رژیم لاغری چه عوارضی دارد؟

کد خبر: 836485

معمولا عوارض رژیم های لاغری در رژیم های کاهش وزن بسیار محدود از انرژی و سختگیرانه که همراه با حذف وعده‌ها و کاهش وزن سریع می باشند بروز می‌کنند.

رژیم لاغری چه عوارضی دارد؟

سرویس سبک زندگی فردا: کاهش وزن بدن، شامل از دست دادن هر دو پروتئین و چربی است ، که میزان آن با سرعت کاهش وزن تعیین میشود. محدودیت شدید انرژی منجربه کاهش سریع وزن شده و شرایطی مشابه گرسنگی و محرومیت غذایی بوجود می‌آورد. منبع مقاله عوارض رژیم های لاغری فروشگاه اینترنتی خرید ناب می باشد. در ادامه این مطلب را به نقل از سلامت دات لایف بخوانید.

رژیم لاغری چه عوارضی دارد؟

معمولا عوارض رژیم های لاغری در رژیم های کاهش وزن بسیار محدود از انرژی و سختگیرانه که همراه با حذف وعده‌ها و کاهش وزن سریع می باشند بروز می‌کنند.

مهمترین عوارضی رژیم های لاغری سریع :

سنگ صفرا: معمولا در ۱۲ الی ۲۵ درصد افرادی که کاهش وزن بسیار زیاد در طول چند ماه داشته اند دیده می شود.

از دست دادن آب بدن (دهیدراتاسیون):

این مورد منجر به یبوست و خشکی پوست حین رژیم کاهش وزن می‌شود. بسیاری از افراد در حین رژیم کاهش وزن دریافت مایعات خود را نیز پایین می آورند که این عمل بسیار اشتباه می باشد. یک فرد حین رژیم کاهش وزن حدودا بین ۲ الی ۳ لیتر مایعات در روز نیاز دارد که این مقدار برای تمام واکنش های بدن، حفظ طراوات و سلامت پوست، حفظ عضلات و به منظور تخلیه مدفوع و سموم از بدن نیاز است.

سو تغذیه: در یک رژیم کاهش وزن غیر استاندارد و حجومی علاوه بر کاهش بیش از اندازه انرژی دریافتی، مقدار دریافت بسیاری از مواد مغذی مانند پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی کاهش می یابد که در صورت تداوم کمبود دریافت این مواد، عوارض متنوعی در بدن فرد ایجاد می شود.

باقی مواردی که ممکن است در رژیم های لاغری با کاهش وزن سریع رخ دهند:

سردرد (بویژه افزایش سردرهای میگرنی در افرادی که از قبل سابقه ابتلا به میگرن داشته اند)

خستگی مفرط گیجی اختلال در چرخه قاعدگی خانم ها ریزش مو (بویژه به علت کمبود دریافت پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت مو) از دست دهی عضلات (بویژه به علت کمبود دریافت پروتئین و آب و نداشتن تمرینات ترکیبی هوازی و بی هوازی حین رژیم کاهش وزن)

در انتها این نکته باید اضافه گردد که با تغذیه اصولی و بدون عجله می توان بدون عوارض رژیم لاغری به هدف مورد نظر رسید به شرط آنکه در کنار برنامه غذایی مناسب ، ورزش را هم فراموش نکنید و البته می توانید برای کمک بیشتر به بدنتان از دمنوش های گیاهی هم استفاده کنید، دمنوش لاغری در فروشگاه اینترنتی خرید ناب از مواد طبیعی که مجوز وزارت بهداشت ایران را دارند تهیه و عرضه می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها