تشدید علائم مبتلایان به آسم آلرژیک در فصل تابستان

کد خبر: 844339

مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد گفت: علائم بیماران مبتلا به آسم آلرژیک در فصل تابستان و بر اثر گرما تشدید می‌شود.

تشدید علائم مبتلایان به آسم آلرژیک در فصل تابستان

سرویس سبک زندگی فردا: «آزمون» از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه بیماران مبتلا به آسم خبر داد و گفت: در این دوره‌های آموزشی در خصوص آلودگی‌های محیطی و مواردی که سبب تشدید بیماری می‌شود مطالبی عنوان خواهد شد. به نقل از ایسنا بخوانید.

به گفته وی، در فصل تابستان توصیه می‌شود افراد مبتلا به آسم در هوای گرم از منزل بیرون نیایند و نزدیک به ظهر نیز که آلودگی محیطی زیاد است از منزل خارج نشوند.

مسئول بیماری‌های غیر واگیر مرکز بهداشت بجنورد با بیان این‌که آسم به دو دسته آلرژیک و غیرآلرژیک تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: افزایش دمای هوا و آغاز گرده‌افشانی برخی گیاهان در فصل تابستان موجب تشدید برخی علائم در بیماران مبتلا به آسم آلرژیک می‌شود.

آزمون اظهار کرد: زمانی‌که هوا گرم‌تر می‌شود علائم در بیماران مبتلا به آسم غیرآلرژیک بهبود می‌یابد اما این شرایط موجب تشدید علائم در بیماران مبتلا به آسم آلرژیک می‌شود.

وی افزود: افراد مبتلا به آسم آلرژیک در فصل تابستان به‌علت آغاز گرده‌افشانی گیاهان، درختان و علف‌های هرز دچار تشدید علائمی مانند خس خس سینه، تنگی نفس یا سرفه می‌شوند.

به گفته وی، ممکن است این علائم تا اوایل پاییز و تداوم گرده‌افشانی نیز ادامه پیدا کند که این امر برای بیماران آزاردهنده خواهد بود که به بیماران توصیه می‌شود برای بهبود و یا کنترل علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها