اهرام ثلاثه واقعی پیدا شدند!

کد خبر: 844891

هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه ی اهرام جیزه و تنها بازمانده ی عجایب هفتگانه ی جهان به شمار می‌ آید. قدمت اهرام جیزه به سلطنت چهارم مصر می‌ رسد. نام‌ های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع، که هرم خوفو بزرگ ترین‌ آن ها و یکی از معروف ترین عجایب هفتگانه است.

اهرام ثلاثه واقعی پیدا شدند!

سرویس سبک زندگی فردا: اهرام مصر یکی از عجایب هفتگانه ی جهان است که هنوز هم به جرات در تک به تک سنگ هایی که در هر کدام از این اهرام ثلاثه قرار گرفته است، کشفی جدید و افسانه ای تازه به دنیای بیرون نمایان می شود. در واقع می توان گفت که اهرام مصر یکی از بناهایی هستند که هنوز هم برای بسیاری مانند راز سر به مهر باقی مانده اند و بعد از قرن ها هنوز هم اسرارشان کشف نشده است و حتی می گویند در ساخت آن ها، موجودت فرازمینی دخیل بوده اند! اما امروز می خواهیم حقیقتی را بر شما آشکار کنیم که به تازگی سر و صدای زیادی در دنیا بر پا کرده است، در واقع بر طبق کفش یک اقیانوس شناس، در عمیق ترین قسمت های اقیانوس اطلس، امواجی شناسایی شده که بر اساس آن ها، امواجی مثلثی شکل که ۳ برابر بزرگ تر از اهرام ثلاثه هستند، یافت شده است. در ادامه با ما در الی گشت همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، ببینیم که این این امواج اهرام ثلاثه ی زیردریایی چه داستانی دارند.

بزرگ ترین هرم مصر که به نام ساکاره شناخته می شود، به عنوان قدیمی ترین ساختمان سنگی جهان شناخته می شود و در سال ۲۶۰۰ قبل از میلاد ساخته شده که البته چیز عجیبی هم در این منطقه نیست زیرا، در سمت غرب رود نیل بیش از ۸۰ هرم کشف تا به الان کشف شده است. تا سال ۲۰۰۸ میلادی، ۱۳۸ هرم در مصر شناسایی شده بوده که البته معروف ترین اهرام مصری، مجموعه ی اهرام جیزه هستند که مجموعه ای از اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان هستند که در حاشیه ی شمالی شهر قاهره کنونی قرار گرفته اند.

هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه ی اهرام جیزه و تنها بازمانده ی عجایب هفتگانه ی جهان به شمار می‌ آید. قدمت اهرام جیزه به سلطنت چهارم مصر می‌ رسد. نام‌ های این اهرام عبارتند از خوفو، خَفرِع و مَنقُرع، که هرم خوفو بزرگ ترین‌ آن ها و یکی از معروف ترین عجایب هفتگانه است. مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است و علاوه بر ۳ هرم اصلی، چندین هرم کوچ کتر، مجسمه ی اِسفینکس و کشتی بزرگ مصری که متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است نیز در هرم جیزه واقع شده‌ اند. برخی از پژوهشگران و باستان شناسان، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از ۱۲ هزار سال پیش نسبت می‌ دهند که البته هنوز هم منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌ است.

اهرام ثلاثه در واقع نمادهای حکمت ازلی، سرزمین مصر، پایداری ابدی و فنون جادوگری بوده اند. به تازگی در یکی از اهرام معروف مصر به نام هرم خئوپس، ۲ حفره ی بزرگ خالی پیدا شده است که ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده اند چون دلیل ساختن این دو فضای خالی نامشخص است. هرم خئوپس ۱۴۰ در ارتفاع دارد و دارای چندین گذرگاه است که یکی از گذرگاه ها از بقیه بزرگ تر است وارتفاعی برابر ۸ متر دارد و حفره ای که به تازگی کشف شده است دقیقا روی این گذرگاه قرار دارد. ساخت هرم خئوپس ۲۰ سال طول کشیده است.

حال که درباره ی اهرام ثلاثه و جیزا اطلاات پیدا کردیم، کمی هم درباره ی مثلث برمودا و اقیانوس اطلس باید بدانید. مثلث برمودا در ناحیه غربی اقیانوس اطلس شمالی است که تقریبا هر کسی حکایات ترسناک و عجیبی در مورد آن شنیده است. از این که کشتی هایی به سمت این قسمت رفته اند و دیگر برنگشتند و یا این که هر هواپیمایی که از بالای محور مثلث برمودا گذشت، دیگر از آن حتی اثری هم یافت نشده! مثلث برمودا به علت همه رخدادهای اسرارآمیز و ناخوشایند در اطراف این منطقه به عنوان مثلث شیطان نیز شناخته می شود.

اولین کسی که اِلِمان های عجیب و غریب این منطقه را شناسایی کرد، کریستف کلمب بود که گفت شبی دیدم یک شعله بزرگ در دریا سقوط کرد! گفته شده است که از دهه ی ۱۶۰۰ تا حالا بیشتر از هزار کشتی و هواپیما در مثلث برمودا ناپدید شده است. حتی در زمانه ی حاضر نیز، بعضی از خلبانان ادعا می کنند که در حالی که از روی مثلث برمودا پرواز می کنند، زمان را از دست می دهند.

این باعث شده است که برخی افراد در مورد پرش زمانی و سفر چند بعدی نظریه هایی ارائه کنند. یکی از دانشمندان روسی به نام ایگور یلتسوف گفته است که، ممکن است که گاز متان جامد زیادی در زیر مثلث برمودا وجود داشته باشد و به خاطر فشار اقیانوس، متان به شکل یک ماده ی یخی شکل درآمده است که به نام هیدرات گاز شناخته می شود.

اما اگر این ماده شروع به تجزیه شدن کند، می تواند باعث به وجود آمدن حباب های گازی شود که این حباب ها هم به روی سطح آب می آیند که این تعداد حباب گازی می تواند به راحتی باعث واژگون شدن یک کشتی شود. این دانشمند به سیبرین تایمز می گوید که: این مقدار گاز باعث گرم شدن اقیانوس می شود و در نتیجه کشتی ها هم به خاطر مقادیر بالای گاز در آن غرق می شوند. این موضوع باعث می شود تا در هوای بالای برمودا هم بیش از اندازه گاز متان باشد و در نتیجه:

اما می گویند که به احتمال زیاد اتفاق افتادن این حوادث، ناشی از طوفان، صخره ها، جریان گلف استریم که یک جریان اقیانوسی گرم و قوی است و سایر چالش های اقیانوسی نشات می گیرد.

به همین دلیل در سال ۲۰۱۳، صندوق جهانی طبیعت، خطرناک ترین مسیرهای حمل و نقل با کشتی را اعلام کرد که البته مثلث برمودا در بین آن ها دیده نمی شد. مطمئنا با توجه به توضیحات ما در مقدمه و تضیحاتمان درباره ی اهرام ثلاثه ی مصر و مثلث برمودا دریافته اید که اصل مطلب ما چیست. طبق کشفیات یک اقیانوس شناس بسیار معروف به نام دکتر ورلاگ مایر که آن ها را به تازگی اعلام کرده است، ساختارهای هرمی بسیار عجیبی در عمق ۲ هزار متری زیر آب در مثلث برمودا و با کمک ردیاب صوتی زیر دریایی شناساسس کرده اند که بر اساس محاسباتشان، برابر بزرگ تر و و البته شاید قدیمی تر از اهرام ثلاثه و علی الخصوص هرم خوفو در مصر هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها