تخریب یک ملک پرحاشیه در جماران!

کد خبر: 1001551

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تخریب ملک مربوط به نهاد ریاست جمهوری به دلیل تخلف در ساخت و ساز با پیگیری اعضای شورای شهر انجام گرفته‌است، گفت: شورای شهر تهران پیگیر تخلف ملک نهاد ریاست جمهوری است.

به گزارش سایت فردا: روزنامه جوان در گزارشی به موضوع ملک پر و صدایی مربوط به نهاد ریاست جمهوری پرداخت و نوشت: خبر ساخت و ساز غیر مجاز در ملکی متعلق به یکی از نهاد‌های کشور در جماران چند روزی است که در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. انتشار این خبر با واکنش‌های مختلف برخی کاربران روبه‌رو شده‌است. شهرداری تهران نیز از تخلف ساخت و ساز برخلاف طرح ویژه مصوب ساماندهی محدوده جماران خبر داده و یکی از اعضای شورای شهر نیز گفته با هرگونه تخلف در حوزه ساخت و ساز غیر مجاز برخورد می‌شود. این ساختمان دولتی و مربوط به نهاد ریاست جمهوری است، ولی با این وجود به دلیل تخلف انجام گرفته در ساخت و ساز، شهرداری منطقه یک اقدام به تخریب آن کرد.

ساخت و ساز در ملکی چندهزار متری در منطقه جماران و تخریب بنای ساخته‌شده توسط شهرداری خبر‌ساز شد. در این خصوص ابتدا مصطفی فقیهی، روزنامه‌نگار چند روز پیش در صفحه توییتر خود مطلبی نوشت که بلافاصله یک عضو شورای شهر آن را تأیید، اما روز بعد شهرداری و نهاد ریاست جمهوری خبر را به آن شکل تکذیب کردند. او در توییتی این ساخت و ساز را شخصی دانسته بود.

در واکنش به این توییت محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران توییت زد: «این خبر را بررسی کردم. متأسفانه حقیقت دارد! دو تن از اعضای شورا از محل بازدید کردند، با تذکری که داده‌شد پروانه به تاریخ ۲۹ خرداد صادر شد! وجود برخی تخلفات محرز است، ان‌شاءالله اطلاع‌رسانی بیشتر انجام خواهد شد.»

در ادامه این واکنش‌ها به ماجرای تخریب ملک جنجالی در جماران شهرداری منطقه یک توضیحاتی را در مورد تخریب ملکی در جماران متعلق به نهاد ریاست جمهوری ارائه کرد. حمید موسوی، شهرداری منطقه یک در گفتگو با ایسنا، در مورد جزئیات این تخریب با بیان اینکه شش سال پیش مجوز گودبرداری در ملکی متعلق به نهاد ریاست جمهوری در جماران صادر شد و در نهایت یک گود ۱۴ متری حفاری شد، گفت:، اما بعد از مدتی این گود به حال خود رها شد و به مرور زمان به علت عمر محدود سازه نگهبان در زمره گود‌های پرخطر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیش از سال جدید، نهاد ریاست جمهوری نسبت به تکمیل ساخت و ساز و درخواست اخذ پروانه نیز اقدام کرد، افزود: کاربری ملک، مسکونی و بر اساس ضوابط طرح تفصیلی دارای تراکم۳۰۰ درصد است و برخلاف برخی اخبار منتشره این ملک باغ نیست و به عبارتی مستند به مصوبه کمیسیون ماده ۷ از سال ۹۳ نوعیت ملک، باغ نیست و همچنین تأییدیه جدید کمیسیون ماده ۷ مبنی بر باغ نبودن را نیز دارد.

شهردار منطقه یک با تأکید بر اینکه براساس ضوابط طرح ویژه مصوب ساماندهی محدوده جماران، در شورایعالی شهرسازی در مجاورت حسینیه شماره یک تعداد طبقات مجاز به صورت دو طبقه روی زمین است، افزود: طرح ارائه شده به صورت دو طبقه روی زمین و سه طبقه زیرزمین ارائه شده‌است که منطبق بر ضوابط طرح تفصیلی است و همچنین براساس پهنه ملک، می‌توانستند ۷۰ درصد سطح اشغال داشته‌باشند، اما حدود۶۰ درصد ساخت و ساز داشتند که کمتر از ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران است. همچنین رعایت بر اصلاحی و شیب زیاد زمین (اختلاف ۹ متری شمال و جنوب زمین) شرایط خاصی را به‌وجود آورده‌است. موسوی با بیان اینکه حین اجرای کار، مأموران شهرداری متوجه ساخت یک «نیم» طبقه برخلاف ضوابط مصوب شدند که عصر روز جمعه، مأموران اجرائیات نسبت به تخریب آن اقدام کردند، افزود: این ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و ملک شخصی نیست، اما متأسفانه در فضای مجازی اخباری مبنی بر تخریب ملک رئیس‌جمهور منتشر شده‌است که صحت ندارد. موسوی افزود: این ملک متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و در حال حاضر نیز سازنده بنیاد مسکن است.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تخریب ملک مربوط به نهاد ریاست جمهوری به دلیل تخلف در ساخت و ساز با پیگیری اعضای شورای شهر انجام گرفته‌است، گفت: شورای شهر تهران پیگیر تخلف ملک نهاد ریاست جمهوری است. وی درباره خبر ساخت و ساز غیر قانونی خانه حسن روحانی در جماران به فارس اظهار داشت: این ساختمان دولتی و مربوط به نهاد ریاست جمهوری است ولی با این وجود به دلیل تخلف انجام گرفته در ساخت و ساز شهرداری منطقه اقدام به تخریب آن کرد. وی با اشاره به اینکه این ملک به صورت شخصی برای حسن روحانی نیست، گفت: شورای شهر پیگیر این تخلف بود و به محض اطلاع توسط شهروندان، شهرداری منطقه با حضور برخی از اعضای شورای شهر و سازنده اقدام به تخریب آن کرد.

پیرو انتشار این اخبار، روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری هم ضمن تکذیب این خبر، در اطلاعیه‌ای در این خصوص توضیحاتی را ارائه کرد: ملک مذکور از جمله املاک قدیمی متعلق به نهاد ریاست جمهوری است و به هیچ‌وجه مالکیت شخصی ندارد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گرفته‌است. این ملک قدیمی بر اثر گذر زمان و عدم رسیدگی در سال‌های گذشته دچار آسیب‌های جدی و به شکل نیمه مخروبه در آمده‌بود که در چند سال قبل برای ساخت گودبرداری شده‌بود. رها شدن گودبرداری مورد اعتراض همسایگان بوده و بیم آن می‌رفت که به منازل آنان نیز آسیب بزند، به همین جهت ساخت آن در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت. کاربری ملک مذکور مسکونی و شخصی نبوده و ساختمانی با کاربری اداری است و انتشار خبر ساخت منزل مسکونی برای رئیس‌جمهور در عین کذب‌بودن، یک شیطنت آشکار و کاملاً با اغراض مشخص صورت گرفته است. ساخت این ملک با هماهنگی کامل با شهرداری تهران انجام‌شده و موضوع تخلف و ساخت خارج از روابط نیز کاملاً فاقد حقیقت است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها