تامین قطعات و لوازم یدکی خودروهای ام جی

کد خبر: 1112953
تامین قطعات و لوازم یدکی خودروهای ام جی

کمپانی خودروسازی ام جی (MG) که مخفف عبارت گاراژ مورسیس می باشد (Morris Garage)، گرچه در ایران نامی چندان آشنا نیست. اما در جهان محبوبیت بسیاری دارد؛ این کمپانی که در سال 1924 در انگلستان پایه‌گذاری شده، همچون بسیاری از کمپانی های دیگر دارای صاحبین مختلفی بوده و به برندهای بسیاری منتقل گردیده است. در ابتدا بین بسیاری از برندهای انگلیسی دست به دست چرخید و حتی زمانی در اختیار کمپانی بی ام دابلیو آلمان بود. اما در انتها، قرعه به نام سایک موتورز کشور چین افتاد.

گرچه امروزه برخی از افراد در حوزه ماشین سازی، این خودرو را چینی می نامند. اما هنوز هم طراحی و کنترل هایی که باید بر روی آن اعمال شود توسط بازرسان انگلیسی صورت می گیرد. از این رو بسیاری هنوز این ماشین را یک ماشین انگلیسی می دانند. نمی توان صراحتا این برند را کاملا چینی یا کاملا انگلیسی نامید؛ ولی می توان گفت این خودرو، یک برند دورگه چینی – انگلیسی است.

لوازم و قطعات یدکی این برند، گرچه به دلیل تحریم ها علیه کشور ایران به آسانی پیدا نمی شود. ولی کمپانی های زیادی هستند که به تامین این قطعات و لوازم یدکی ام جی می پردازند.

ورود ماشین های ام جی به بازار ایران

گرچه به صورت غیررسمی، این برند در این موجود بود، اما به طور رسمی می توان گفت ورود برند ام جی به بازار ایران به سال 1389 هجری خورشیدی باز می گردد. در این سال اولین نمایندگی قانونی این برند در ایران شروع به کار نمود که اولین مدل از این برند که پای به بازار ایران باز کرد مدل ام جی 550 (MG 550) بود. تا به امروز، 7 مدل از ماشین های ام جی در بازار ایران موجودند که به معرفی کوتاهی از هرکدام این ماشین ها در نوشتار پیش رو می پردازیم.

178

1.ام جی 550 (MG 550)

این مدل برای اولین بار در سال 2008 در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. ام جی 550 دارای یک موتور 4 سیلندر می باشد و توان خروجی آن 160 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است. شتاب صفرتاصد کیلومتر آن برابر با 10.2 ثانیه و حجم باک آن 62 لیتر می باشد.

2.ام جی آر ایکس 5 (MG RX 5)

موتور بنزینی این ماشین توربو شارژ 1995 سی سی می باشد و توان خروجی آن 220 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه است. همچنین دارای گیربکس شش دنده دو کلاچه بوده و حجم باک آن 55 لیتر می باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر آن نیز حدودا 8 ثانیه است.

3.ام جی 360 (MG 360)

این خودرو در تابستان 1396 هجری خورشیدی به بازار عرضه گردید. این مدل در سه تیپ دنده ای ساده، اتوماتیک و اتوماتیک توربو در بازار موجود می باشد. از آپشن های این مدل می توان به سانروف برقی، سنسور دنده عقب و سیستم توزیع نیروی ترمز اشاره کرد.

4.ام جی 6 (MG 6)

این مدل در دو نوع مگنت و جی تی عرضه شد. ابتدا ام جی مگنت به بازار راه پیدا کرد ولی با عرضه ام جی 6 جی تی، عرضه نمونه مگنت متوقف گردید. زیرا مدل جی تی، با آپشن های بیستر و طراحی زیباتر خود توانست به راحتی جای نمونه پیشین را بگیرد. ام جی 6  دارای یک موتور بنزینی توربوشارژ 1796 سی‌سی میباشد که توان خروجی آن 160 اسب‌بخار در 5500 دور در دقیقه است. گیربکس هر دو تیپ، از نوع پنج‌دنده اتوماتیک تیپ ترونیک بوده و حجم باک آن 62.6 لیتر است.

179

5.ام جی 3 (MG 3)

این مدل ماشین ام جی یک هاچ بک کوچک است که در سال 2013 تولید گردید. این مدل دارای موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی است که 107 اسب‌بخار قدرت دارد. شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 11.5 ثانیه بوده و حجم باک آن 45 لیتر است.

6.ام جی 350 (MG 350)

این مدل در سال 2013 وارد بازار شد. ام جی 350 دارای یک موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی می باشد که توان خروجی آن آن 107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه می باشد. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل 12 ثانیه است و حجم باک آن 55 لیتر می باشد.

7. ام جی جی تی (MG GT)

ام جی مدل جی تی برای اولین بار در سال 1395 هجری خورشیدی وارد کشور شد و می توان گفت این مدل، نمونه ی جمع و جور شده ی ام جی مدل 6 می باشد. این مدل دارای موتور بنزینی توربوشارژ 1498 سی سی (1.5) لیتر است که توان خروجی آن 127 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه می باشد. حجم باک آن 55 لیتر و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 9.8 ثانیه است.

چرا برند MG در ایران آنطور که باید و شاید شناخته شده نیست؟

حتی با وجود طراحی زیبا و متریال باکیفیتی که در تولید این ماشین ها استفاده گردیده، این برند، برند چندان شناخته شده ای در ایران نمی باشد. دلایل بسیار زیادی در این باره وجود دارد، که مهم ترین دلیل آن قیمت گذاری های غیرمنطقی بر روی این مدل ماشین بوده است. همچنین، به دلیل تحریم ها، پشتیبانی ها و خدمات پس از فروش و همچنین یافتن لوازم و قطعات یدکی ماشین های ام جی کار ساده ای نیست. به همین دلیل، بسیاری از افراد در هنگام خرید خودرو، با توجه به مسائل گفته شده، از خرید ماشین های ام جی خودداری می‌ورزند.

کدام قطعات و لوازم یدکی از ماشین های ام جی در ایران عرضه می گردد؟

بزرگترین دغدغه استفادکنندگان ماشین های ام جی داخل ایران، تهیه لوازم و قطعات یدکی این ماشین های این برند می باشد. بسیاری از کمپانی های داخل کشور، در حال حاضر سعی بر تامین این لوازم و قطعات یدکی را دارند.

لوازم و قطعات یدکی ام جی در سه دسته ی لوازم و قطعات یدکی بدنه (مانند سپر جلو و عقب، چراغ جلو و عقب، تیغه ی برف پاک کن، مه شکن جلو و عقب، لولای درب صندوق، درب موتور و درهای جانبی)، لوازم و قطعات یدکی موتوری (مانند ترموستات، رادیاتور آب، کولر و بخاری، میل سوپاپ، واشر درب سوپاپ و سنسور اکسیژن) و لوازم و قطعات جلوبندی (مانند لاستیک، دسته موتور، بلبرینگ چرخ و لنت چرخ ها) ارائه و عرضه می گردند.

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها