روند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات چگونه است؟

کد خبر: 1008044

خبرگزاری تسنیم در گزارشی به روند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات پردخته است.

روند انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات چگونه است؟

خبرگزاری تسنیم: جلسات کمیته دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی برای نهایی کردن گزینه‌های مدنظر این کمیته جهت تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات، طی هفته گذشته و هفته جاری برگزار شده که طبق پیگیری‌های انجام شده، 20 نفر اعم از کارشناسان، صاب‌نظران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و افرادی که سابقه اجرایی و مدیریتی داشته‌اند، برای ریاست دیوان محاسبات رزومه کاری‌شان را برای بررسی صلاحیت، به کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارائه کرده‌اند.

براساس این گزارش، در میان 20 کاندیدای تصدی مسئولیت ریاست دیوان محاسبات اسامی عادل آذر، مهراد بذرپاش، اسدالله عباسی، لطف‌اللهفروزنده، حسن کامران، هادی قوامی، امین‌حسین رحیمی، محمد عباسی و ضرغام صادقی دیده می‌شود.

همچنین، طبق آنچه که حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گفته است، جلسه این کمیته برای تعیین گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات در جلسه عصر امروز(دوشنبه، 30 تیر 99) این کمیته برگزار و گزینه‌های نهایی ریاست دیوان محاسبات مشخص می‌شوند.

**رئیس و دادستان دیوان محاسبات چگونه انتخاب می‌شوند؟

البته، طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، انتخاب رئیس و دادستان دیوان محاسبات بر عهده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس می‌‌بایست از میان گزینه‌هایی که کمیسیون برنامه و بودجه، به صحن مجلس معرفی کرده است، در یک جلسه علنی، با رأی اکثریت، رئیس و دادستان دیوان محاسبات را انتخاب کنند.

حالا، گزینه‌های دادستانی دیوان محاسبات از سوی کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهایی و برای کسب رأی اکثریت نمایندگان مجلس، به هیئت‌رئیسه پارلمان معرفی شده‌اند که اسامی آنها را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

در نهایت، پس از نهایی شدن گزینه‌های ریاست دیوان محاسبات از سوی کمیته مربوطه آن در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اسامی جهت اخذ رأی اکثریت نمایندگان مجلس به یکی از این گزینه‌ها، به هیئت‌رئیسه مجلس معرفی می‌شود که در یک جلسه علنی نمایندگان یک نفر را برای ریاست دیوان محاسبات انتخاب می‌کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها