چند درمان خانگی برای کاهش کمر درد

کد خبر: 826990

اگر کمر دردتون شدید باشه و به پاهاتون گسترش پیدا کنه، ممکنه به علت مشکل عضله و یا ستون فقرات باشه، پس به دکتر متخصص مراجعه کنین.

چند درمان خانگی برای کاهش کمر درد
سرویس سبک زندگی فردا: کمر درد یک مسئله رایج در میان بزرگسالانه. کمر درد میتونه تقریبا ناشی از هر چیزی باشه مانند: آسیب‌های ورزشی، طرز ایستادن نادرست و یا مشکلات سلامت و هر گونه آسیب به عضلات، رباط یا دیسک‌های پشت هم میتونه منجر به کمر درد بشه. اگر مبتلا به کمر درد هستین و به دنبال درمان‌های ساده و طبیعی برای کاهش کمردرد هستین. راهکار‌های زیر رو برای درمان و کم کردن دردتون انجام بدین. ۱. روغن‌های مؤثر برای کاهش کمردرد ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک رو گرم کنین و اونو روی قسمت آسیب دیده کمرتون ماساژ بدین و بزارین یه شب بمونه. هر روز این کارو تکرار کنین. روغن کرچک اسید ریزینولئیک داره که دارای خواص ضد التهابی و ضد درده. این نه تنها التهاب همراه با کمر درد رو درمان میکنه، بلکه روند بهبودی رو هم تسریع میکنه. روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون رو گرم کنین و به آرامی روی کمرتون ماساژ بدین و بزارین یه شب بمونه. ثابت شده که روغن زیتون خواص ضد التهاب و ضد درد داره. ترکیبی از این خواص میتونه در درمان کمر درد و علائم دردناک اون مفید باشه. ۲. شنبلیله ۱ قاشق چای خوری پودر شنبلیله رو با ۱ لیوان شیر گرم مخلوط کنین و هرشب مصرف کنین. میتونین عسل رو برای طعم بهتر بهش اضافه کنین. شنبلیله برای خواص ضد التهابی طبیعیش بسیار محبوبه. تحقیقات نشون داده که در برطرف کردن درد هم مفیده. این باعث میشه که شنبلیله یکی از بهترین درمان‌های خانگی طبیعی برای تسکین درد باشه. ۳. زردچوبه ۱ قاشق چایخوری زردچوبه رو در ۱ لیوان شیر گرم مخلوط کنین و این ترکیب رو حداقل دوبار در روز مصرف کنین. زردچوبه ترکیبی به اسم کورکومین داره که خواص ضد التهابی و تسکین دهنده درد اون کاربرد‌های وسیع دارویی داره. این خواص زردچوبه میتونه برای درمان کمر درد و کاهش علائم اون مفید باشه. ۴. گرما درمانی یک پد گرما رو در پشت خود قرار بدین و اونو ۲۵ تا ۳۰ دقیقه نگه دارین. گرما درمانی تاثیر شگفت انگیزی در کاهش کمر درد داره و اثرات ضد درد بر عضلات آسیب دیده داره و میتوانه به کاهش اسپاسم عضلانی و درد کمک کنه. ۵. یخ برای کمر درد یک بسته یخ رو روی پشت خود قرار بدین و اون رو ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نگه دارین. ۱ یا ۲ بار در روز این کارو انجام بدین. مانند کمپرس گرم، یخ نیز اثرات ضد التهابی و ضد درد روی کمر درد داره. ۶. سیر ۸ تا ۱۰ حبه سیر رو له کنین و به یه خمیر خوب تبدیلش کنین. این خمیر رو روی ناحیه آسیب دیده قرار بدین و اون رو با یه حوله بپوشونین. بزارین برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بمونه و سپس با یه تکه پارچه تمیز پاکش کنین. همچنین، میتونین هر روز صبح ۲ تا ۳ حبه سیر بخورین. این درمان رو حداقل دو بار در روز انجام بدین، چون سیر ترکیباتی مانند سلنیوم و کپسایسین داره که برای اثرات ضد التهابی و ضد دردش شناخته شدست. اثرات ترکیبی این خواص سیر در درمان کمر درد بسیار مفیده.
۷. دوش گرم دوش گرم نه تنها آرامش بخشه، بلکه میتونه بهتون در درمان درد کمک کنه. طبیعت ضددرد گرما، همراه با اثرات درمانی آب، ثابت شده که برای تسکین درد و التهاب همراه با کمردرد مفیده.
۸. چای بابونه ۱ قاشق چای خوری بابونه خشک شده رو در ۱ فنجان آب داغ بریزین و بذارین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشه. عسل رو برای طعم بهتر بهش اضافه کنین و قبل از سرد شدن اون رو بخورین. دو بار در روز این چای رو مصزف کنین. بابونه به خاطر اثرات ضد التهابی و تسکین دهنده درد به عنوان آسپرین گیاهی عمل میکنه. این خواص بابونه میتونه درد، تورم و التهابتون رو از بین ببره. ۹. شیر روزانه یک لیوان شیر گرم مصرف کنین. اثبات شده که شیر خواص ضدالتهابی داره و این یکی از ساده‌ترین و بهترین درمان‌ها برای کمر درده، علاوه بر این شیر غنی از کلسیمه و باعث قوی شدن استخوان‌ها و کمک به استخوان‌های ضعیف میشه و از برگشت دوباره کمردرد جلوگیری میکنه. ۱۰. آناناس روزانه یک فنجان آب آناناس یا نصف فنجان آناناس خام مصرف کنین. آناناس یه منبع غنی از آنزیمی به اسم برملائین هست که خواص ضد درد و ضد التهاب داره و میتونه در درمان کمردرد مفید باشه. آناناس برای کمر درد اگر کمر دردتون شدید باشه و به پاهاتون گسترش پیدا کنه، ممکنه به علت مشکل عضله و یا ستون فقرات باشه، پس به دکتر متخصص مراجعه کنین.
منبع: 2نفره
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها