محسن رضایی: پراید و ماهواره، تصویر کاملی از دو نوع مدیریت در کشور است

کد خبر: 1001717

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر پراید و ماهواره را در کنار هم قرار دهید، تصویر درستی از دو نوع حکمرانی در کشور حاصل می‌شود.

محسن رضایی: پراید و ماهواره، تصویر کاملی از دو نوع مدیریت در کشور است

خبرگزاری فارس: محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (یکشنبه یکم تیرماه) در «سومین آیین ملّی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی» که به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران و از سوی بسیج اساتید کشور برگزار شد، شهید چمران را یار فراموش‌نشدنی روزهای مظلومیت ملّت ایران دانست و گفت: ملت‌ها با اسطوره‌هایشان شناخته می‌شوند و نمادها و اسطوره‌ها، شناسنامه ملت‌ها هستند.

وی ادامه داد: اینکه دانشگاهیان، شهید چمران را نماد استاد تراز انقلاب کرده‌اند، کاری شایسته و قابل تقدیر است، چرا که شهید چمران، هم از بُعد انقلابی هم مردمی و هم اعتقادی و علمی در رتبه بالایی است که می‌تواند نماد استاد دانشگاه ایرانی باشد. در واقع شهید چمران، قلّه‌ای است که اساتید می‌توانند خود را به آن سمت بکشانند.

رضایی، سلامت سیاسی شهید چمران را حائز اهمیت دانست و گفت: شهید چمران با اینکه عضو نهضت آزادی بود و اعضای این نهضت بعد از تسخیر لانه جاسوسی قهر کردند، شهید چمران محکم در کنار امام ایستاد. در واقع همینکه می‌بیند اعضای گروه او از انقلاب فاصله گرفته‌اند، از آن‌ها کناره‌ می‌گیرد. یعنی ادامه مسیر و پیاده نشدن از قطار هم، معیاری مهمی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دانشگاه ما امروز نیاز دارد که علم و عمل را به‌هم نزدیک کند، گفت: ملت ایران امروز در دو جبهه همزمان در حال مبارزه‌ای سخت و جدّی است؛ نخست جبهه استقلال و امنیت و دیگری جبهه اقتصاد و معیشت.

رضایی تصریح کرد: اساتید نمی‌توانند خود را از این دو جبهه فارغ کنند.

وی با اشاره به اعزام نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند سر راه کشتی‌ها را بگیرند که ایران پهپادهای خود را به بالای سر کشتی‌های آمریکایی فرستاد و با تهدید پهپادهای ما، آمریکایی‌ها از سر راه نفت‌کش‌ها کنار رفتند. یعنی درگیری جدی و لحظه‌ای است و هر لحظه ممکن بود آنها یکی بزنند و ما یکی بزنیم.

رضایی با بیان اینکه در معیشت و اقتصاد هم درگیر جنگ هستیم، گفت: آمریکایی‌ها هر هفته یک لیست تحریم صادر می‌کنند. اگرچه بی‌اثر هم شده است ولی بالاخره در حال جنگ هستم.

وی افزود: آمریکایی‌ها یک تیم ۲۰۰ نفره را به چین فرستاده بودند و با شرکت‌های بزرگ چینی جلسه گذاشته بودند تا آن‌ها را برای تحریم ایران، توجیه کنند.

رضایی با بیان اینکه هواداران آمریکا در داخل کشور با معطل کردن کارها پشت جبهه به آمریکا کمک می‌کنند، گفت: در عرصه نظامی ما برای آمریکا رعب و وحشت ایجاد کرده‌ایم، اما متأسفانه در جبهه اقتصادی حکمراویی دیگری وجود دارد که بعد از جنگ از دلسوزان انقلاب سوءاستفاده کردند و با نفوذی که انجام شد، حکمروایی دیگری حاکم شد.

وی تصریح کرد: اگر پراید و ماهواره را در کنار هم قرار دهید، تصویر درستی از دو نوع حکمرانی در کشور حاصل می‌شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی قوانین و سازوکارهای اجرایی، نسبتی با آرمانها ندارند، گفت: به دلیل هدایت غلط نقدینگی به بورس، شاهد این هستیم که تاثیر منفی در مسکن، ارز و... ایجاد شده است.

رضایی افزود: مدیریت انقلابی ده سال آینده تصمیمات خود را نیز پیش‌بینی می‌کند.

وی در ادامه گفت: عجیب اینکه کسانی که متولی این مشکلات هستند، انگشت اشاره را به سمت نظام نشانه می‌روند، در حالی که قبل از تحریم‌ها سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد. آیا اگر به این سیاست‌ها عمل شده بود، حال وضع ما اینطور بود؟

رضایی، عملی نشدن سیاست‌های کلی را مورد انتقاد قرار داد و با اشاره به سیاست‌های جمعیت و خانواده گفت: وضعیت جمعیت، امروز به یک فاجعه تبدیل شده و یک خطر جدی را برای آینده هشدار می‌دهد. وی با بیان اینکه باید جریان مجدد انقلابی شکل بگیرد که یکی دو سال است راه افتاده، گفت: این جریان کار خود را از مبارزه با فساد شروع کرد و به مجلس انقلابی رسید. در سال‌های آینده این حرکت توفنده‌تر ادامه خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظامبا بیان اینکه عده‌ای با تمام قدرت می‌خواهند مبارزه با فساد را تیره و تار کنند، تصریح کرد: این جریان ادامه خواهد داشت و این جریان، فراتر از اصلاح‌طلبی و اصولگرایی است که افکار نویی را برای حل مسائل کشور به منصه ظهور رسانده است.

رضایی با یادآوری اینکه شهید چمران با خمپاره ۶۰ به شهادت رسید و این، نردیکی او به خط مقدم نبرد را می‌رساند، خطاب به اساتید دانشگاه گفت: در میدان جنگ امنیتی و اقتصادی، استادی که در جایی بایستد که توپ هم به او نرسد، انقلابی نیست. استاد انقلابی در جایی می‌ایستد که خمپاره ۶۰ به او می‌رسد.

وی افزود: بسیاری از تخریب‌ها، تمسخرها و فیک‌سازی‌ها نشان دهنده این است که استادان ما در خط مقدم نبرد هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات ۱۴ خرداد رهبر معظّم انقلاب درباره لزوم ایجاد تحول در کشور، گفت: رهبری، این تحول را کلید زده‌اند و در ماه‌های آینده ابعاد دیگری از آن را بیان خواهند کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها