خواص درمانی گیاه دارویی انیسون

کد خبر: 817771

سرماخوردگی، سرفه و برونشیت، تب و لرز، التهاب دهان و حلق، مشکلات هاضمه و بی اشتهایی. به صورت موضعی و خوراکی برای نزله دستگاه تنفسی نیز به کار می‌رود.

خواص درمانی گیاه دارویی انیسون
سرویس سبک زندگی فردا: گیاهی است علفی، یکساله، دارای ریشه راست دوکی شکل وساقه‌ی کرکدار و استوانه‌ای است. سه نوع برگ کاملا متفاوت دارد به طوری که انواع واقع در قاعده ساقه قلبی شکل، مدور با بریدگی‌های دندانه دار، ولی برگ‌های قسمت‌های وسط ساقه مرکب از ۳ یا ۵ برگچه تیز و برگ‌های انتهایی ساقه، سه قسمتی و دارای تقسیمات باریک و کامل است.
مشخصات
نام لاتین علمی Pimpinella anisum نام لاتین عمومی Anise تیره گیاهی چتریان / Apiaceae/Umbelliferae نام‌های تجاری Anise مشخصات ظاهری گیاه: گیاهی است علفی، یکساله، دارای ریشه راست دوکی شکل وساقه‌ی کرکدار و استوانه‌ای است. سه نوع برگ کاملا متفاوت دارد به طوری که انواع واقع در قاعده ساقه قلبی شکل، مدور با بریدگی‌های دندانه دار، ولی برگ‌های قسمت‌های وسط ساقه مرکب از ۳ یا ۵ برگچه تیز و برگ‌های انتهایی ساقه، سه قسمتی و دارای تقسیمات باریک و کامل است. گل‌های کوچک و سفید رنگ آن مجموعا به صورت چتر مرکب مجتمع می‌گردد. بخش مورد استفاده: میوه رسیده خشک شده و اسانس حاصل از آن موارد استفاده تایید شده: سرماخوردگی، سرفه و برونشیت، تب و لرز، التهاب دهان و حلق، مشکلات هاضمه و بی اشتهایی. به صورت موضعی و خوراکی برای نزله دستگاه تنفسی نیز به کار می‌رود. نحوه آماده سازی برای مصرف: ‌ می‌توان به صورت چای دم کرده و یا اسانس آن را استنشاق یا به صورت موضعی مصرف نمود. تداخلات دارویی: در صورت مصرف همزمان با دارو‌های جلوگیری کننده از ایجاد لخته خون یا حل کننده لخته (مثل وارفارین و هپارین) امکان بروز خونریزی وجود دارد. در صورت مصرف همزمان و ایجاد علائم خونریزی باید تحت نظارت پزشک بررسی شود. موارد منع مصرف: در افرادی که به آن حساسیت دارند، در خانم‌های حامله و شیرده و همچنین کودکان زیر ۱۲ سال. منبع: کشتزار
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها