علیرضا سلیمی: در مجلس یازدهم براساس ماده 36 دخالت هیات رئیسه در انتخابات کمیسیون ها به حداقل رسیده است

کد خبر: 1003140

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس در گفتگو با صبح نو چنین ادعایی را رد می کند و می گوید: طرح کاهش اختیارات رئیس مجلس در اوخر مجلس دهم مطرح شد و چنین طرحی در مجلس یازدهم مطرح نشده است.

علیرضا سلیمی: در مجلس یازدهم براساس ماده 36 دخالت هیات رئیسه در انتخابات کمیسیون ها به حداقل رسیده است

به گزارش گروه سیاسی فردا، وی همچنین درباره ادعای نارضایتی برخی از نمایندگان از دخالت هیات رئیسه در انتخابات کمیسیون های مجلس گفت: در این دوره، اعضای کمیسیون ها براساس آئیین نامه «ماده 36 ، تبصره الف» برگزار شد که اگر نمایندگان به این آئین نامه ایراد دارند، قانون سازوکار آنرا مشخص کرده است و باید این قانون را اصلاح کنند اما اگر ادعا دارند که هیات رئیسه دخالت کرده باید سند ارائه دهند. این عضو هیات رئیسه توضیح داد: برای برخی از کمیسیون ها حدود 70 - 80 نفر متقاضی عضویت بودند آیا امکان پذیر است این تعداد عضو یک کمیسیون شوند؟ حداقل اعضای یک کمیسیون باید 23 نفر باشد، بنابراین اگر ایراد و انتقادی هست باید باید آئین نامه را اصلاح کنند.

سلیمی همچنین به مقایسه انتخابات اعضای کمیسیون های مجلس فعلی با مجلس دهم پرداخت و گفت: در دور قبل انتخاب اعضا براساس امیتازدهی نبود و معیاری برای انتخاب اعضا هم وجود نداشت و دست هیات رئیسه برای دخالت در تعیین اعضای کمیسیون باز بود همچنانکه شاهد دخالت هیات رئیسه هم در این موضوع بودیم اما در مجلس یازدهم براساس وجود چنین سازوکارقانونی هیات رئیسه نمی تواند برای کمیسیون ها تصمیم بگیرد و دخالتی داشته باشد.

منبع:صبح نو

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها