌کنند و به ندرت گرده‌شان را در هوا منتشر می‌کنند. اگرچه گیاه ایجاد آلرژی نمی‌کند، تمام بخش‌های آن برای انسان سمی است و این شامل گرده‌شان هم می‌شود. پس مراقب باشید که گل آزالیا را از نزدیک بو نکنید.

۲- بگونیا

بگونیا در هر باغچه سایه داری دیده می‌شود و همه انواع آن برای افراد مبتلا به آلرژی بی‌خطر است.

۳- گل کاغذی

گل‌های زیبای گیاه گل کاغذی، در واقع براکته‌های رنگی هستند که اطراف گل را گرفته اند. گل حقیقی قسمت کوچک سفید یا زرد داخل براکته‌های رنگی است که گرده کمی هم تولید می‌کند.

۴- کاکتوس

ممکن است کاکتوس‌ها را در دسته گیاهان گل دار به حساب نیاورید، اما در حقیقت آن‌ها یکی از زیبا‌ترین گل‌ها را در میان تمام گیاهان دارند. کاکتوس‌ها برای تولید دانه و میوه نیاز به گرده افشانی دارند، اما این کار را با باد انجام نمی‌دهند. آن‌ها برای گرده افشانی‌شان به حشرات یا پرندگان وابسته‌اند.

۵- کاملیا

کاملیا‌ها بویی به دلپذیری گل‌هاشان دارند. ممکن است مشکوک شوید که کاملیا در شما ایجاد حساسیت می‌کند، اما باید بگوییم که کاملیا در واقع گیاهی دو پایه است. یعنی اندام‌های مادگی و نرینگی هر دو بر روی یک گیاه وجود دارد پس نیاز نیست گیاه گرده‌هایش را در مسافت زیاد هوا پخش کند.

۶- کلماتیس

این گیاه بومی شمال آمریکا نیز در افراد حساس ایجاد آلرژی نمی‌کند و می‌توان با خیال آسوده آن را در باغچه کاشت و از گل‌های زیبایش استفاده کرد.

۷- حسن یوسف

حسن یوسف با برگ‌های رنگی خود باغچه‌تان را رنگارنگ می‌کند و دیگری نیازی به گل آن نیست. اکثر پرورش دهندگان گل حسن یوسف را می‌چینند. این کار علاوه بر اینکه گیاه را شاداب‌تر نگه می‌دارد، خیال شما را هم از بابت گرده آن راحت می‌کند.

۸- گل تاج الملوک

اگرچه پرچم‌های شاداب گل تاج الملوک این تصور را به وجود می‌آورد که گیاه دارد از شدت گرده تولید شده منفجر می‌شود و آماده است آن‌ها را در هوا رها کند، گیاه برای گرده افشانی خود به پرنده‌ها و حشرات شهد دوست متکی است. این موجودات برای خوردن شهد گل به طرف آن می‌آیند و کار گرده افشانی گیاه را انجام می‌دهند.

۹- شمعدانی

شعمدانی گرده کمی تولید می‌کند. در حقیقت دانشمندان حتی یک گونه شمعدانی بدون گرده هم تولید کرده اند، البته این شمعدانی هنوز به طور گسترده روانه بازار نشده است. این گل ممکن است باعث عطسه نشود، اما تماس شاخسار آن با پوست بدن موجب خارش و حساسیت در برخی افراد می‌شود.

۱۰- گیاه چای ترش

گل‌های گیاه چای ترش گرده بسیار سنگینی تولید می‌کنند که با باد جا به جا نمی‌شود.

۱۱- هوستا

گیاه هوستا، گیاهی با دوام برای کاشت در باغچه است. علاقه زیاد باغبانان به هوستا به خاطر توقع کم گیاه است. از آنجایی که گل‌های گیاه قبل از رشد و به محض دیده شدن از گیاه جدا می‌شوند، مشکلی از بایت گرده آن وجود ندارد.

۱۲- ادریسی

انواع تازه گیاه ادریسی هیچ گونه حساسیتی در افراد ایجاد نمی‌کنند. اما بهتر است از بعضی گونه‌های آن دوری کرد.

۱۳- گل حنا (ایمپشن)

گرده‌های گل حنا بزرگ و چسبناک هستند و تنها به وسیله حشرات گرده افشان حمل می‌شوند.

۱۴- زنبق

این گیاه هم گرده‌هایش را در هوا پخش نمی‌کند و برای گرده افشانی منتظر حشاتی که برای شهد به سراغ گل می‌آیند می‌ماند.

۱۵- لیلیوم

درست است که گیاه گرده‌های زیادی دارد، اما پرچم‌هایش را می‌توان به راحتی از آن جدا کرد. در هنگام جدا کردن پرچم‌ها مراقب باشید لباس یا دست‌تان رنگی نشود.

۱۶- ارکیده

گرده‌های ارکیده ایجاد آلرژی نمی‌کنند، اما ممکن است در افراد حساس باعث تب یونجه شوند. مراقب شیره گیاه باشید، چون می‌تواند در پوست ایجاد التهاب کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها