ترفندهایی برای تمیز کردن مایکروویو

کد خبر: 838145

جالب است بدانید که فقط با داشتن یک لیمو میتوانید مایکروویو را تمیز کرده و آلودگی های باقی مانده روی دیواره های داخلی را برطرف کنید.

ترفندهایی برای تمیز کردن مایکروویو

سرویس سبک زندگی فردا: مایکروویو هرچند آشپزی را راحت کرده، اما می تواند مسائلی را به دنبال داشته باشد. با هر بار استفاده از آن، جرم و آلودگی به دستگاه منتقل می شود. بعضی غذاها باعث ایجاد لَک و همچنین بوی بد در دستگاه می شوند. این امر می توانند کارایی دستگاه را کاهش دهد. خوشبختانه، چند روش ساده برای تمیز کردن مایکروویو وجود دارد که بانوی شهر شما را با آن آشنا می سازد. در ادامه این مطلب را به نقل از بانوی شهر بخوانید.

۴ ترفند برای تمیز کردن مایکروویو

۴ روش تمیز کردن سریع

استفاده از سرکه با استفاده از لیمو مواد شوینده به کار بردن شیشه پاکن

ساده ترین راه برای تمیز کردن مایکروویو استفاده از نصف کاسه آب و ۱ قاشق غذاخوری سرکه سفید است.

۱. مراحل تمیز کردن با سرکه

شیشه یا کاسه ای را تا نیمه با آب پر کرده، یک قاشق غذاخوری سرکه سفید به آن اضافه کنید. آن را در مایکروویو قرار دهید. پنج دقیقه دستگاه را روشن نمایید (ممکن است در مایکروویوهایی با قدرت بالا به زمان کمتری نیاز داشته باشید). انجام این روش باعث می شود دیواره های مایکروویو بخار بگیرد و جرم های خشک شده از بین بروند. داخل دستگاه را با یک دستمال کاغذی یا حوله پاک کنید. هر گونه لکه ای در آن از بین می رودد. اگر مکروویو سینی شیشه ای قابل شستشو دارد آن را بیرون آورده و مثل ظرف معمولی بشویید. حتی می توانید سینی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

۲. تمیز کردن با لیمو

جالب است بدانید که فقط با داشتن یک لیمو میتوانید مایکروویو را تمیز کرده و آلودگی های باقی مانده روی دیواره های داخلی را برطرف کنید.

به یک لیمو ترش بزرگ و یک کاسه سرخالی آب نیاز دارید. لیمو را از وسط نصف کرده و آب هر دو تکه را در آب درون کاسه بریزید. سپس کاسه آب و آب لیمو را در دستگاه گذاشته، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه آن را روشن کنید و اجازه دهید بخار آب و آب لیمو کارشان را انجام دهند. کاسه را خارج کرده و با پارچه یا حوله نرم و تمیز دیواره های دستگاه را به راحتی جرم زدایی کنید.

۳. مراحل تمیز کردن با استفاده از مواد شوینده مانند صابون

یک کاسه را با آب گرم پر کنید. هراندازه که فکر می کنید به آن نیاز دارید، مایع ظرفشویی به آب اضافه کنید. کاسه را در مایکروویو به مدت ۱ دقیقه یا تا زمانی که بخار شروع شود، قرار دهید. کاسه را خارج کرده و با یک اسفنج مرطوب داخل دستگاه را تمیز کنید. بخار، تمام جرم ها را از بین می برد و شما می توانید مایکروویو خود را به راحتی تمیز کنید.

۴. مراحل تمیز کردن با استفاده از شیشه پاکن

مراقب باشید که هر نوع محصول شوینده یا پاک کننده ای را برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید. استفاده از مواد شیمیایی پرخطر می تواند دستگاه را در معرض آتش سوزی یا سایر خطرات ایمنی قرار دهد. بهتر است از شیشه پاکن یا روش های طبیعی ذکر شده، استفاده کنید.

در یک کاسه، شیشه پاکن و آب گرم را مخلوط کنید تا محلولی رقیق بدست آید و برای تمیز کردن داخل و بیرون مایکروویو کافی باشد. برای از بین بردن لکها یک اسفنج را بشویید و از داخل مایکروویو تمیز کردن را شروع کنید. سینی را بردارید و پایهآن را پاک کنید تا لکه ها پاک شود. اطمینان حاصل کنید که آلودگی قفسه و سقف بالایی از بین رفته باشند. اطمینان حاصل کنید که مایکروویو در هنگام کار شما خاموش است. اگر چند لکه دشوار باقی بماند، با استفاده از یک پارچه آغشته به روغن زیتون آن را تمیز کنید. اجازه دهید دستگاه خشک شود و بعد استفاده کنید.

حال نوبت به بیرون مایکروویو رسیده است. شیشه پاکن را می توان با خیال راحت برای تمیز کردن درب مایکروویو، دسته، دکمه ها و جدارهای بیرونی استفاده کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها