الویری: منتقدان روحانی، باعث شدند مردم آمریکا به ترامپ رای بدهند!

کد خبر: 1007780

الویری مدعی شده است که منتقدان دولت روحانی، موجب شده اند که مردم آمریکا به ترامپ رای بدهند. این ادعای خنده دار در حالی است که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در حالی رئیس جمهور آمریکا شد که حدود ۳ میلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون کسب کرد.

الویری: منتقدان روحانی، باعث شدند مردم آمریکا به ترامپ رای بدهند!

مشرق: «مرتضی الویری» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران در مصاحبه با روزنامه ایران گفت: «در حوزه راهبرد تعامل خارجی متأسفانه جریان‌های تندرو همان کاری را کردند که دشمنان ما در خارج از کشور انجام دادند. بسیاری از اقداماتی که دولت ترامپ و جریان نومحافظه کار امریکا علیه ایران انجام دادند و موضع ضد برجامی اتخاذ کردند در داخل کشور هم نظیر داشت. مخالفت با برجام از پیش از تولدش آغاز شد و کسی منتظر نتایج آن باقی نماند».

الویری در ادامه گفت: «با برخی اقدامات حاشیه‌ای این جریان‌ها شرایط به نحوی شد که احساسات رأی‌دهندگان امریکایی به نفع جریان‌های مخالف برجام در امریکا تحریک شود. به این ترتیب من معتقدم جریان‌های تندرو کشور ما در روی کار آمدن ترامپ مؤثر بودند».

چندی پیش «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران گفته بود که در سه سال اخیر و در مقطعی که شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب تهران روی کار بوده است، حتی یک کیلومتر مترو هم در پایتخت ساخته نشده و علاوه بر این حتی یک دستگاه اتوبوس هم به ناوگان حمل و نقل شهری تهران افزوده نشده است.

الویری و دیگر همکاران وی در شورای شهر اصلاح طلب تهران در این مدت بجای نظارت بر عملکرد شهرداری و مطالبه گری از دولت برای رسیدگی به مطالبات مردم، بیشترین توان خود را صرف تعیین اسامی کوچه و خیابان‌های تهران کردند.

متاسفانه امثال آقای الویری نه تنها با وظایف بدیهی خود در شورای شهر تهران ناآشنا هستند، بلکه حتی با اطلاعات بدیهی در حوزه بین الملل هم غربیه هستند.

الویری مدعی شده است که منتقدان دولت روحانی، موجب شده اند که مردم آمریکا به ترامپ رای بدهند. این ادعای خنده دار در حالی است که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در حالی رئیس جمهور آمریکا شد که حدود ۳ میلیون رای کمتر از هیلاری کلینتون کسب کرد. یعنی براساس رای مردم آمریکا، کلینتون رئیس جمهور این کشور بود، اما ساختار حاکمیتی این کشور بدون توجه به رای مردم و براساس سیستم غیرعادلانه و غیرمردمی الکترال، ترامپ را به عنوان رئیس جمهور معرفی کرد.

قبل از ترامپ نیز ۴ رئیس جمهور دیگر در آمریکا با همین روش غیرعادلانه انتخاب شدند. یعنی ابتدا مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و یک شخص را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کنند، بعد ساختار حاکمیتی آمریکا، فرد دیگری را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌کند.

بی دستاوردی برجام هیچ ارتباطی به منتقدان دولت ندارد. بلکه علت اصلی بی دستاوردی این توافق، متن بسیار ضعیف آن و بی توجهی دولت به ۲۸ شرط ابلاغی و اعتماد بلاوجه دولتمردان به دولت آمریکاست.

وقتی دولتمردان در ابتدا تاکید کردند که «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است» و در ادامه گفتند که «امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین است» و «آمریکا قول داده است که به تعهدات خود عمل کند» و سپس تاکید کردند که «حتی اگر آمریکا از برجام خارج شود، ما می‌مانیم» و در ماه‌های بعد علیرغم عهدشکنی آشکار اروپا بار‌ها از طرف اروپایی تشکر کردند، نتیجه آن شد که این توافق هیچ دستاوردی برای مردم کشورمان در بر نداشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها