دو نوشیدنی معجزه‌آسا برای مقابله با گرمازدگی

کد خبر: 849155

متخصص تغذیه با اشاره به لزوم تأمین آب بدن برای مقابله با گرمازدگی گفت: در فصل تابستان از مصرف نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید.

دو نوشیدنی معجزه‌آسا برای مقابله با گرمازدگی
خبرگزاری فارس: متخصص تغذیه با اشاره به لزوم تأمین آب بدن برای مقابله با گرمازدگی گفت: در فصل تابستان از مصرف نوشیدنی‌های شیرین پرهیز کنید.
مرتضی صفوی در ارتباط با نوشیدنی‌های مفید در فصل تابستان و راهکار‌های مقابله با گرمازدگی اظهار داشت: مصرف شربت خاکشیر و تخم شربتی در فصل تابستان جهت مقابله با گرمازدگی توصیه می‌شود و این دو نوع شربت علاوه بر نگهداری آب بدن و رفع عطش، املاح و ویتامین بدن را که از طریق تعریق از دست می‌روند، تأمین می‌کند. وی افزود: تخم شربتی و خاکشیر قابلیت نگهداری آب در بدن را داشته و آرام آرام املاح و آب بدن را آزاد می‌کند، بنابراین جهت رفع تشنگی و مبارزه با گرمازدگی بسیار مناسب هستند. این متخصص تغذیه با تأکید بر اینکه افراد باید در فصل تابستان مایعات فراوان نوشیده تا آب و الکترولیت بدن تأمین شود، عنوان کرد: بهترین نوشیدنی آب، شربت خاکشیر و تخم شربتی است، همچنین نوشیدنی‌های شیرین در این فصل توصیه نمی‌شود، چرا که علاوه بر ایجاد عطش، چاقی نیز به همراه دارد. صفوی گفت: همچنین استفاده از لیموترش در شربت می‌تواند در مقابله با گرمازدگی بسیار حائز اهمیت باشد، بنابراین مصرف روزانه آن برای افراد توصیه می‌شود.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها