۴ نکته درباره توصیه‌های شوهرداری کارشناس یزدی به خانم‌ها

کد خبر: 778538

آنچه در روایات و سیره ائمه درباره وظایف زن نسبت به شوهرش آمده؛ ابراز عشق، گذشت و توکل به وقت سختی‌هاست. امام علی (ع) درباره تاثیر حضور حضرت زهرا (س) در خانه فرمودند: «وقتی به خانه می‌آمدم و به زهرا علیها السلام نگاه می‌کردم تمام غم و غصه‌هایم بر طرف می‌شد.»

۴ نکته درباره توصیه‌های شوهرداری کارشناس یزدی به خانم‌ها

سرویس سبک زندگی فردا؛ محدثه انسی‌نژاد: چند روزی است که ویدئوی کارشناس یزدی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. ویدئویی که واکنش‌های زیادی را در پی داشت؛ از اظهارات وزیر بهداشت گرفته تا دابسمش‌هایی که با این موضوع ساخته شده است. البته در این بین هستند کسانی که عکسی از تشت آب و ماساژ پاهایشان را منتشر کرده‌اند. اما آیا واقعا در دین اسلام، شستن پای شوهر توصیه شده است؟ در ادامه درباره صحبت‌های خانم کارشناس، چند نکته بخوانید.

۴ نکته درباره توصیه کارشناس یزدی به خانم‌ها

شستن پای همسر در شب زفاف

در دین اسلام توصیه‌ای برای شستن پای شوهر نیامده است. آنچه به صورت مشخص در این باره ذکر شده؛ شستن پای همسر در شب زفاف است. در روایت آمده است که پیامبر اسلام (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند:‌ «ای على! هنگامى که عروس‏ را به خانه خود ‌آوردى‏ کفش او را از پایش بیرون بیاور تا بنشیند (هنگامى که می‌نشیند) و پاى او را با آب بشوى و آن آب را از در خانه تا آخرین نقطه حیاط خانه بریز؛ زیرا اگر چنین کنى خداوند هفتاد هزار نوع تنگدستى را از آن خانه ببرد و هفتاد هزار نوع برکت وارد کند و هفتاد رحمت نازل کند که بالین سر عروس بگردند تا این‌که برکتش به همه زوایاى خانه تو برسد و تا زمانی که آن برکات و رحمت‌ها در خانه است، عروس از مشکلات روحی روانی و مرض جذام و برص ایمن باشد.» (۱)

بیشتر بخوانید: دختر‌هایی که به توصیه کارشناس یزدی عمل کردند!

همسرداری به شیوه حضرت زهرا سلام‌الله علیها

آنچه در روایات و سیره ائمه درباره وظایف زن نسبت به شوهرش آمده؛ ابراز عشق، گذشت و توکل به وقت سختی‌هاست. امام علی (ع) درباره تاثیر حضور حضرت زهرا (س) در خانه فرمودند: «وقتی به خانه می‌آمدم و به زهرا علیها السلام نگاه می‌کردم تمام غم و غصه‌هایم بر طرف می‌شد.» (۲) فاطمه (س) هیچ گاه علی (ع) را عصبانی نمی‌کردند و به ایشان دروغ نمی‌گفتند. فاطمه (س) بهترین همراه و پشتیبان در سختی‌های زندگی و التیام بخش زخم‌های علی (ع) پس از جنگ بود. به گفته امام علی(ع)، فاطمه (س) بهترین یار و یاور ایشان در اطاعت از پرودگار بود. (۳)

۴ نکته درباره توصیه‌های شوهرداری کارشناس یزدی به خانم‌ها

شوهری که به همسرش ظلم و ستم می‌کند، باعث خشم خدا می‌شود

در بخشی از این ویدئو خانم کارشناس به بانوان توصیه می‌کند که اگر شوهرشان دست بزن دارد یا معتاد است باز هم پای او را بشویند تا بتوانند قلبش را تصاحب کنند. البته ایشان به این نکته اشاره نکردند، مردی که همسرش را کتک می‌زند و به او ظلم می‌کند تا چه میزان مورد غضب و خشم خداوند است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «ظلم و ستم کردن به زن، موجب خشم و غضب خدا می‌گردد. همان‌طور که ظلم و ستم کردن به یتیم، موجب خشم و غضب خدا می‌شود.» (۴) ایشان در جای دیگری فرمودند: «مردی که همسر خود را کتک می‌زند. خدای متعال آبروی او را در روز قیامت خواهد ریخت و او را در برابر چشم خلایق، رسوا خواهد ساخت.» (۵) پیامبر مهربانی‌ها درباره عقوبت سیلی زدن به همسر فرمودند: «هر مردی که یک سیلی به صورت همسر خود بزند، خدای متعال به فرشته‌ای که مأمور دوزخ است دستور می‌دهد که آن مرد را در جهنم قرار داده و به صورت او هفتاد سیلی بزند.» (۶) پس می‌بینیم که دین اسلام نه تنها این مساله‌ را تائید نمی‌کند بلکه چنین مردی را تقبیح نیز می‌کند. در هر حال عاقلانه‌ترین کار برای زنی که گرفتار چنین مردی شده، تماس با شماره ۱۹۷ است.

بیشتر بخوانید: زن و شوهر چطور یکدیگر را صدا کنند و چطور پاسخ دهند؟

توصیه به اسراف

در شرایطی که قیمت شیر و محصولات لبنی در کشور ما هر روز بیشتر می‌شود و بسیاری از مردم قدرت خرید شیر را ندارند و به همین دلیل از بیماری‌های مربوط به کمبود کلسیم رنج می‌برند، توصیه خانم کارشناس درباره استفاده از شیر برای ماساژ پا کمی عجیب و نمونه واقعی اسراف است. جالب است بدانید که طبیب امام خمینی (ره) نیز به ایشان توصیه کرده بودند که برای رفع خشکی پوست پا از شیر استفاده کنند ولی ایشان این توصیه را نپذیرفتند و آن را مصداق بارز اسراف دانستند.

پی‌نوشت:

۱. شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه،‏ محقق و مصحح: غفارى، على اکبر، ج ۳، ص ۵۵۱، دفتر انتشارات اسلامى، قم، چاپ دوم، ۱۴۱۳ق.

۲. مناقب خوازمی، ص ۲۵۶

۳. دلائل الامامة، ص ۷

۴. عقاب الأعمال ص ۳۳۶ و اعلام الدین ص ۴۱۶

۵. عوالی اللئالی ج ۱ ص ۲۵۴

۶. مستدرک الوسائل ج ۱۴ ص ۲۵۰

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها