دستور پخت توپک‌های نارگیلی شکلاتی

کد خبر: 819867

شکلات‌ها رو تکه تکه کنین و داخل یک ظرف گود که قابلیت استفاده از مایکروفر رو داشته باشه قرار بدین، با توان بالای مایکروفر ۳۰ ثانیه ۳۰ ثانیه چک کنین تا شکلات‌ها به صورت نیمه مذاب در بیاد، اون از مایکروفر خارج کنین، یک قاشق غذاخوری روغن مایع داخل بریزین و خیلی سریع همش بزنین.

دستور پخت توپک‌های نارگیلی شکلاتی
سرویس سبک زندگی فردا: اگر شما هم مثل من عاشق شکلات باشین پس حتماً مدل‌های مختلفی از اون رو امتحان کردین و خوشمزه‌ترین هاش رو به لیست علاقه مندیهاتون اضافه کردین:) یکی از معروف‌ترین شکلات‌ها باونتیه که در واقع ترکیبی از یک مغز نارگیلی همراه با کاور شکلاتیه. بانتی‌های بازاری با استفاده از ترکیبات خاص کارخونه‌ای اون رو میسازن، امّا من امروز تصمیم دارم تا یک رسپی آسون و در دسترس از طرز تهیه باونتی یا همین توپک‌های نارگیلی شکلاتی خوشگل رو تو خونه به اشتراک بزرام. بتونیم خیلی آسون یه عالمه شکلات تهیه کنیم و تو یخچالمون نگه داریم برای موقعی که دلمون یه شکلات خونگی و خوشمزه میخواد یا مثلاً برای پذیرایی از مهمون هامون تو عید نوروز. پس با من همراه باشین. مواد لازم برای تهیه توپک‌های نارگیلی شکلاتی
پودر نارگیل ۲۰۰ گرم شیر عسلی ۲۵۰ میلی لیتر اسانس وانیل چند قطره شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم شکلات سفید یا ترافل رنگی برای تزیین
مراحل تهیه باونتی بالز یا توپک نارگیلی شکلاتی
همونطور که در ابتدا گفتم، باونتی‌های کارخونه‌ای رو غیر از نارگیل و شکلات با موادی مثل گلوکز و صمغ و شکر‌های صنعتی میسازن. اما ما تو منزل برای عامل چسبنده و منسجم کننده شکلاتمون قراره از "شیر عسلی" استفاده کنیم. شیر عسلی نوعی از شیر تغلیظ شده هست که در بازار با مارک‌های مختلفی موجوده که مسلماً در نوع کیفیت و ساختار اون تاثیر گذاره. شیر عسلی برای شروع ابتدا پودر نارگیل رو داخل یک کاسه می‌ریزیم و سپس شیر عسلی رو بهش اضافه می‌کنیم. اضافه کردن شیر عسلی به پودر نارگیل همونطور که اشاره کردم، چون ممکنه از مارک‌های متفاوتی از شیر عسلی استفاده کنیم بهتره اون رو کم کم به پودر نارگیل اضافه کنیم. ما میخوایم خمیری داشته باشیم که بیشتر نارگیلی باشه و منسجم پس در حدی شیر عسلی لازم داریم که خمیریش کنه و توجه داشته باشید که بهتر اینه که میزان شیر عسلی اونقدر زیاد نیاشه که خیلی شکلاتمون بیش از حد شیرین بشه. شیر عسلی و پودر نارگیل رو خوب با هم مخلوط می‌کنیم و بعد چند قطره اسانس وانیل رو بهش اضافه می‌کنیم. اضافه کردن اسانس وانیل به مخلوط پودر نارگیل و شیر عسلی مجدداً مواد رو با هم مخلوط می‌کنیم تا مطمئن بشیم با هم یکدست شدن. حالا به اندازه یه گردو کوچیک از مواد بر می‌داریم و با فشار دستمون منسجمش میکنیم و به شکل یه توپ بهش فرم می‌دیم. شکا دادن به صورت به خمیر نارگیلی و به همین ترتیب تمام خمیر رو فرم میدیم و داخل یک سینی یا بشقاب بزرگ می‌چینیم و نهایاتاً اون‌ها رو داخل یخچال قرار می‌دیم. شیر عسلی به سرما حساس هست و خیلی سریع سفت میشه. توپک‌ها رو برای یک ساعت داخل یخچال قرار میدیم. توپک‌های اماده رو داخل یخچال قرار می‌دهیم بعد از این مدت نوبت کاور کردن اون‌ها با شکلاته. لازمه اینجا یه نکته رو بگم و اون هم اینه که من، چون کلاً شیرینی و دسر‌ها رو خیلی شیرین دوست ندارم اینجا هم برای کاور کردن باونتی‌ها از شکات دارک یا تلخ استفاده کردم، اما شما بنا به ذائقتون از هر درصدی از شکلات که دوست دارین استفاده کنین. یک نکته دیگه اینکه برای نتیجه بهتر از شکلات‌های مرغوب استفاده کنین.
ذوب کردن شکلات برای کاور توپک‌های نارگیلی
شکلات‌ها رو تکه تکه کنین و داخل یک ظرف گود که قابلیت استفاده از مایکروفر رو داشته باشه قرار بدین، با توان بالای مایکروفر ۳۰ ثانیه ۳۰ ثانیه چک کنین تا شکلات‌ها به صورت نیمه مذاب در بیاد، اون از مایکروفر خارج کنین، یک قاشق غذاخوری روغن مایع داخل بریزین و خیلی سریع همش بزنین. (در صورت عدم دسترسی به مایکرفر از روش بَن ماری استفاده کنین.) اضافه کردن روغن مایع به شکلات‌های نیمه مذاب همزدن رو سریع و با دقت انجام بدین تا همه شکلات کاملاً ذوب بشه و گلوله‌ای توش باقی نمونه و در پایان یک شکلات مایع و کاملاً روان داشته باشیم. ذوب و روان شدن نهایی شکلات حالا توپک‌ها رو از یخچال خارج می‌کنیم و یکی یکی داخل شکلات ذوب شده میندازیم و همه جای اون رو با شکلات آغشته می‌کنیم. آغشته کردن توپک‌های نارگیلی با شکلات مایع سپس با یک چنگال اون‌ها رو از داخل شکلات خارج کنین و چند ثانیه صبر کنین تا شکلات‌های اضافی ازش داخل ظرف برگرده. سپس اون‌ها رو روی یک سینی که روش رو با کاغذ روغنی انداختین بچینین. کاور کردن نهایی توپک‌ها به همین ترتیب همه توپک‌ها رو کاور می‌کنیم و در انتها سینی رو داخل یخچال قرار می‌دیم تا شکلات کاملاً خودش رو بگیره. سپس حدوداً ۵۰ گرم شکلات سفید رو همراه با یک قاشق چایخوری روغن مایع به روشی که ذکر کردم ذوب میکنم، داخل قیف میریزیم و با حرکت رفت و برگشت روی باونتی‌ها رو تزیین می‌کنیم. برای تزئین میتونین از همون شکلات قهوه‌ای یا از تزافل‌های ریز رنگی استفاده کنین. تزیین باونتی‌ها با شکلات سفید کارمون در اینجا تقریباً به اتمام میرسه. می‌تونین دوباره اون رو داخل یخچال قرار بدیم. توپک نارگیلی شکلاتی شیرین و خوشمزمون آمادست، با ماندگاری خوب. فقط برای نگهداریش بهتره داخل ظرف درب دار و داخل یخچال قرارش بدین، چون شکلات بوی یخچال رو به خودش جذب میکنه. این توپک‌های کوچیک همراه با صرف چای یا قهوه یک پیشنهاد هیجان انگیزه.
منبع: 2نفره
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها