پاناکوتا بادام دسری مورد علاقه همه

کد خبر: 792633

در یک قابلمه کوچک، سه قاشق غذاخوری شکر و ژلاتین را با یکدیگر مخلوط کنید. شیر را اضافه کنید و هم بزنید. روی حرارت ملایم آن‌ها را هم بزنید تا ژلاتین حل شود. سپس از روی حرارت بردارید. ماست و ¼ قاشق چایخوری عصاره بادام را اضافه کنید.

پاناکوتا بادام دسری مورد علاقه همه

سرویس سبک زندگی فردا: پاناکوتا یکی از خوش‌طعم‌ترین دسر‌ها است که بسیار آسان نیز تهیه می‌شود.به نقل از فوت و فن فقط برای تهیه آن باید صبر داشته باشید، زیرا به حداقل چهار ساعت زمان برای خنک شدن نیاز دارد.

پاناکوتا بادام دسری مورد علاقه همه

تعداد: ۴ نفر زمان تهیه: ۲۵ دقیقه زمان سرد شدن: ۴ تا ۲۴ ساعت

مواد لازم

۳ قاشق غذاخوری شکر ۱ ٫ ۵ قاسق چایخوری ژلاتین یک پیمانه شیر کم‌چرب یک پیمانه ماست نصف قاشق چایخوری عصاره بادام یک قاشق غذاخوری شکر یک قاشق چایخوری نشاسته ذرت ۱/۳ پیمانه آب انار یا آلبالو نصف پیمانه فیله نارنگی دو قاشق غذاخوری آلبالوی خشک

طرز تهیه

۱- در یک قابلمه کوچک، سه قاشق غذاخوری شکر و ژلاتین را با یکدیگر مخلوط کنید. شیر را اضافه کنید و هم بزنید. روی حرارت ملایم آن‌ها را هم بزنید تا ژلاتین حل شود. سپس از روی حرارت بردارید. ماست و ¼ قاشق چایخوری عصاره بادام را اضافه کنید. سپس مایه را درون کاسه‌های سفالین کوچک بریزید. روی آن‌ها را بپوشانید و به مدت ۴ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

۲- برای تهیه سس، در یک قابلمه کوچک، یک قاشق غذاخوری شکر و نشاسته ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید. آب انار را بیفزایید. آن‌ها را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا غلیظ شوند. از روی حرارت بردارید. فیله‌های نارنگی، آلبالوی خشک و بدون هسته و ¼ قاشق چایخوری عصاره بادام را اضافه کنید. سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود. ۳- برای سرو پاناکوتا، کف کاسه‌ها را ۱۰ ثانیه در آب جوش قرار دهید. با چاقوی تیز، لبه‌های پاناکوتا را برش دهید تا از ظرف جدا شود. سپس آن‌ها را در بشقاب برگردانید. روی آن‌ها سس را بریزید و سرو کنید.

ارزش غذایی

کالری: ۱۵۱ چربی: ۱ گرم کلسترول: ۱۰ میلی‌گرم کربوهیدرات: ۲۹ گرم فیبر: ۱ گرم قند: ۲۶ گرم پروتئین: ۹ گرم سدیم: ۶۱ میلی‌گرم پتاسیم: ۱۹۶ میلی‌گرم کلسیم: ۱۹۲ میلی‌گرم آهن: ۰ میلی‌گرم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها