حجت‌الاسلام طائب: اختلاس‌های میلیاردی به‌دلیل غفلت از یاد خدا است

کد خبر: 1001639

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار گفت: اختلاس‌های میلیاردی به‌دلیل غفلت از یاد خدا و فراموشی آخرت و مرگ شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام طائب: اختلاس‌های میلیاردی به‌دلیل غفلت از یاد خدا است

خبرگزاری تسنیم: حجت‌الاسلام مهدی طائب در همایش راهبردی کنگره گام دوم تبلیغ که ظهر امروز با حضور جمعی از مدیران استان، اساتید مدارس علمیه، ائمه جماعات، فعالان قرآنی و فرهنگی جهادی و فعالان هیئات مذهبی در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، اظهار داشت: تبلیغ دین دارای جایگاه مهمی در جمهوری اسلامی در طول 41 سال گذشته است.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار افزود: تبلیغ دین، در حاکمیت دینی جمهوری اسلامی، امری جدید و تازه نیست و در این زمینه صاحب تجربیاتی هستیم. در تبلیغ دین دو موضوع ثوابت و متغیرها مطرح می‌شود که ثوابت شامل محتواهای دین و متغیرها شامل ابزار و شیوه‌ها و نوع بیان می‌شود.

طائب تصریح کرد: محتوای دین همان است که طبق قرآن‌کریم هیچ انسانی حق ندارد آن را تغییر دهد و مطلب دیگری را انتخاب کند، در واقع، محتوای دین، همواره ثابت است‌.

وی گفت: اگر حضرت آدم از بهشت رانده شد، به این دلیل بود که از محتوا فاصله گرفت و از سخن خدا غافل شد و با شیطان به مذاکره پرداخت، اگر انسان از ثوابت فاصله گرفت، از خدا دور می‌شود. متغیرها شامل همان امکانات و ابزاری است که در طول زمان تغییر می‌کند و در تبلیغ دین نیز در هر دوره‌ای این ابزارها دچار تغییر و دگرگونی شده‌اند.

رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار بیان کرد: در اوایل انقلاب تنها دو شبکه تلویزیونی وجود داشت که 85 درصد از جمعیت کشور را نیز پوشش نمی‌داد و امروز انواع و اقسام شبکه‌ها و کانال‌ها پا به میدان گذاشته و ابزار نوینی در جهت تبلیغ شکل گرفته است. امام خمینی(ره) در دوران انقلاب هیچ‌گاه از ثوابت فاصله نگرفت و هراسی به دل راه نداد و همه چیز را در خدا می‌دید، به طور کلی در زندگی اگر از یاد خدا و آخرت فاصله گرفتیم، دچار خسران می‌شویم، پس در تبلیغ اگر از یاد خدا و آخرت غافل شدیم در واقع محتوا را از یاد برده‌ایم.

طائب گفت: امام علی(ع) به کارگزاران خود فرمود 2 چیز هراسناک است، کسی که دچار بلندی آرزوها شود و دیگری آخرت و مرگ را از یاد ببرد، این اختلاس‌های میلیاردی به دلیل غفلت از یاد خدا و فراموشی آخرت و مرگ شکل می‌گیرد. مساجد، یکی از ارکان مهم در تقویت یاد خداست و مبلغین باید به وضعیت مساجد و پیوند میان نسل جوانان در این مراکز فرهنگی توجه داشته باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها