آموزش کاشت گیاه بومادران

کد خبر: 817079

بومادران با کاشت بذر و تقسیم بوته تکثیر می‌یابد. از اوایل تا اواسط بهار بذر‌ها را می‌توان مستقیما در زمین اصلی کشت کرد. همچنین از اوایل بهار تا اواخر تابستان می‌توان نسبت به تقسیم بوته اقدام کرد.

آموزش کاشت گیاه بومادران
سرویس سبک زندگی فردا: گیاه بومادران به صورت سنتی به عنوان مرهم برای زخم‌ها استفاده می‌شده است. این گیاه در آلمان و کشور‌های اروپای شمالی نیز استفاده زیادی داشته است و از قدیم الایام در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه نیز می‌توانید بومادران را از عطاری‌ها و فروشگاه‌های گیاهان دارویی تهیه کنید.
نام علمی: Achillea millefolium نام خانواده: Asteraceae نام انگلیسی: Yarrow نام فارسی: بومادران زینتی منشأ: آسیا- اروپا مشخصات: ارتفاع: cm ۷۰ پهنا: cm ۳۰ گیاهشناسی گیاه بومادران به صورت سنتی به عنوان مرهم برای زخم‌ها استفاده می‌شده است. این گیاه در آلمان و کشور‌های اروپای شمالی نیز استفاده زیادی داشته است و از قدیم الایام در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می‌گرفته است. امروزه نیز می‌توانید بومادران را از عطاری‌ها و فروشگاه‌های گیاهان دارویی تهیه کنید. این گیاه به دلیل قابلیتی که در انقباض خون و جلوگیری از خونریزی دارد و همچنین خاصیت ضد سرماخوردگی، از ارزش زیادی برخوردار است. از آن برای درمان سرماخوردگی و همچنین اختلالات مجاری ادرار نیز استفاده می‌شود. این گیاه برای مرزبندی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل داشتن گل‌های زیبا هم به عنوان گل شاخه بریده و هم گل خشک شده کاربرد دارد. خواص دارویی این گیاه بیسار قابل ملاحظه می‌باشد. نیاز‌های اکولژیکی خاک مناسب: خاک لومی شنی با زهکشی مناسب آبیاری: خاک خشک تا مرطوب مکان: نیم سایه تا آفتابی زمان گلدهی: اواخر بهار تا اوایل پاییز روش تکثیر: این گیاه با کاشت بذر وتقسیم بوته تکثیر می‌یابد. از اوایل تا اواسط بهار بذر‌ها را می‌توان مستقیما در زمین اصلی کشت کرد. همچنین از اوایل بهار تا اواخر تابستان می‌توان نسبت به تقسیم بوته اقدام کرد. نکات پرورش: گل‌ها بخش زینتی گیاه را تشکیل می‌دهند؛ در فصل رشد هر دو هفته یکبار نیاز به تغذیه با کود کامل دارد؛ رشد سریعی دارد؛ می‌توان با خشک کردن گل‌های بریده شده، آن‌ها را نگهداری نمود؛ گیاه مناسبی برای کاشت در باغ‌های صخره‌ای می‌باشد.
منبع: کشتزار
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها