دستور پخت مربای هویج

کد خبر: 816650

در ابتدا هویج هارو قشنگ شسته و یه لایه‌ی نازک از پوستش رو جدا کنید و به مدت ۱۰ دقیقه با کمی آب روی حرارت قرار بدین تا نیم پز بشه. بعد از نیم پز شدن و خنک شدن هویج‌ها اونارو رنده کنید یا بصورت نگینی خرد کنید.

دستور پخت مربای هویج
سرویس سبک زندگی فردا: اگه یه چرخی توی مطالب سایت بزنین میبینین که تا حالا آموزشای زیادی از انواع مربا رو براتون قرار دادیم و به امید خدا سعی میکنم که این آرشیو رو روز به روز براتون کامل‌تر کنم. این دفعه رفتم سراغ تهیه‌ی مربای هویج با یه شیوه‌ی متفاوت که دیگه نیازی نیست نگران بد رنگ یا تیره شدن رنگش باشین. با این روش یه مربای خوشرنگ و خوشمزه خواهید داشت. هویج هم از اون دسته میوه‌های خوشمزه و پرخاصیته که توی چهار فصل سال در دسترسه. مواد لازم برای تهیه‌ی مربای هویج
هویج ۱ کیلوگرم شکر ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم وانیل به میزان دلخواه
طرز تهیه‌ی مربای هویج
در ابتدا هویج هارو قشنگ شسته و یه لایه‌ی نازک از پوستش رو جدا کنید و به مدت ۱۰ دقیقه با کمی آب روی حرارت قرار بدین تا نیم پز بشه. بعد از نیم پز شدن و خنک شدن هویج‌ها اونارو رنده کنید یا بصورت نگینی خرد کنید. برای اینکه مقیاس بهتری از میزان شکر و شیرین شدن مرباتون داشته باشین بهتره که به روش من پیش برین. من همیشه به ازای ۱ لیوان هویج نیم پز شده‌ی رنده شده ۱/۲ لیوان شکر استفاده میکنم تا مربا زیاد شیرین نشه و ۱/۴ لیوان هم از آب استفاده میکنم. بعد از اینکه هویج‌ها رو با لیوان اندازه زدین و داخل قابلمه ریختین شکر و آب رو هم طبق اندازه‌ها به اون اضافه کنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت قرار بدین تا آماده بشه. ۱۰ دقیقه مونده به پایان پخت وانیل رو به مربا اضافه کنید و دقت کنید که در قابلمه رو هم نبندین. وانیل را در مرحله‌ی آخر به مربا اضافه کنید این مربا بسیار عالی و خوشمزه میشه و کاملا هم یکدسته. البته قابل ذکره که مهمترین ویژگی این شیوه‌ی پخت رنگ زیبا و روشن مرباست.
منبع: 2نفره
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها