۸ درمان خانگی برای رهایی از شر واریس پا

کد خبر: 778518

عصاره دانه شاه بلوط هندی یک روش درمانی موثر برای واریس است. خواص درمانی دانه شاه بلوط هندی به حدی است که اگر شما آن را به مدت چند روز روی قسمتی از پا که دارای واریس است، بمالید با کاهش درد و همنچنین تورم حاصل از واریس روبه‌رو خواهید شد.

۸ درمان خانگی برای رهایی از شر واریس پا
سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی زاده سرچشمه: برخی از موثرترین دارو‌های خانگی برای درمان ورید‌های واریسی عبارتند از: استفاده از روغن شاه بلوط هندی، فلفل کایین، سرکه سیب، گل جعفری، و روغن انگور. البته استفاده از پوست درخت کاج نیز برای رهایی از شر واریس توصیه می‌شود.
۸ درمان خانگی برای رهایی از شر واریس پا
برای درمان هر نوع بیماری ابتدا باید آن را خوب شناخت، سپس برای درمان آن اقدام کرد. در ادامه این مطلب ابتدا شما را با بیماری واریس و چگونگی شکل گیری آن و حتی مشکلاتی که ممکن است برای انسان‌ها به وجود می‌آورند، آشنا می‌کنیم. واریس بیماری‌ای است که در رگ‌ها به وجود می‌آید. این بیماری بسیار ناخوشایند و ناراحت کننده است و عموما در پا‌ها به وجود می‌آید. شکل مارپیچ رگ‌ها که گا‌ها به شکل در هم تنیده دیده می‌شود به نوعی مانع از جریان عادی خون به قلب و دیگر عروق خونی می‌شود. در بیشتر موارد واریس به خاطر زیاد ایستادن افراد، مشکلات ژنتیکی و حتی بی‌حرکت ماندن پا‌ها در یک بازه زمانی طولانی به مرور زمان به وجود می‌آید. وقتی جریان خون از قلب به سایر نقاط بدن پمپ می‌شود، این گردش خون که به رگ‌های واریسی می‌رسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. از این رو اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند برای شخص مبتلا به واریس مشکلات گا‌ها غیر قابل جبرانی را به وجود آورد. به ندرت دیده شده است که رگ‌های دارای واریس، مشکلات جبران ناپذیری برای اشخاص مبتلا به وجود آورند، اما این گونه افراد همواره از درد و گرفتگی عضلات پا رنج می‌برند. البته مشکلاتی چون؛ تورم پا، اگزمای وریدی، ضخیم شدن پوست و گره‌های ایجاد شده در رگ‌ها نیز می‌تواند از جمله مشکلات افراد مبتلا به واریس در ناحیه پا باشد. این امکان وجود دارد که واریس در سایر نقاط بدن نیز به وجود آید، اما شایع‌ترین مکان برای ایجاد واریس در بدن پا‌ها هستند. این امر بیشتر به خاطر مقاومتی است که گردش خون در رگ‌ها، در مقابل پمپ کردن قلب انجام می‌دهند.
بیشتر بخوانید: رگ بنفش روی پا نشانه واریس نیست
واریس نیز مانند سایر بیماری‌ها دارای علائمی است. از جمله علامت‌های وجود واریس در پا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: درد در نواحی مختلف پا از جمله؛ مچ و زانو ها، ایجاد خستگی ناگهانی در پاها، بیرون زدگی رگ‌ها به نحوی که از زیر پوست به وضوح قابل مشاهده باشد که معمولا به رنگ تیره و یا آبی کبود دیده می‌شود. اگر شما نیز از آن دست از افرادی هستید که از واریس رنج می‌برید، دو نوع درمان شناخته شده پیش رو دارید؛ یک روش جراحی کردن آن است که گا‌ها موقتی و بسیار هزینه بر است و یک نوع دیگر استفاده از مواد طبیعی که معمولا به راحتی در بازار یافت می‌شود و حتی برخی از آن‌ها در خانه شما نیز وجود دارند. البته درمانی‌های دیگری نیز وجود دارند که علاوه بر گران بودن، امکان بازگشت واریس نیز در این گونه درمان‌ها بسیار بالا است.
۸ درمان خانگی برای رهایی از شر واریس پا
درمان‌های خانگی برای ورید‌های واریسی
استفاده از شاه بلوط هندی
عصاره دانه شاه بلوط هندی یک روش درمانی موثر برای واریس است. خواص درمانی دانه شاه بلوط هندی به حدی است که اگر شما آن را به مدت چند روز روی قسمتی از پا که دارای واریس است، بمالید با کاهش درد و همنچنین تورم حاصل از واریس روبرو خواهید شد. بهتر است تنها از این روش برای درمان واریس استفاده کنید؛ چرا که عصاره شاه بلوط هندی می‌تواند ترکیبات سمی در خود داشته باشد. شاه بلوط هندی یکی از بهترین دارو برای رگ‌ها و مویرگ‌ها است. مواد درمان کننده موجود در شاه بلوط هندی می‌تواند التهابات حاصل از آسیب دیدگی‌ها داخل بدن به ویژه رگ‌ها و مویرگ‌ها را درمان کند. شاه بلوط هندی با بیرون کشیدن مایعاتی که در محل زخم جمع شده‌اند، از تورم محل جلوگیری کرده و مانع بسته شدن رگ‌های در آن منطقه می‌شود و به همین دلیل به عنوان اولین انتخاب برای درمان رگ‌های واریسی و مشکلات عروقی به کار می‌رود.
بیشتر بخوانید: ۵ روش برای درمان واریس
روغن دانه انگور
روغن انگور از انواع روغن‌های طبیعی و بسیار موثر‌ی است که برای کاهش التهابات و درد‌های عضلانی از دیر باز مورد استفاده قرار می‌گرفت. طعم ناخوشایند روغن انگور باعث شده است که مردم بیشتر از کرم‌ها و لوسین‌های موضعی آن بهره ببرند تا بخواهند آن را مصرف کنند. Proanthocyanids موجود در روغن انگور می‌تواند دیواره‌های مویرگ را تقویت کرده و مقاومت‌شان را در برابر تخریب‌ها بالا ببرد. این در حالی است که این ماده می‌تواند باعث کاهش چشم گیر التهابات در نواحی آسیب دیده شود. این ماده همچنین با تحریک جریان خون می‌تواند باعث تسریع در جریان خون در رگ‌ها و مویرگ‌ها می‌شود.
۸ درمان خانگی برای رهایی از شر واریس پا
گل جعفری
گل جعفری سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی و ویتامین C است که هر دوی این مواد برای حفاظت از پوست، حفظ سلامت بدن و قدرت رگ‌ها و مویرگ‌ها بسیار موثر و ضروری هستند. شما برای اینکه بتوانید عصاره گلبرگ‌های گل جعفری را از آن جدا کنید، بهتر است که گلبرگ‌ها را دورن یک ظرف پر از آب جوش قرار دهید تا عصاره‌ها درون آب جریان یابند. پس از این مرحله کمی به این مخلوط حرارت دهید تا آب اضافی آن خشک شود. سپس مواد موجود را روی موضع که به واریس مبتلا است، بمالید. این کار می‌تواند باعث کاهش تورم و حتی کاهش درد حاصل از واریس شود. عصاره گل جعفری حتی می‌تواند به بازسازی مویرگ‌ها و رگ‌های آسیب دیده کمک زیادی بکند. از دیگر مزایای استفاده از عصاره گل جعفری این است که از گسترش واریس در پا جلوگیری می‌کند که این امر به تنهایی خود یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.
بیشتر بخوانید: روش‌های درمان واریس
پوست کاج
ترکیبات پروانتوسیانید موجود در انگور در پوست‌های درختان کاج نیز وجود دارد، علاوه بر این برخی دیگر از ترکیبات موجود در پوست کاج می‌تواند باعث تقویت دیواره مویرگ‌ها در بدن شود و همچنین انبساط و انقباض رگ‌ها را تسریع می‌بخشد و با این روش باعث تسریع در گردش خون می‌شود. شما می‌توانید از عصاره پوست درخت کاج برای مدت‌های طولانی بدون نگرانی استفاده کنید.
۸ درمان خانگی برای رهایی از شر واریس پا
جعفری
این گیاه معمولی یکی دیگر از دارو‌های محبوب برای ورید‌های واریسی است، زیرا سطح بالایی ویتامین C موجود در آن باعث ایجاد کلاژ و ترمیم رگ‌های آسیب دیده می‌شود. ریتین ترکیب آلی و قوی در جعفری است که به طور مستقیم بر قدرت موی رگ‌ها تاثیر می‌گذارد و این باعث می‌شود که خواص درمانی آن موثر‌تر واقع شود. شما می‌توانید از این گیاه به طور مستقیم برای درمان واریس بهره ببرید.
بیشتر بخوانید: واریس را چگونه مهار کنیم؟
سرکه سیب
سرکه سیب از آن دست از موادی است که خواص درمانی فراوانی دارد. شما می‌توانید از این ماده برای درمان واریس نیز بهره ببرید. سرکه سیب با توجه به سم زدایی که دارد، می‌تواند گردش خون را از سموم موجود پاک کند. این ماده باعث تسریع در گردش خون نیز می‌شود و برای درمان التهابات داخلی حاصل از آسیب دیدگی‌ها بسیار موثر است. ساده‌ترین راه مصرف، سرکه سیب این است که دو قاشق غذا خوری از آن را درون یک لیوان آب برزید و دو بار در روز از این مخلوط بنوشید تا خواص درمانی آن باعث کاهش درد واریس و همچنین تورم آن در پا شود.
۸ درمان خانگی برای رهایی از شر واریس پا
فلفل قرمز تند
فلفل هندی و یا فلفل قرمز تند از آنجایی که قادر است؛ جریان خون را تسریع ببخشد، با این کار باعث کاهش درد مفاصل متورم را کم کرده و همچنین باعث کاهش درد عضلات حاصل از بیماری واریس نیز می‌شود. البته کسانی به این ماده حساسیت دارند نباید آن را مصرف کنند. فلفل هندی با توجه به ویتامین C بالایی که دارد، علاوه بر بالا بردن سیستم دفاعی بدن می‌تواند قدرت رگ‌ها و مویرگ‌ها را نیز افزایش می‌دهد.
بیشتر بخوانید: ۱۰ راه جلوگیری از واریس پا
تغییرات در شیوه زندگی
تعدادی از عادت‌های بد در زندگی می‌توانند درصد ابتلا به واریس را در بدن افزایش دهند. از جمله این عادت‌ها می‌توان به ایستادن در مدت زمان زیاد، تمرینات ورزشی غیر اصولی، داشتن اضافه وزن، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و حتی کم تحرکی نیز می‌تواند جزو عواملی باشد که باعث ایجاد واریس در پا شوند. همچنین سیگار کشیدن می‌تواتند درصد ابتلا به واریس را بالا ببرد؛ چرا که مواد موجود در سیگار می‌تواند غلظت خون را بالا ببرند و این امر در ایجاد واریس موثر است. اگر بنا به هر دلیل مجبور هستید، ساعتی از روز را در یک جا تقریبا بدون حرکت کار کنید؛ سعی کنید، پس از گذشت ۳۰ دقیقه حتما بلند شوید و کمی به بدنتان حرکت دهید تا از تجمع مواد داخل رگ‌ها در یک جای خاص جلوگیری شود.
منبع: organicfacts
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها