آقای آخوندی؛ بجای «دایی جان ناپلئون» از کارنامه ات بگو!

کد خبر: 1000508

این روزها اخبار حوزه مسکن بسیار ناراحت کننده و تأسف برانگیز است. از افزایش ۴۰۰ درصدی قیمت مسکن در دولت روحانی تا افزایش سرسام آور اجاره بهای مسکن در دوره مذکور. یکی از بانیان اصلی این وضع، «عباس آخوندی» وزیر ناکارآمد سابق راه و شهرسازی است.

به گزارش گروه سیاسی فردا، طبیعتا در شرایط فعلی، وی باید به افکارعمومی درباره عملکرد و کارنامه اش پاسخ دهد.اما متاسفانه روحیات آقای آخوندی از جمله «تکبر و طلبکاربودن از مردم» و «انفعال و خودتحقیری و احساس بدهکاری نسبت به طرف‌های غربی»، «زندگی اشرافی با سرمایه چند صد میلیاردی و ویلای چند صدمتری در لواسان»، «خودشیفتگی در حوزه مدیریتی و نظریه پردازی»، «خودکارشناس پنداری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست خارجی و...» موجب شده است تا وی در اوج مطالبه گری مردم در حوزه مسکن، بجای پاسخگویی درباره عملکرد خود، یادداشت به ظاهر فرهنگی بنویسد.

در همین رابطه عباس آخوندی در یادداشتی در صفحه اول روزنامه اعتماد با عنوان «برای محمدعلی کشاورز» نوشت:«کشاورز هم درد و رنج مردم را می‌نمایاند و هم آرزوهای بهروزی و سربلندی ایرانیان را واگو می‌کرد. وقتی اثرهایی چون خانه قمر خانم، دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان، سربداران، پدرسالار و گرگ‌ها را می‌دیدی، آینه‌ای بود از فرهنگ ایران با همه فزونی‌ها و کاستی‌های آن و برگردانی از تاریخ ایران با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌های آن».

این روزها درد و رنج بسیاری از مردم مربوط به حوزه مسکن است. اکنون هفت سال از عمر دولت روحانی سپری شده و ۵ سال و اندی از این مدت، مربوط به دوره وزارت آخوندی است. وی در دولت هاشمی نیز مدت ۴ سال وزیر مسکن و شهرسازی بود. به استناد آمار و ارقام موجود، در آن دوره نیز بخش مسکن با افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت مواجه شد.

وعده توخالی اجرای مسکن اجتماعی، عدم تکمیل مسکن مهر و توهین به خانوارهای ساکن در مسکن مهر، بی توجهی به نوسازی بافت های فرسوده، عدم برخورد جدی با سوداگران زمین و مسکن، بی توجهی به مطالبات کامیون داران، عدم توجه به ساخت و نوسازی مسکن روستایی، قراردادهای مسئله دار خرید هواپیما، کاهش روند جذب بار و مسافر توسط ناوگان ریلی، توسعه کند قطارهای سریع‌السیر و برقی، سپردن ۱۰ ساله طبخ غذای راه‌آهن ایران و شرکت‌های وابسته به یک شرکت اتریشی، دفاع از رویکرد غلط و لیبرالی آزادسازی قیمت ها و...از جمله نقاط ضعف جدی کارنامه آخوندی در وزارت راه و شهرسازی است.

لازم به ذکر است که در آذرماه سال گذشته، «مهدی آخوندی» فرزند عباس آخوندی به اتهام «کارچاق کنی» و تخلفات مالی بازداشت شد. پسر آخوندی در وزارتخانه ای که پدرش در رأس آن بود، با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی می کرد.

گفتنی است آخوندی-آبان ۹۷- در مراسم تودیع خود گفت: «حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته است، این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها